Aktuellt datum och tid: 16 okt 2018, 13:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Funrace/Testrace rFactor Enduracers SP1 Torsdag 3/2
InläggPostat: 03 feb 2011, 21:52 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Stor ursäkt Ainis!
Jag visste inte att du skulle i depå så jag blev totalt överraskad när du bromsade så jag vände dig :(

Kvalade långt bättre än PB men vad hjälper det med så snabba förare i fältet...

Vet inte om jag stal en plats under formation,det blev lite rörigt där...

Låg sen 2:a många varv och allt flyter på, har en skön rytm och behaglig lucka bakåt, sen går skärmarna ner i viloläge, det har aldrig hänt i ett fullscreen spel förut, ever!

Totalkvaddad bil, död motor, över...
/Dan

“An amateur practices until he gets it right; a professional practices until he can't get it wrong.”
Bild
Unofficial guide to iRacing pt 1 - part 2 - Article on immersion

InläggPostat: 03 feb 2011, 22:11 
Veteran
Användarvisningsbild

Dan Segolson skrev:
Stor ursäkt Ainis!
Jag visste inte att du skulle i depå så jag blev totalt överraskad när du bromsade så jag vände dig :(
Ingen fara, hade inte så mycket styrsel utan "huv".

InläggPostat: 03 feb 2011, 22:29 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
Sorry Mattias :oops: Du bromsade oväntat mitt i hårnålen och det hängde jag inte med på :oops:

Japp. Jädra synd. Jag har en konstig tendens att köra lite annurlunda. Märkte först i slutet att broms inte behövdes där i hårnålen. Utan hårnålen hade jag fyra bromsnedsättningar.

Höll väl ihop någeluda och tog placeringar bskifrån... ok i slutet var det inte många kvar. Fyra gick i mål :-| Jag lyckades dock sätta snabbaste varv därimellan :)

Men jag beräknade bränslet het uselt.. och snurrar när koncenttratonen tryter. Extra pit.

Annars känns det som om dessa bilar passar oss Backmarkers. Vi verkar faktiskt få fart i dem :woohoo: Dock är det det där med koncentrationen :idea: sleepy

Gears: Windows 10, Asus Z97 Pro Gamer, EVGA SuperNOVA G2 750W, i5-4690K OC @4500Mhz, 16GB RAM, Asus GTX 980 TI STRIX, 3x27" Asus VE278Q, Thrustmaster TX wheel base, 599XX EVO 30 Alcantara rim, Ferrari F1 Italia rim, Fanatec CSP v3 pedals, Fanatec SQ 1.5 shifter, TH8RS e-brake, G27 with Leobodnar USB adapter and SRW-S1 as buttonboxes Passmark: 4717.5

InläggPostat: 03 feb 2011, 22:34 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

:( Blev bara svart, sen stog det "exit out pit press Insert" :roll: En stor skylt mitt i bild, linka till baka till depon, kunde inte esc mig ur spelet och alt tab funka inte heller :x
Bara ta reset,,,,

Sorry Knalle för min vingel över banan

InläggPostat: 03 feb 2011, 22:40 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Började med att motorn la av vid start på formations varvet (Sorry Tobias att du blev ståendes bakom mig :oops: ) Lyckades överleva ett par incidenter framför mig i början av rejset & försökte ta det lugnt för att bara överleva. Efter att fältet spridits ut lite vågade man sträcka ut benet lite mer. Körde på med ett par missar under första stinten. Under varv 17 gasar jag lite för ivrigt och snurrar precis efter att jag lämnat hårnålen och drar på mig en punktering på höger fram, märker dock inte det förens det börjar vingla ganska kraftigt och tappar bilen direkt efter krönet och snurrar rejält, med påföljden att upphinnande bil brakar rakt in i mig. Punkterar andra framhjulet i smällen men försöker nu försiktigt att ta mig i depå ute i kanten till höger på gräset för att byta och även tanka fullt. Hoppades på att det skulle räcka om jag tankade fullt och byter hjul runt om för att ge mig ut dom sista 23 varven, tyvär blev bilen lite för svår att hålla i ingången på andra kurvan innan depå så jag brakar rätt in i däckstraven och tappar höger framhjulen nu istället :oops: Trycker på ESC för att inte skämma ut mig mer eller orsaka mer skada än jag redan gjort på banan. Roligt, intensivt men jobbigt.
Grattis till er 4 som tog er i mål :party:

