Tänkte att det var bättre att lyfta ut den här diskussionen till ett mer lämpligt forum...
MartyParty skrev:
Läste på forumet att det finns ett hemligt trick eller "hax" för att häva sladdar. Hade inte provat tidigare, men gjorde det idag med den nya "builden". Fungerar orealistikt bra... När bakänden börjar stiga ut är det bara att trycka ner gas och broms samtidigt. Framhjulen låserupp och glider ikapp baken. Värsta anti-sladd-programmet. Det går nästan att undvika alla x2 Loss of control...
Roger W skrev:
Vet inte om det funkar i iRacing, men i gamla N2003, och även i Simbinspelen i viss mån, så kan man kombinera ovanstående med att svänga hårt
in i kurvan istället för att försöka häva sladden på vanligt sätt. Den framtvingade understyrningen genom att pressa däcken över gränsen hjälper då alltså bakvänt nog för att stabilisera fronten. Testas på egen risk i nån privat träningssession

Lejban skrev:
Detta sätt använder jag flitigt i formelbilar, annars skulle jag aldrig kunna köra dom

skillnaden med denna bil är att jag bromasar med vänster fot, och när jag då får sladd blir det en helt annan sak att göra med fötterna, men det är bara att träna till jag hinner med

Denna teknik beskivs i denna youtube (härifrån jag lärde mig detta):
http://www.youtube.com/watch?v=XVDfDTp0Y7g&fmt=22 (spola till 1.30 om ni är otåliga)