Aktuellt datum och tid: 19 nov 2018, 13:03

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Race2Play setuptool nu släppt
InläggPostat: 26 mar 2011, 22:53 
Offline
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 aug 2007, 10:26
Inlägg: 8689
Ort: Tyresö, Stockholm
http://www.race2play.com/special/setup_tool

Den är nu tillgänglig utan medlemsskap/registrering
/Dan

_________________
- Team Backmarkers
- SSR iLeague
- Racing blog, videos, setups: http://www.dmsproject.com/

“An amateur practices until he gets it right; a professional practices until he can't get it wrong.”
Bild
Unofficial guide to iRacing pt 1 - part 2 - Article on immersion


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Race2Play setuptool nu släppt
InläggPostat: 27 mar 2011, 01:18 
Offline
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 aug 2006, 12:24
Inlägg: 3419
Ort: Mellansel
Tack Dan!

Intressant program, hoppas att det följer mina "föreställningar"..

Har kommit på att power diff ibland kan kännas, för mig, lite omvänt emot vad alla säger. Nu snackar vi kärror från sextiotalet..

Ökad diff ger mer överstyrning.. hep :?:

/ MVH

_________________
Simon Björklund Alias "Sir Birchgrove" living in "In-between streams village"
SSR Historic representing PPR


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Race2Play setuptool nu släppt
InläggPostat: 27 mar 2011, 09:26 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12909
Ort: Norrtälje
Simon Björklund skrev:
Har kommit på att power diff ibland kan kännas, för mig, lite omvänt emot vad alla säger. Nu snackar vi kärror från sextiotalet..

Ökad diff ger mer överstyrning.. hep :?:

Njae, inte helt tvärtemot vad alla säger egentligen: ökad powerdiff (högre procent i GTR2 setupen, lägre ramp angles i tex GPL) bör å ena sidan generellt innebära viss initial svängovillighet på liten gas, men när man väl gasar på (och svänger) så mycket att det börjar släppa bak, så släpper det ordentligt och det med båda bakdäcken vilket vinklar ut bakvagnen - dvs mer överstyrt.
Så med aggressiv körstil, lågt grepp och med däck som behöver vinkel för att funka, så kan man få vettig balans och en "lagom sladdig" setup med mera diff. Det är inte helt lätt dock, då den kan bli rätt oförutsägbar.

För lite diff och med mycket gas, så kommer den bara spinna innerhjulet bak under kurvtagning, vilket bör innebära en neutral bakvagn som är svår att få vinkel på... Plus att man bara spinner bort accelerationen på innerdäcken.

Själv hamnar jag ändå oftast runt 30-40% diff i PnG jänkarna. Det är nog inte helt optimalt greppmässigt, men ger lite lugnare reaktioner än att köra med mer diff, och det verkar räcka för att bryta ut bakvagnen som jag vill.

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Hoppa till:  
cron
SSR Theme By Erix © 2007-2008
SSR Theme Based off Revival Theme Based off SubLite By Echo © 2007-2008 Echo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2008