Aktuellt datum och tid: lör sep 04, 2010 21:01

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR Historic GT S8 Race 10; 18/5, Mugello
InläggPostat: ons maj 19, 2010 5:38 
Formel Ford förare
Formel Ford förare
Användarvisningsbild

Jag har drömt om hyenor inatt. En vit och en röd.
Först trötta de ut Tobias och sedan mig.
Hyenorna är ganska lika en 906 låga, fula och låter konstigt, alldeles säkert en väldig odör också.
Gyttorpsröd om hyenan själv får välja. :biggun:
Faaaaaaaaan vad klatig jag är.

Magnus Ershede
Saab V4 borde vart med.

InläggPostat: ons maj 19, 2010 7:07 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Roger W skrev:
Tommy och jag kämpar oss ifatt Härnvi, som verkar börjar få problem med understyrning i dunderklumpen, så vi båda kan ta oss förbi med nått varvs mellanrum, när Härnvi inte riktigt klarar hålla bilen på banan. Såg rätt frustrerande ut just då! Blev bilen bättre eller värre sen Härnvi?

Man fick anpassa sig efter det grepp som fanns kvar. Körde med det lite hårdare fram och mjukare bak vilket gav bra varvtider i början men blev jobbigt när man fick passa högerfoten ordenligt under slutet.
Det var egentligen inga problem med att hålla bilen på banan men jag var av två gånger pga bristande koncentration/uppmärksamhet. Eftersom varvtiderna var runt 2:08 på slutet så hade nog de båda 906 tagit sig förbi tillslut oavsett avåkning.
Magnus och Henrik körde nog med annan utväxling då de drog i från på rakorna men var bromsklossar i de långsammare kurviga partierna på baksidan.

InläggPostat: ons maj 19, 2010 9:14 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

TopSwede skrev:
Just det. Jag touchade Ainis i höger-vänster-kombon så han snurrade :oops: Du bromsade hårt på ett ställe där jag var helt off guard. Sorry Ainis.
Hehe, jo sånt får man räkna med med dessa ostyrbara monster. Det var dock mitt eget fel att jag snurrade. Kom upp på kurben (såg jag i reprisen).

Domare: Historic
Racefunktionär: GTR2

InläggPostat: ons maj 19, 2010 9:29 
Veteran
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
TopSwede skrev:
Just det. Jag touchade Ainis i höger-vänster-kombon så han snurrade :oops: Du bromsade hårt på ett ställe där jag var helt off guard. Sorry Ainis.
Hehe, jo sånt får man räkna med med dessa ostyrbara monster. Det var dock mitt eget fel att jag snurrade. Kom upp på kurben (såg jag i reprisen).

Ah, det var en kurb inblandad också. Jag hann känna att jag var på dig och antog att det var mitt fel. Skönt att vi kan skylla på en kurb 8)

SSR-Historic GT/SSR-Cup

InläggPostat: ons maj 19, 2010 16:06 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Satt och funderade lite om kom på mig med att tycka bilarna i HGT är så välgjorda/snygga. Låg bakom en svart musse ett tag och studera noga den häftiga aktern. Helt olika mig egen (tror jag). Det är nästan så man inte vill köra om ibland :wink:

En annan sak. Jag körde ju Gulfen med default setup. Det gick ju sådär, men den plogar våldsamt med fronten. Kom inte på vad som skulle ändras för att få den mer neutral. Nån som kan ge ett tips inför kommande race ? Lär ju bli ett WC där mä.

InläggPostat: ons maj 19, 2010 18:33 
Veteran
Användarvisningsbild

Jag har inte kört speciellt mycket GT40, men mitt minne av den är massor av aero-lift i fronten, som gör att den blir "lättare" i nosen ju fortare det går...

För att motverka det försökte jag köra det klassiska mjukare front och styvare akter, och det funkade delvis, men då kan den istället bli hårig i utgångarna av långsamma kurvor...

