Aktuellt datum och tid: ons sep 08, 2010 20:33

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR Historic GT S8 Race 11; 1/6, Osterreichring
InläggPostat: tis jun 01, 2010 20:51 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Datorn hängde sig på första kvalvarvet och nu vill den inte boota. Trist slut på säsongen :(

Nu får jag ladda för S9. Lycka till ni andra.

InläggPostat: tis jun 01, 2010 20:59 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Uj vad alla körde dom första varven ,48 varv skulle vi köra inte 8 , kom aldrig in i rytmen gick lite för fort där framme för att soppan skulle räcka, började tänka på det,
var nog inte riktigt skärpt för i T1 så small det bara till, ingen aning vad som hände
kanske var det nån som klappa till mig eller en osynlig kant, vilket som så hadde nog loppet slutat i ett räcke iaf ,orken fans inte i kväll.

Får passa på o tacka alla som håller i det här o övriga medtävlande för en rolig säs,
till hösten tar vi nya tag :D

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:06 
Go gubbe från Göteborg
Användarvisningsbild

Puh - trodde det skulle bli ett ödsligt rejs med enda vanilj-906an i fältet. Men det blev riktigt underhållande ändå. RogerW jakt på mig dom sista varven var riktigt spännande - som krydda så kom Waltgårds varvning mitt i alltihopa. Vad jag svor när du låg framför och bromsade mig i kurvorna, och Rogers MKII andades eld i min nacke. :) Hade det varit 4 varv mindre kvar så kanske det hade gått! :)

Men tyska ingenjörer - vilka klantskallar.... En kaross som är som en sommarbris jämfört med GT40, en motor som har knappt hälften av styrkan, och blir omkörd så det visslar på rakorna - den drar MERA bensin än Gulf GT40, och har dessutom en bensintank i storlek av ett fotbad. :shock: Ska det vara så? Känns faktiskt som en bugg, bensinförbrukningen.

Tack för denna säsong!

tharnvi skrev:
Datorn hängde sig på första kvalvarvet och nu vill den inte boota. Trist slut på säsongen :(

Nu får jag ladda för S9. Lycka till ni andra.

Trist. :(

Helt ur fas - ingen tatuering, spelar inte golf, har ingen HD - tjock-tv, japp!...

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:07 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Grattis top3 och top alla i säsong 8 mycke trevligt race
synes till nästa säsong

Team: Real Toys Racing
Porsche944 S2 89

Enzo FERRARI said once: A horse pulls the car and does not push it, Therefore a motor belongs forward....

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:07 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Grattis till seger Jan och grattis till ligaseger Roger :party:

Riktigt kul säsong (som vanligt i historic) :) Tack alla förare som ställt upp hela säsongen, vi blev lite färre mot slutet. Stort tack alla admins i ligan, jag vet hur jobbigt det kan vara när man har annat som kommer mellan. Ser redan fram emot nästa säsong, riktigt skön avslappnad stil i denna ligan. :b1:

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:11 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Jo mitt rejs då. Var lite knökande och bökande i starten. Tappade ett par platser i försiktigheten. Sedan låg jag bakom Arne ett par varv och väntade på att Arne skulle göra något misstag, det kom som på posten :)

Sedan satt jag och slumrade till på rakan ner mot högern och brände rakt in i räcket, bilen klarade sig men blev lite kass. Gick knappt att svänga vänster efter smällen men som tur var så är det ju högervarv. 3:a men småkass bil hela rejset är jag verkligen nöjd med.

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:15 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Grattis podium och hela ligan podium.

Kvalade 1,4 sek under pb men var långt ifrån näst sista man ändå. Hoppades på att kunna ta en plats när jag hoppade depåstoppet men ni var för snabba idag. Åkte mest omkring och drifta, bli varvad och räkna på bensinförbrukning. Hade 12 liter kvar i tanken så bilen drog 3,2 ltr per varv. Hade inte behövt räkna så mycket alltså.

Ett stort tack till alla som gör detta möjligt. :yup:

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:15 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Tack för en härlig vår :D :D :D

Hade inte mycket att sätta imot i det här racet bara försöka komma i mål för att bevaka min 2 plats i totalen tror det gick vägen :b2:

Grattis roger till totalsegern :ueknl3d124:

och givetvis grattis till :ueknl3d124: :trophy2nd.: :trophy3rd: racet

ser fram emot hösten ha en nice sommar allihopa :beerchug: :beerchug: :beerchug:

och stort tack till alla som sköter detta så vi kan ha skoj :b4: :D :alig:

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:16 
Formel Ford förare
Formel Ford förare
Användarvisningsbild

Tack för en trevlig sesong tack för allt det va skuj :b2: :drink: :drink: :banana:
Syns nästa sesong,.,.,.,.,., :party: :D :D :D

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:16 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Fan oxå !

