Sen rapport.
Jag hade inte tränat så överdrivet mycket så jag var nöjd med en 2.08 tid i kvalet,startade från 14 ruta.
Kom iväg hyffsat men hamnade bakom Janne Nordin eftre ett par kurvor och vi var även ihop lite i T2 tror jag,sorry men jag hade ingenstans att ta vägen när du gled ut.
Loppet stabiliserades efter ett par ytterligare kurvor men Janne N körde nog tom yvigare än vad jag brukar göra hehe

.
Jag och Granbacka kom om så småningom och jag fick jobba hårt för att inte släppa till några luckor,det var mer koll bakåt än framåt ibland.
I mitten på loppet så kom vi ikapp Knalle som varit av,och Knalle kom ut lite bryskt framför mej men jag klarade att hålla oss bägge på vägen sas.
Ytterligare några kurvor senare gör Knalle en ny miss och jag kommer om och tänkte att nu ska jag försöka hålla både Granbacka O Knalle bakom mej ,men jag visste ju att Knalle var minst 3 sek snabbare över varvet än mig så jag släppte honom på rakan efter nåt eller några varv,vi e ju teamisar
Granbacka ligger snyggt bakom o bara väntar på rätt tillfälle som kom på typ varv 13 och passera mycket snyggt och drar ifrån
Sen blev det solokörning till slutvarven när Hutters och Ainisse närmar sej snabbt,Hutters kommer nära men aldrig förbi Ainisse måstre ha snurrat för han kom aldrig ikapp
Klart nöjd med mitt lopp och 12:e plats!
Men jag var helt genomsvett efteråt