Aktuellt datum och tid: 19 nov 2018, 04:22

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 17 okt 2009, 14:48 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Ny medelsvenssonutmaning!

För kombinationen i rubriken (i spelet Race 07) så är det alltså fritt för alla (oberoende av skicklighetsgrad) att bifoga repriser, TT-filer, setups osv, och det är även fritt för alla att (på ett konstruktivt sätt) kommentera andras körning/setups. Meningen är helt enkelt att lära sig bli en bättre förare!

- Målet är inte att det ska bli en ren hotlap-/snoppmätartävling, utan fokus är på lärandet och på sånt man har nytta av även under rejs. Fina spårval och bra teknik är viktigare än att vid tionde försöket turskumpa sig över kerbsen på ett sånt sätt att man förbättrar sin varvtid.

- Geningsregler är vanliga hederliga SSR regler, plus spelets egna regler. Dvs minst två hjul på asfalt eller kerb, och man får gå utanför linjer i utgångarna om det är asfalt utanför linjen.

- Man kan posta repriser från valfri session, men rekommenderas time trial eller open practice. Tanken är iallafall att använda träningsvarv utan andra bilar som påverkar körningen. Var tydlig med vilka förhållanden som gällde och vilken soppamängd osv som använts.

- Stänga av däcksslitage och soppaförbrukning etc är OK men inget krav.

- Stänga av hjälpmedel är inget krav, men man får vara öppen med vad man använder. (och varför)

Jag kanske hinner prova ett par varv själv ikväll.

Gogogogo :)

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 19 okt 2009, 21:52 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 02 apr 2009, 14:18
Inlägg: 180
Jag gjorde 1:15.293 med default settings (förutom steering lock) under en practice session (för på time trial så är ju däcktrycket och bensin annorlunda och opåverkbart). Dessvärre så visade reprisen på fast lap ett annat långsammare varv och då hade jag kastat hela träningsreplayen och den hamnar inte i papperskorgen längre utan försvinner direkt.

Hursomhelst, om någon glider in och slår detta med två sekunder så är jag verkligen intresserad av att se ett sådant varv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 19 okt 2009, 22:15 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Roger W skrev:
Jag kanske hinner prova ett par varv själv ikväll.

Det sket sig... Nytt försök tidigast onsdag kväll!

...

Karl, hittills har vi blandat lite open practice och time trial, men kanske mest kört TT... Detta till stor del för att kunna få med ghostfilen, men även kanske helt enkelt för att det går snabbast där. ... men jag håller med om att open practice är mer givande, då däckstempen spelar in på ett annat vis.

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 20 okt 2009, 01:21 
Offline
Formel 3 förare
Formel 3 förare

Blev medlem: 06 aug 2006, 07:53
Inlägg: 804
Testade litegrann. Körde 14-15 varv i Time trial. Låga 1.15 länge, men de sista varven fick jag till ett par 1.14 rundor. Bästa var 1.14.5x. Tänkte ladda upp reprisen men hotlapreprisen som fanns var på ett 1.15.1 varv???
Är det någon inställning man ska göra så att snabbaste varv sparas?

Får prova mer imorgon. Kul bana iaf!

_________________
Thomas Redeby

"The older i get, the faster i was"


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 20 okt 2009, 07:36 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Skumt att flera fått att den sparar fel repris som hotlap?

Ett tips: använd aldrig restartfunktionen när ni kör, utan hoppa tillbaks till depån istället. (Restart kan orsaka att spelet "glömmer" ens tidigare snabba varv har jag för mig)

Var även lite försiktig med att använda instant replay i närheten av mållinjen tex, då jag har för mig att spelet ibland blir förvirrat av att reprisbilen passerar mållinjen. (kan dock vara nått jag fått för mig bara)

... och får ni till ett riktigt guldvarv ni är stolta över, hoppa då ur sessionen direkt och se till att spara undan det. Ju mer man tragglar vidare i samma session, desto större risk att nått händer så att varvet "glöms bort".

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 20 okt 2009, 09:31 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 02 apr 2009, 14:18
Inlägg: 180
Roger W skrev:
för att kunna få med ghostfilen
Ja det såklart nu när jag tänker efter. Det är ju mest logiskt för att andra ska kunna dra nytta och lära sig genom att använda någon annans ghost.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 22 okt 2009, 21:53 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Häpp, gav mig själv tid att köra några varv :)

Nybörjare på FWD som jag är, så fick bli en ren default setup, med soppa urtankad, och anpassad steering lock.. Varvet är i timetrial, så det hänger med en timeattackfil också.
Kört utan assists alls, och med H-lådan på min G25 när jag ändå höll på. (använde inte kopplingen dock)

Svårkört för mig: bilen ormar sig äckligt på gasen, vinglar ibland läskigt på bromsen, och inga av ens vanliga reflexer för dem situationerna gör det man tror...
Det gäller mest lära sig att gasa som respons på det mesta när det är på väg att gå åt h-vete, och lära sig att det alltid understyr på väg ut ur kurvorna. (däremot kan ju faktiskt gasen hjälpa att få in bilen mid-corner ibland på nått sätt jag inte riktigt fått kläm på)

1.14.7 eller nått sånt blev det, så jag är klart nyfiken på Toccas varv :)

Högern före hårnålen blev tajtare och skumpigare än tänkt, men tror inte jag tjänar nått direkt på det.

...

Tyckte väl jag kände igen banan förresten.. Vi körde ju där på LAN:et, men då i heeeeelt annorlunda bestar :) (Porsche 935!)


Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 23 okt 2009, 07:30 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 25 jun 2009, 00:04
Inlägg: 102
Roger W skrev:
Häpp, gav mig själv tid att köra några varv :)

Nybörjare på FWD som jag är, så fick bli en ren default setup, med soppa urtankad, och anpassad steering lock.. Varvet är i timetrial, så det hänger med en timeattackfil också.
Kört utan assists alls, och med H-lådan på min G25 när jag ändå höll på. (använde inte kopplingen dock)

Svårkört för mig: bilen ormar sig äckligt på gasen, vinglar ibland läskigt på bromsen, och inga av ens vanliga reflexer för dem situationerna gör det man tror...
Det gäller mest lära sig att gasa som respons på det mesta när det är på väg att gå åt h-vete, och lära sig att det alltid understyr på väg ut ur kurvorna. (däremot kan ju faktiskt gasen hjälpa att få in bilen mid-corner ibland på nått sätt jag inte riktigt fått kläm på)

1.14.7 eller nått sånt blev det, så jag är klart nyfiken på Toccas varv :)

Högern före hårnålen blev tajtare och skumpigare än tänkt, men tror inte jag tjänar nått direkt på det.

...

Tyckte väl jag kände igen banan förresten.. Vi körde ju där på LAN:et, men då i heeeeelt annorlunda bestar :) (Porsche 935!)

Ska ta en titt på det sen och hitta lite inspiration. Det du säger om att ge gas när det går illa stämmer oerhört bra, det är mycket få situationer som inte kan lösas genom att stämpla!

Ang. att den åmar sig på gasen, prova att klicka upp främre krängaren ett steg och öka diffbromsens Power-setting lite, det brukar hjälpa för mig (i kombination med något mjukare framvagn).

_________________
Axel Tanner
Exhaust Fanclub #999


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 23 okt 2009, 12:54 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 02 apr 2009, 14:18
Inlägg: 180
Efter den här mini challengen så skulle jag gärna önska att vi gav oss på BMW E46 på typ Estoril eller liknande bana. Detta för att jag försöker lära mig bli snabb med den bilen generellt medan jag inte försöker bli snabb med Mini (då är det mindre motiverande att nöta med Mini). Kan nämnas att det snabbaste jag gjort med E46 på Laguna Seca är 1:33.972 i free practice (och 1:33.401 i TT). Nu är iofs Laguna Seca en Race On bana men Estoril borde alla ha.

För övrigt så går det inte ladda upp replayfiler för mig av någon anledning.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 23 okt 2009, 13:54 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Karl S skrev:
För övrigt så går det inte ladda upp replayfiler för mig av någon anledning.

Den godkänner inte filändelsen... (står med ljus text högst upp)
Zippa dem :)

...

E46 på Estoril kör jag gärna sen, men en sak i taget :) (på den här utmaningen har jag nog en del att lära själv)

...

Mer powerdiff tänkte jag oxå på att testa när jag körde.. Ska provas!
Sen kändes kanske tvåan lite för lång för de två allra snävaste kurvorna? Om inte lådan är låst på den här bilen ska jag nog testa sänka den ett klick.

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 23 okt 2009, 14:32 
Offline
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 aug 2006, 22:47
Inlägg: 8860
Ort: Stockholm
Vi körde faktiskt denna kombinationen i somras tror jag det var, kommer inte ihåg vilka tider vi rullade runt på men jag bifogar den setupen som jag använde mig av. Kommer inte ihåg hur mycket och vad som är ändrat, ej heller varför :-)men i alla fall. den kanske hjälper något.


Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

_________________
Göran Strandh
Allting är lätt, om man kan det.
Win 10 64 bits, i7-4790K, 16 Gig ram, Geforce 980 / Tre skärmar 24 tum var, Ratt: Thrustmaster T300 GTE, Recarostol moddad by Anders Nilsson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 23 okt 2009, 16:44 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 25 jun 2009, 00:04
Inlägg: 102
Roger W skrev:
Karl S skrev:
För övrigt så går det inte ladda upp replayfiler för mig av någon anledning.

Den godkänner inte filändelsen... (står med ljus text högst upp)
Zippa dem :)

...

E46 på Estoril kör jag gärna sen, men en sak i taget :) (på den här utmaningen har jag nog en del att lära själv)

...

Mer powerdiff tänkte jag oxå på att testa när jag körde.. Ska provas!
Sen kändes kanske tvåan lite för lång för de två allra snävaste kurvorna? Om inte lådan är låst på den här bilen ska jag nog testa sänka den ett klick.

Kom precis på att diffinställningarna är låsta på Minin, det är ju lite problematiskt. Annars brukar jag höja ett snäpp om jag tycker att bilen är ostabil, när det gäler fwd.

Prova att mjuka upp framvagnen istället då (och stärka krängaren något).

_________________
Axel Tanner
Exhaust Fanclub #999


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 23 okt 2009, 16:53 
Offline
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 aug 2006, 22:47
Inlägg: 8860
Ort: Stockholm
Hittade eventet då vi körde - det var en teamutmaning i slutet av juni. Resultatlistan ser ni här: download/file.php?id=7748&mode=view

_________________
Göran Strandh
Allting är lätt, om man kan det.
Win 10 64 bits, i7-4790K, 16 Gig ram, Geforce 980 / Tre skärmar 24 tum var, Ratt: Thrustmaster T300 GTE, Recarostol moddad by Anders Nilsson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 23 okt 2009, 18:43 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Då är vi nog hyfsat på pace iallafall redan då :) (med reservation för att vi kör time trial osv)

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mini Cooper - Zandvoort Club
InläggPostat: 23 okt 2009, 19:21 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 jun 2007, 09:08
Inlägg: 7737
Ort: Skåne
Hur kan ni vara så snabba i minin? Klen fwd borde inte vara utslagsgivande alls. En Maranello fattar jag varför det är svårt att köra, men det här. Det här måste jag lära mig...

_________________
- I'm only in it for the curves -
Writing driver 4 drivers

Fredrik Salbrink
Team Allstars
Team Ted Åström Racing
Team Salander Racing


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Hoppa till:  
cron
SSR Theme By Erix © 2007-2008
SSR Theme Based off Revival Theme Based off SubLite By Echo © 2007-2008 Echo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2008