2:a på kvalet efter Nordins helt otroliga 1,49,3 varv, Makalöst snabbt. :clap:

Tog starten lätt och drog iväg med liten lucka. Datorn hackade till en gång på bakrakan och jag touchade räcket in i kurva 4-5 . Behöll ledningen men stoppade nog upp gänget rejält vilken Kniven och Ershede uppmärksammade över ventrilon. Blev omkörd av NOrdin på varv 2 och in i kurva 4-5 hackade datorn till igen och skrivbordet dök upp med ett meddelande att "javavaw.exe" hade stött på ett fel och måste avslutas. När jag alt.tab tillbaka voltade min bil framlänges. Hoppas att jag inte ställde till det för någon.

Min taktik var att åka på en 0 - stoppare och det bevisade Granbacka att det gick. Synd för Simon att din brann upp. Följde racet och såg många goa fajter.

Tyvärr fick jag se en ful fajt det sista när Nordin satte av Granbaka 2 gånger, inte snyggt och regelvidrigt tycker jag. Protest inlagd av mig. Hade du hållt dig cool hade du kunnat köra om ändå. :naughty:

:b5: Granbacka är moralisk segrare, starkt att klara hela racet. Hur mycket soppa hade du kvar ?

Ännu en gång tack till Er som gör detta möjligt för oss. :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Roger Jansson

www.iamotorcenter.se
www.alfapower.nu/gallery/Roggas-bilar

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:18 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Kvalade i närheten av pb. Oj vilken speed ni hade under 1.50 :shock: .

Kom iväg bra i starten och hamnade bakom Roger J på en tredje.
Vet inte vad som hände dig där men det verkade lagga till rejält för dig, du försvann plötsligt framför mig, jag märkte dock inget i min bil.

Planerade så smått under loppet för en enstoppare, Janne rusade iväg på sanslösa tider.
Slog sedan på autoclutch och försökte dessutom spara lite däck.
Besökte dock räcket två gånger "lite lätt" ratten stod på trekvarten men det gick att köra.
Dessutom passerade VF 30 vid cirka varv 40 :lol:

I slutet av loppet kändes det som om det skulle fungera, ledningen var cirka 7 s till tomas och ungefär 20 till Janne vid varv 42.

Tyvärr slank trean in på bortre raken, rökridå :( .

Kul ändå tycker jag och svettigt som tusan.

Tack för den här säsongen alla. Grattis Podium och Roger W, vi syns till hösten :D . Tack Admins med Tobias i spetsen :b1: .

/ MVH

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:19 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Ja tack alla för en grymt kul säsong :b2:
Sista rejset var ingen höjdare för min del. Blev mest solo-åkning

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:19 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Oj-oj vad svettigt..

Gillar den här banan men trodde inte att jag skulle räcka till pole. Gjorde ett litet misstag i sista kurvan men kvalade ändå på samma tid som jag gjort på träningen. Pole! :)

Såg inte startljusen för solskyddsfilmen i Gulfen och tappade ett par platser i starten. Till min förvåning var dock mitt tempo snäppet vassare än konkurrenterna och jag började bygga upp en ledning. Hade planerat ett depåstopp med däck och halv tank eftersom jag var rädd att däcken inte skulle hålla in i mål. Efter 24 varv var det dags att gå i depå och då jag hade byggt upp c:a 45 sek ledning såg det bra ut. I sista kurvan före depåinfarten tappar jag plötsligt bilen i inbromsningen och slår i räcket?!? Kanske kom jag ut i gruset med yttre bakhjulet? Bara att lägga till reparation av suspension i depån.. :evil: Annars gick depåstoppet bra men jag var en bra bit efter när jag kommer ut på banan. Tänkte att det får bära eller brista och skruvade upp tempot en aning. Jagade 24 varv men som alltid när man tar i lite extra kommer ett och annat misstag, andra hälften av loppet hade nog gått fortare totalt sett om jag fortsatt som före depåstoppet..

