Alpinan är ju som en fjäderlätt och något undermotoriserad porsche i princip. Den har turn-in som inget annat i klassen. Ganska snäll upp till en gräns

Kan nog vara hyfsad här gissar jag!
(testa byt direkt mellan den och nån av Falconbilarna för att få en skön känsla för hur brett spannet är för de bilar som är med i modden

)
L76 Vette är ganska lättkörd men långsam. (ungefär som Vetten i GTR2 fast relativt sett ännu slöare)
SCCA GT350 bör vara ungefär lika lättkörd som Vetten men bättre helt enkelt. Kul bilar båda två om du frågar mig

Understyr in, överstyr ut. (oftast)
Falcona är som jänkarna ovan, fast ännu mer extrema! Massor av pulver, men nästan inget grepp så är svåra att balansera. Funkar när det finns rakor, men inte klockrena här, tror jag. Tex SCCA är mycket lättare att få att svänga, även om den tappar en del på rakorna.
Alfa har lite skörare motor än de flesta och den är gränsfall att soppan räcker (vi kör normalt nollstoppare) plus att jag inte gillar den personligen. Överstyr in (på hård broms) och understyr ut. Men den är snabbare än man kan tro. Jag gissar den är snabbare än L76 här, men inte nödvändigtvis snabbare än SCCA:n.
Ferrari 250 Competitione är ganska vild! Primitivt chassi och (äldre) hårdare däck än de flesta andra bilar i klassen. Inte direkt lättkörd, utan kan understyra och överstyra kraftigt om vartannat, plus att motorn är väldigt tvär i karaktären. Snabb på rakor pga lågt luftmotstånd, men tror inte det är en bil för denna bana.