Heh, som förra säsongsavslutningen så valde jag en bil som inte var direkt optimal, och som förra avslutningen gick inte loppet riktigt som tänkt, men den här gången fanns det tillräckligt med marginaler i totalen
Första ligasegern nånsin, såvitt jag kan komma på, så känns riktigt fint

Inte toknöjd med min körning det här rejset, men det får gå ändå

Håller med om att det var tufft i början av rejset, och jag tappade nog lite på det, men inte farligt. Såg Wesslan exita tidigt där, vilket var synd

Hamnade en bit in i stinten bakom Pierre, och om det finns ett inlägg på wikipedia om "överladdad", så borde de ha en bild på honom där
Jösses vad det sladdades och satsades där ett tag! Jag tog det mest lugnt och väntade in ett tillfälle att komma om, och lyckades med det, men då börjar man förstås göra bort sig och bromsa för sent

... och Pierre skärpte sig nått grymt där bakom med sin buckliga bil!
Jag blir alltså passerad igen, plus även omkörd av nån till, kan det varit Ainis?
En bit senare laddar dock Pierre för hårt och får oräddbart ställ i sistakurvan.. Jag ser alltihop, men väljer korkat nog en alldeles för snäv linje utan marginaler alls, så vi hakar ihop litegrann! Jag tappar inte kontrollen utan kan köra vidare, men bilen blev skev åt "fel" håll så den blev rätt understyrd i högerkurvorna. (och det blev ju inte bättre av att jag gjort setupen gränsfall till för understyrd i grunden)
Det rullar ändå på OK men Henrik drar ifrån och Magnus kämpar ikapp i deras 906/8 och jag har egentligen inget att sätta emot när jag glider mer och mer utåt i kurvorna.. Till sist glider jag för långt och klipper lite i bankanten och Ershede är om även han!
Väl i depån byter jag däck och tankar kanske 20 liter, men pga smällen tidigare, så får mekarna för sig att reparera typ minst en hel minut - stoppet tog 100+ sekunder

(dvs samma öde som Backstig)
Efter stoppet rullar jag på bra, och kan håva in tex Kaj, men största delen av GT40maffian är utom räckhåll!
Åkte ju iallafall ifatt och om Erix där mot slutet, som gjorde en
grym insats i 906:an! Du måste kört stabilt som en klocka! Skippade däcksbyte antar jag, men fick väl tanka nästan fullt?

(jepp förbrukningen är sjuk i Porscharna)
Christian, skippade du depåstoppet till sist antar jag, med tanke på din pace där när jag fajtades med Erix? Tufft på slutet va?
Gruvan, vilken plats kom du till sist? Du tappade ju en del när du slog i Arnes vrak (om jag hörde rätt från servern) men verkar som du kämpade dig tillbaks?
...
Tack för en skitkul säsong allihop
Vi lär ses igen