Med ett par varv kvar kommer jag ifatt Gulfen i ledningen(i chatten efteråt nämndes visst Granbacka vad jag kan förstå?) men vid det laget började mina däck att bli trötta, fast den andra Gulfen hade nog ännu tröttare däck så jag hade ett övertag i fart. Jag uppfattade det som att den stängde mig väl bryskt vid ett par tillfällen när jag var på väg om. Å andra sidan låg jag väl nära i inbromsningarna på sista varvet varför jag vid flera tillfällen inte hann få stopp när den bromsade tidigare än mig. Vi slog därför ihop rätt hårt varvid jag tror att båda bilarna skadades. Jag var till slut först över mållinjen men det är kanske bäst att domarpanelen tittar på de två sista varven då det gick väl hett till.. :?

Trist att säsongen är slut :( Men jag ser fram emot nästa!

Ses på banan grabbar :)

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:25 
Formel Ford förare
Formel Ford förare
Användarvisningsbild

Grattis podim!!
Mitt eget race var att komma i mål och när Roger Jansson bröt blev det mer avslappnat.
Jag satte inte däcken på gräset en enda gång, och så fick Jag hetsa av Roger W som tack
för sist. :lol:
Jag fortsatte i ingenmansland och märkte att Ainis tog in på slutet. I näst sista sväng kom Han utanför och sumpa chansen. :lol:

Jag har haft jätteroligt som vanligt, :banana: och Ni som håller i trådarna. :b1: :b1: :b1:

Väl mött till hösten. :b2:

Magnus Ershede
Saab V4 borde vart med.

InläggPostat: tis jun 01, 2010 22:47 
Veteran
Användarvisningsbild

Heh, som förra säsongsavslutningen så valde jag en bil som inte var direkt optimal, och som förra avslutningen gick inte loppet riktigt som tänkt, men den här gången fanns det tillräckligt med marginaler i totalen :b2: :party: :woohoo:

Första ligasegern nånsin, såvitt jag kan komma på, så känns riktigt fint :)
Inte toknöjd med min körning det här rejset, men det får gå ändå ;)

Håller med om att det var tufft i början av rejset, och jag tappade nog lite på det, men inte farligt. Såg Wesslan exita tidigt där, vilket var synd :(

Hamnade en bit in i stinten bakom Pierre, och om det finns ett inlägg på wikipedia om "överladdad", så borde de ha en bild på honom där ;)
Jösses vad det sladdades och satsades där ett tag! Jag tog det mest lugnt och väntade in ett tillfälle att komma om, och lyckades med det, men då börjar man förstås göra bort sig och bromsa för sent :( ... och Pierre skärpte sig nått grymt där bakom med sin buckliga bil!
Jag blir alltså passerad igen, plus även omkörd av nån till, kan det varit Ainis?

En bit senare laddar dock Pierre för hårt och får oräddbart ställ i sistakurvan.. Jag ser alltihop, men väljer korkat nog en alldeles för snäv linje utan marginaler alls, så vi hakar ihop litegrann! Jag tappar inte kontrollen utan kan köra vidare, men bilen blev skev åt "fel" håll så den blev rätt understyrd i högerkurvorna. (och det blev ju inte bättre av att jag gjort setupen gränsfall till för understyrd i grunden)
Det rullar ändå på OK men Henrik drar ifrån och Magnus kämpar ikapp i deras 906/8 och jag har egentligen inget att sätta emot när jag glider mer och mer utåt i kurvorna.. Till sist glider jag för långt och klipper lite i bankanten och Ershede är om även han!
Väl i depån byter jag däck och tankar kanske 20 liter, men pga smällen tidigare, så får mekarna för sig att reparera typ minst en hel minut - stoppet tog 100+ sekunder :( (dvs samma öde som Backstig)

Efter stoppet rullar jag på bra, och kan håva in tex Kaj, men största delen av GT40maffian är utom räckhåll!
Åkte ju iallafall ifatt och om Erix där mot slutet, som gjorde en grym insats i 906:an! Du måste kört stabilt som en klocka! Skippade däcksbyte antar jag, men fick väl tanka nästan fullt? ;) (jepp förbrukningen är sjuk i Porscharna)

Christian, skippade du depåstoppet till sist antar jag, med tanke på din pace där när jag fajtades med Erix? Tufft på slutet va?

Gruvan, vilken plats kom du till sist? Du tappade ju en del när du slog i Arnes vrak (om jag hörde rätt från servern) men verkar som du kämpade dig tillbaks?

...

Tack för en skitkul säsong allihop :b4:
Vi lär ses igen :yup:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme