Aktuellt datum och tid: 19 nov 2018, 12:41

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 20:20 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 17 okt 2007, 21:42
Inlägg: 206
Ok ok här kommer ett med Seat :D . Inställningarna är simbins men med inget bränsle. Hondan känns mycket snabbare måste jag säga, gillar inte Seaten alls. Spåret blev nog bättre här tycker jag än i dom andra. Tid: 49.3x


Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

_________________
Ludde Andersson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 22:23 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
:thumb:

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 22:45 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 25 jun 2009, 00:04
Inlägg: 102
Kom till insikt nu tidigare när jag experimenterade med spårval. Mina bästa tider är runt 50,5 med min tidigare körstil, men nu kändes det som att jag körde på 80% eller så, flöt runt banan och tog inga risker... Och satte 51,5-tider! Då kände jag ändå inte att jag pressade någonstans, trodde jag skulle hamna runt 56-57. Summan av det är alltså att jag äntligen upplevt det alla pratar om, långsammare är ofta snabbare. Det finns STOR mån att skala på den 51,5an.

_________________
Axel Tanner
Exhaust Fanclub #999


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 22:51 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 17 okt 2007, 21:42
Inlägg: 206
En liten detalj, som jag själv påminner mig om, är att på många ställen så släpper man gasen helt, prova då att släppa halvvägs istället. Det gör jättemycket då du minskar motorbromsen samt bilen blir lite lugnare. Kolla repriserna och titta på hastighetsmätaren då man släpper gasen helt, nästan som en broms.

_________________
Ludde Andersson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 22:52 
Offline
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 aug 2007, 10:26
Inlägg: 8689
Ort: Tyresö, Stockholm
Det där med långsamt är snabbt är väldigt sant, dom gånger jag kollat Motec och sektortiming är det oftare jag har markant snabbare sektortider på utvarven med kalla däck, bara för att jag slappnar av och inte försöker så sabla hårt!

Samma sak en bit in i race, när man hamnar i någon konstig zon och bara kör mjukt och fint, det går både fortare och mycket mer kontrollerat. Synd att det ska vara så trögt att hitta in i det mentala läget bara.

/Danne

_________________
- Team Backmarkers
- SSR iLeague
- Racing blog, videos, setups: http://www.dmsproject.com/

“An amateur practices until he gets it right; a professional practices until he can't get it wrong.”
Bild
Unofficial guide to iRacing pt 1 - part 2 - Article on immersion


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 22:53 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 17 okt 2007, 21:42
Inlägg: 206
Dan Segolson skrev:
Det där med långsamt är snabbt är väldigt sant, dom gånger jag kollat Motec och sektortiming är det oftare jag har markant snabbare sektortider på utvarven med kalla däck, bara för att jag slappnar av och inte försöker så sabla hårt!

Samma sak en bit in i race, när man hamnar i någon konstig zon och bara kör mjukt och fint, det går både fortare och mycket mer kontrollerat. Synd att det ska vara så trögt att hitta in i det mentala läget bara.

/Danne


...så sant :D .

_________________
Ludde Andersson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 04 sep 2009, 09:37 
Offline
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare

Blev medlem: 24 jan 2007, 11:26
Inlägg: 1330
Ort: Luleå
Det kanske har kommenterats tidigare, men det var någon som presenterade data från riktiga varv runt Nordslingan. Det snabbaste varvet hade den lägsta medelhastigheten... Det låter väldigt motsägelsefullt, men det visade sig att det snabbaste varvet var 300m kortare. Genom att inte pressa så hårt var det lättare att hålla en snävare linje; vägvinnande!

_________________
Martin Simonsson


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Hoppa till:  
cron
SSR Theme By Erix © 2007-2008
SSR Theme Based off Revival Theme Based off SubLite By Echo © 2007-2008 Echo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2008