InläggPostat: 03 feb 2011, 23:00 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Startade 14:e och klarade dem som bar sig åt och rullade på till 7:e. När Nilsson tog sitt stopp låg jag 1:a ett tag, :D men halkade ner till 3:e vid mitt tankstopp. Körde medium och behövde inte byta tofflor. Jag blev snabbaste bensinbil och 2:a 8) men mot dieslarna har man inte en suck :evil: utan var 1 varv efter. Enda missen var när jag skulle släppa förbi Tobias som var 1 varv efter mig, då blev det för mycket gräs under vänster fram, så det blev en rundpall med motorstopp :evil: .

InläggPostat: 04 feb 2011, 06:43 
Veteran
Användarvisningsbild

Om det blir prototyprace i ligan under S13 så måste vi nog sära på prototyperna. I P2 är det två grupper och i P1 Diesel och bensin.

Det är även lite tuffare att köra prototyp än vad GT1/2. Farten blir högre och man ha inte mycket tid på sig om det råkar bära iväg. En stabil setup och sikte på målflagg ger nog mer utdelning än ren fart här men så skall det vara om man simulerar endurance....

InläggPostat: 04 feb 2011, 10:07 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om Audin faktiskt.
Innan racet provade jag Peugeot men fick ingen känsla för den alls, epsilon har jag provat tidigare några varv, samma sak där.

Audin funkade bra varvtidsmässigt när jag väl vant in mig lite grand.
Körde den med medium däck, 5/18 i vingar, 40/70 power/coast, mjukaste fjädrar fram och ett klick mjukare bak. Lite lägre värden i fast bump/rebound också. I racetrim körde jag med medium TC och 1 i boost utom efter ett misstag där jag ville ha lite mer lucka, då drog jag upp till 3 i boost.

Tror jag körde 1.05.6 som bäst under racet, ingen XD så jag hade ingen kontroll på däcksslitage, spottern sa att det slet mer än väntat, men vad det betyder vet jag inte.
Bilen blev gradvis mer understyrd men kontrollerad rakt igenom de 16(?) varv jag hann med.

Det var bara ett enda ställe bilen var kinkig och det var hårnålen, väldigt väldigt lätt att antingen glida ut innan andra högern, eller snurra precis på krönet. Som någon sa, bromsa livet ur bilen i svackan, släpp broms och gas, rulla över krönet på 2:an, ner till 1:an och runt andra hörnet. Känns som slow motion.

Annars var det fullt på 4:an i T1, fullt på 5:an i T2, lätt broms och fullt på 3:an i T3, sen hårnålen, Fullt på 5:an i första högern i essen, ner till 4:an i slutet av den kurvan, ner till 3:an utan broms innan vänstern sen bara släppa upp på 3:an in i sista kurvan.

Det kändes ganska odramatiskt att köra, på gränsen till intetsägande när väl rytmen kom, särskilt som jag hade 20 !!! sek fram till Rickard och 4-7 sek bakåt.

Men jag är fortfarande konfunderad varför mina skärmar gick i vila, har aldrig varit med om det förut i någon sim, men det här var nog det längsta jag kört i rfactor utan mus/tangentinput. Men jag har ju kört mycket längre pass utan mus/tangent input i alla andra simmar, så varför detta nu?

/Dan

“An amateur practices until he gets it right; a professional practices until he can't get it wrong.”
Bild
Unofficial guide to iRacing pt 1 - part 2 - Article on immersion

InläggPostat: 04 feb 2011, 11:12 
Veteran
Användarvisningsbild

Dan Segolson skrev:
ingen XD så jag hade ingen kontroll på däcksslitage,
Du klarar dig utan XD om du klickar fram rätt sida på den inbyggda "XD".