... och iallafall vanliga GT40 har så mycket inbyggd understyrning att det knappt ens räckte med ovanstående såvitt jag minns: den gick rätt så rakt fram iallafall :?

*edit* ... och nåra "mussar" kan det väl inte varit ;) Antar att det var en GT40 mk2? De är sköna småklossiga, kantiga och högljudda skapelser bakifrån 8)

InläggPostat: ons maj 19, 2010 19:01 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

TopSwede skrev:
AndreasL skrev:
Inte en gång tändes "heat" lampan på min Porsche :b1:

:moon: :finger: :wink:

LOL :lol:

Det är synd att du har 8 poäng upp och snabbare bil i finalen... :curse:

InläggPostat: ons maj 19, 2010 19:06 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Scorpio skrev:
I starten satte den grova 427:an fart och jag passerade ett flertal bilar. Undrar om jag inte knuffade en 906:a av vägen dock :oops: :?:

Tog och tittade på reprisen. Det var Erik Hutters i 906:an och visst knuffade jag honom av vägen på startrakan :oops: Ingen hård smäll men tillräckligt för att skicka den lilla 906:an av vägen. Det var vårdslöst kört av mig, jag är ledsen för detta :(

Inför detta race upptäckte jag för övrigt att samma bilmodell kan ha olika däck beroende på vilket stall man kör för. Det var rätt stor skillnad på de olika däcken.. Det får man nog se till att tänka på framöver :lol:

InläggPostat: ons maj 19, 2010 19:24 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
Satt och funderade lite om kom på mig med att tycka bilarna i HGT är så välgjorda/snygga. Låg bakom en svart musse ett tag och studera noga den häftiga aktern. Helt olika mig egen (tror jag). Det är nästan så man inte vill köra om ibland :wink:

En annan sak. Jag körde ju Gulfen med default setup. Det gick ju sådär, men den plogar våldsamt med fronten. Kom inte på vad som skulle ändras för att få den mer neutral. Nån som kan ge ett tips inför kommande race ? Lär ju bli ett WC där mä.

Här är min setup om du vill testa. Kanske inte den mest lättkörda men den går säkert att "snälla till" lite om man höjer coast diffen ganska rejält.

Bilagor:
HP_GT40_v1.svm [2.43 KiB]
Nerladdad 6 gånger

InläggPostat: ons maj 19, 2010 20:06 
Go gubbe från Göteborg
Användarvisningsbild

Scorpio skrev:
Scorpio skrev:
I starten satte den grova 427:an fart och jag passerade ett flertal bilar. Undrar om jag inte knuffade en 906:a av vägen dock :oops: :?:

Tog och tittade på reprisen. Det var Erik Hutters i 906:an och visst knuffade jag honom av vägen på startrakan :oops: Ingen hård smäll men tillräckligt för att skicka den lilla 906:an av vägen. Det var vårdslöst kört av mig, jag är ledsen för detta :(

Inför detta race upptäckte jag för övrigt att samma bilmodell kan ha olika däck beroende på vilket stall man kör för. Det var rätt stor skillnad på de olika däcken.. Det får man nog se till att tänka på framöver :lol:

Det svors en del där från min sida, ska jag villigt erkänna. Inte över dig utan stackars Ainis som passerade i revy förbi min cockpit när bilen helt plötsligt tog riktning mot depån igen.

Nå, jag fick ett roligt race iaf - och min säsong har varit bedrövlig, så jag räknar bara fighter, inga poäng numera. :)

Helt ur fas - ingen tatuering, spelar inte golf, har ingen HD - tjock-tv, japp!...

InläggPostat: ons maj 19, 2010 21:26 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Henrik69 skrev:
Ainisse skrev:

Här är min setup om du vill testa. Kanske inte den mest lättkörda men den går säkert att "snälla till" lite om man höjer coast diffen ganska rejält.

:great: Skall testa imorrn :-)

InläggPostat: ons maj 19, 2010 21:52 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Sen rapport.
Jag hade inte tränat så överdrivet mycket så jag var nöjd med en 2.08 tid i kvalet,startade från 14 ruta.
Kom iväg hyffsat men hamnade bakom Janne Nordin eftre ett par kurvor och vi var även ihop lite i T2 tror jag,sorry men jag hade ingenstans att ta vägen när du gled ut.
Loppet stabiliserades efter ett par ytterligare kurvor men Janne N körde nog tom yvigare än vad jag brukar göra hehe :wink: .
Jag och Granbacka kom om så småningom och jag fick jobba hårt för att inte släppa till några luckor,det var mer koll bakåt än framåt ibland.
I mitten på loppet så kom vi ikapp Knalle som varit av,och Knalle kom ut lite bryskt framför mej men jag klarade att hålla oss bägge på vägen sas.

Ytterligare några kurvor senare gör Knalle en ny miss och jag kommer om och tänkte att nu ska jag försöka hålla både Granbacka O Knalle bakom mej ,men jag visste ju att Knalle var minst 3 sek snabbare över varvet än mig så jag släppte honom på rakan efter nåt eller några varv,vi e ju teamisar 8)
Granbacka ligger snyggt bakom o bara väntar på rätt tillfälle som kom på typ varv 13 och passera mycket snyggt och drar ifrån :(
Sen blev det solokörning till slutvarven när Hutters och Ainisse närmar sej snabbt,Hutters kommer nära men aldrig förbi Ainisse måstre ha snurrat för han kom aldrig ikapp :banana:

Klart nöjd med mitt lopp och 12:e plats!
Men jag var helt genomsvett efteråt :lol:

SSR GT Div 2
SSR Historic GT

InläggPostat: tor maj 20, 2010 7:49 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Jerka"Blyfot" skrev:
I mitten på loppet så kom vi ikapp Knalle som varit av,och Knalle kom ut lite bryskt framför mej men jag klarade att hålla oss bägge på vägen sas.

Mina drivrutiner för bildskärmen la´av några sekunder, så jag höll i och väntade och då blev det så här, men jag var inte på någon av vad jag såg på reprisen, utan tappade från 6:e till 11:e placeringen.
Jerka"Blyfot" skrev:
Knalle var minst 3 sek snabbare över varvet än mig så jag släppte honom på rakan efter nåt eller några varv,vi e ju teamisar 8) G :lol:

Ja, du sprattlade emot ett tag, men jag tackar för din körning. Vi hade väldigt olika bromspunkter inför T1.
Själv startade jag 9:a, men var 5:a i T1, rullade på tills jag fick lite hjälp av Jansson. Utöver datorproblemet, så var jag av lätt en gång i kampen med att hålla Porscharna efter mig, så jag är rätt så nöjd med 7:e platsen.

SSR GT

InläggPostat: tor maj 20, 2010 18:25 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Henrik69 skrev:
Ainisse skrev:

Provade nåra varv, men nä, jag är snabbare med min default. Kan möjligen bero på att min idé om att köra snabbt är att göra det UTAN sladd. Kanske därför jag aldrig kommer längre upp i resultatlistan. Gav iallafall några idéer att jobba vidare med i nästa race. TACK!

InläggPostat: sön maj 30, 2010 16:40 
Veteran
Användarvisningsbild

Scorpio skrev:

Bättre upptäckt sent än aldrig antar jag ;) (efter sisådär tre säsonger i ungefär samma bilar?)

Jag fick för mig att prova GT40mk2 på Mugello förresten, och full respekt för er som gav er på den combon! :shock:
Ordentligt svårkört, verkligen elefant i porslinsbutiken! Känns som man åker tvåan mest hela varvet.
(Undrar om inte det hade lönat sig att kört mk1 istället, och haft en fempetad låda att leka med åtminstone)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme