Aktuellt datum och tid: 19 nov 2018, 12:39

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 02 sep 2009, 18:37 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 25 jun 2009, 00:04
Inlägg: 102
Med anledning av SSR-TCC-premiären på Brands Hatch Indy undrar jag... Vad är det jag gör fel egentligen? Ligger på runt 51 sekunder medan de bästa låg runt 49, jag låg runt 20-25e plats tror jag... Inte så tillfredsställande då det är 2 sekunder upp till ettan, det är ju jättemycket på en liten bana.

Jag ska bifoga en time trial-fil åt er ganska snart, bilen är en Seat Leon WTCC07. Förhoppningsvis kanske den här tråden kan urarta åt ett par håll, bl.a. FWD och diffinställningar! Vad ska jag med coast till på en FWD-bil? Stabilitet i inbromsningar?

EDIT: Bifogar 50,9-timeattack från ett ganska så typiskt varv.


Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

_________________
Axel Tanner
Exhaust Fanclub #999


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 02 sep 2009, 19:32 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Loppet är redan kört va? Då kan vi ju ev göra den här till en officiell körskoletråd framöver, även om den kom tätt inpå Anderstorpskolan...
(Jag vill inte att vi ska skapa trådar som blir ren körträning inför ligarejs, utan den ska helst vara mer allmängiltig än så)

...

Extra coast på diff bör ge mer stabilitet även på FWD, men det är nog sällan nått man behöver kan jag tänka mig...

Ge FWD råd är nog inte min starka sida, men ska kolla varvet senare.

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 02 sep 2009, 19:59 
Offline
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 aug 2006, 22:47
Inlägg: 8860
Ort: Stockholm
Loppet är kört redan och det kan ju bli samma som de andra "Average Joe" trådarna om man vill, eller också ser man det bara som ett "vad gör jag för fel" tråd och det passar ju alldeles utmärkt här :)

_________________
Göran Strandh
Allting är lätt, om man kan det.
Win 10 64 bits, i7-4790K, 16 Gig ram, Geforce 980 / Tre skärmar 24 tum var, Ratt: Thrustmaster T300 GTE, Recarostol moddad by Anders Nilsson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 02 sep 2009, 20:11 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 25 jun 2009, 00:04
Inlägg: 102
Jag tänkte faktiskt just att jag skulle vänta till efter loppet, var och en har ju sina hemligheter och det är ju lite spännande med... Hade gärna frågat förra veckan men höll mig, det här är endast för att jag vill utveckla mig som förare nu när jag fått jämföra mig lite med andra!

_________________
Axel Tanner
Exhaust Fanclub #999


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 02 sep 2009, 20:31 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Konstigt, bara sista halva av varvet kom med??

Iallafall: kolla grooven på banan och följ den mer där i sista partiet.
Du saktar in ordentligt till den där första vänstern, men sen utnyttjar du inte den låga hastigheten för att få över bilen till vänster inför långa högern ut på start/mål. Tror du tappar massor bara där i den kombon!

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 07:32 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 25 jun 2009, 00:04
Inlägg: 102
Roger W skrev:
Konstigt, bara sista halva av varvet kom med??

Iallafall: kolla grooven på banan och följ den mer där i sista partiet.
Du saktar in ordentligt till den där första vänstern, men sen utnyttjar du inte den låga hastigheten för att få över bilen till vänster inför långa högern ut på start/mål. Tror du tappar massor bara där i den kombon!

Konstigt! Jag ska sätta ett till varv nu i eftermiddag då så att jag kan posta något komplett...

Just den vänster/höger-kombon har jag såna problem med, har testat en hel del, från att ta vänstern långsamt till att ta den utan att bromsa, osv osv. Men högern gäckar mig, jag har så otroligt svårt att få till en smidig inbromsning och instyrning, det känns inte som att jag har något grepp alls nånstans?

_________________
Axel Tanner
Exhaust Fanclub #999


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 08:33 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 17 okt 2007, 21:42
Inlägg: 206
Eftersom jag provade TA innan racet så har jag en repris/setup för BMW. Är det någon som är intresserad så säg till, ni pratar just nu om framhjulsdrift va?

_________________
Ludde Andersson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 08:47 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Jo, kan vara vettigt att koncentrera oss på framhjulsdrivet för en gångs skull, men en repris är nyttig iallafall för spårvalet.

Axel, du måste över mer till vänstra delen av banan före högern.. Detta för att få bättre linje så du maximerar farten ut på rakan, men även för att "grooven" (den mörka linjen på banan) är därute till vänster, och man har helt enkelt bäst grepp på den.

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 15:32 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 25 jun 2009, 00:04
Inlägg: 102
Roger W skrev:
Jo, kan vara vettigt att koncentrera oss på framhjulsdrivet för en gångs skull, men en repris är nyttig iallafall för spårvalet.

Axel, du måste över mer till vänstra delen av banan före högern.. Detta för att få bättre linje så du maximerar farten ut på rakan, men även för att "grooven" (den mörka linjen på banan) är därute till vänster, och man har helt enkelt bäst grepp på den.

Så det är värt det att komma in mot högern (därmed även vänstern) långsammare?

_________________
Axel Tanner
Exhaust Fanclub #999


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 15:41 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Du bromsar ju till högern iallafall, så jepp jag tror helt klart det lönar sig att tappa lite extra fart i vänstern.. Även om jag knappt kört indy-sträckningen själv :)

Hoppas Ludde postar en repris, så får vi se hur han hanterar den!
Jag har inte ratten inkopplad, och när jag väl pluggar in den i helgen, så lär det bli träning inför SSR GT som gäller. (Watkins)

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 16:48 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 25 jun 2009, 00:04
Inlägg: 102
Roger W skrev:
Du bromsar ju till högern iallafall, så jepp jag tror helt klart det lönar sig att tappa lite extra fart i vänstern.. Även om jag knappt kört indy-sträckningen själv :)

Hoppas Ludde postar en repris, så får vi se hur han hanterar den!
Jag har inte ratten inkopplad, och när jag väl pluggar in den i helgen, så lär det bli träning inför SSR GT som gäller. (Watkins)

Just det lilla krönet som är innan högern gör att det är oerhört lätt att tappa balansen om man bromsar, det är mest det som oroar mig lite.

_________________
Axel Tanner
Exhaust Fanclub #999


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 17:29 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
AxelT skrev:
Just det lilla krönet som är innan högern gör att det är oerhört lätt att tappa balansen om man bromsar, det är mest det som oroar mig lite.

Mjo, ligger man till vänster har man förstås mindre marginaler om nått går åt h-vete, men samtidigt har du ju bättre linje och kommer kanske till och med in långsammare (om du kör tajtare i vänstern), så du ska inte behöva sakta in lika mycket eller lika inför högern som du gör nu.

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 19:01 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 17 okt 2007, 21:42
Inlägg: 206
Hmm efter att ha kollat mina repriser så är bara halva varvet på mitt gamla med, så jag var tvungen att generera nya nu för 20 minuter sen. Gjorde en med bmw och en med honda. Hondan hade inga inställningar från simbin så jag bara körde med det som fanns. Körde tre varv med hondan så det är absolut inget optimalt varv men man får en ungefärlig bild av spåret kan jag tänka. Är lite ovan vid framhjusldrift just nu, då det var ett tag sen. Ursäkter, ursäkter... :roll: . Bmw 48.57, honda 49.3x

_________________
Ludde Andersson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 19:06 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Blev medlem: 17 okt 2007, 21:42
Inlägg: 206
Glömde repriserna.


Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

_________________
Ludde Andersson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Brands Hatch Indy
InläggPostat: 03 sep 2009, 19:34 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Gnäll gnäll gnäll jag vet, men varför inte köra SEAT som Axel gjorde, om du nu ändå skulle prova FWD? ;)
Men jag tror Axel är glad iallafall :)
(och jag är nyfiken! Tar en titt lite senare)

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Hoppa till:  
cron
SSR Theme By Erix © 2007-2008
SSR Theme Based off Revival Theme Based off SubLite By Echo © 2007-2008 Echo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2008