InläggPostat: 04 feb 2011, 11:15 
Veteran
Användarvisningsbild

Dan Segolson skrev:
Annars var det fullt på 4:an i T1, fullt på 5:an i T2, lätt broms och fullt på 3:an i T3, sen hårnålen, Fullt på 5:an i första högern i essen, ner till 4:an i slutet av den kurvan, ner till 3:an utan broms innan vänstern sen bara släppa upp på 3:an in i sista kurvan.
Ganska lika förutom att jag körde 5:an även i T1.

InläggPostat: 04 feb 2011, 17:15 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Racerapport: Peugeot 908 FAP

Måste säga att det vart ett race med många glada överraskningar för min del, startade kvalet med en bil som var minst 1,5 sek långsammare än dom flesta, men jag lyckades i alla fall ta mig en 5e plats på gridden, tror jag, eller jag vet inte.

Startade racet, utan att känna att jag skulle ha nån chans alls, lite träning (enligt mina mått), ingen känsla för bilen, hade just fått bilen att sluta vända i toppen av krönet. Men men jag kör för vad det håller får man se vad som händer, mycke riktigt som befarat så vart det kork i krönet på första varvet, en bil snurrade och gjorde så att jag fick en i häcken (inget som den kunde göra nåt åt) tuchar lite lätt (kändes så i alla fall) den som har snurrat, får snällt stå och vänta tills han har fått undan sin bil innan jag kan åka iväg, och då det är klart så är jag näst sist, NU KAN JAKTEN BÖRJA.

Jag skruvar på boosten, och börjar köra för vad allt tygen håller. Jag plockar platser genom att jag med Peggan kan acca ifrån ALLT, ut från krönet så är det bara fullt spjäll och upp genom växlarna ingen hänger med det är groteskt vad det är att köra med i den bilen. Gör bort mig ett par gånger och tappar platser men lyckas hela tiden jaga ikapp.

Allt eftersom fler och fler faller ifrån (dessa bilar förlåter INGA misstag) och jag lyckas (på nåt otroligt vis) hålla min bil hel. Jag kör på och håller mitt tempo, och då mina teamisar misslyckas med att hålla sig på vägen så får jag fördelen att ta deras platser, jag visste att Rickard var det inget att göra åt, för han var för snabb, TILLS han också gör ett misstag och skrotar i stort sett, nu ligger jag först och vet att jag är snabbare än dom som ligger bakom, nu kör jag bara för att vinna, ligger i mitt tempo, vet att om jag börjar fegköra så kommer misstagen så det gäller att ligga på.

Jag pressar på det jag kan utan att riskera nåt men i alla fall med snabba varv (enligt mina mått) däcken börjar visa rött men inte så att det märks så mycke på bilen utan det är bara styra mer så följer den snällt spåret. Jag vet inte om jag sabbade racet för min teamie när jag skulle varva, men i så fall så är jag skitlessen, det var absolut inte min mening.

Fast jag vet inte hur sugen jag är på att köra fler P1 race, det känns som att dom bilarna för det första är för ojämna, Disel mot Bensin, det är inte ens kul. Sen så måste man vara jättesnäll mot dom så fort man börjar tänja gränserna kan dom bita en i häcken å de allra grövsta. Men GT1 och GT2 bilarna är underbara att köra och sen att dom är lite mer förlåtande och mer jämna inbördes gör att det blir jämnare race.

Men ändock, en vinst är en vinst även om man är några kvar bara, så det känns ganska bra i alla fall.

-------------------------------------
iRating V8 Supercars (jag är en liten hycklare, snart tillbaka)
Försvarar min cockpit med - "jamen det är ju viktigt"

InläggPostat: 05 feb 2011, 16:44 
Veteran
Användarvisningsbild

Resultat på SLS

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme