Aktuellt datum och tid: fre sep 10, 2010 17:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR Historic GT S8 Race 10; 18/5, Mugello
InläggPostat: tis maj 18, 2010 21:28 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Grattis podium!

Fast jag är halstablett ätande med riktig huvudvärk hade jag kul ikväll. Var tvungen att skruva ner brightness under träningen för att orka.

Lyckokval, satte första 6an och 5an så jag var nöjd men jag tog sista kurvan som en speedway så lite tid till finns.

Racet var kul, mycket bilar runt omkring tills varv 20 då Bengt snurrar framför mig. Otur, jag hade sett fram imot sista varvet. Jag hade behövt en 0,7 ut på rakan för att klara mig. Hade roliga fighter med flera andra också.

Svårt att hålla ett eget tempo med Gulf sniglar :D framför. Ni tog 1.2 sek på rakan. Jag gjorde inga misstag under loppet men därimot hacka datorn till så jag åkte av och tappade 4,5 sek.

Tack alla som gör det möjligt.

InläggPostat: tis maj 18, 2010 21:30 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Hehe, svettigaste rejset på länge. Kämpade hela rejset med Erik H efter att ha kört av i T1 i början. Kul och jag väntade bara på att jag skulle göra ett misstag. Mycket riktigt, när det var 2 varv kvar var det dags. Framdäcken "tog" inte och sen blev det en piruett. Synd. för vi närmade oss Erik Ö med stormsteg, så det hade kunnat bli tight in i mål.

Hoppas jag inte gjorde alltför elaka omkörningar. Erik H, du var lika bra kålsupare som mig. Fan va du skulle sticka in nosen och ta dig för förbi :-) Är det så man skall göra, så får jag skärpa mig i fortsättningen.

Jäkligt kul var det och som sagt väldigt svettigt. Ser fram emot nästa race och kanske mitt sista WC.

Grattis podium!

Domare: Historic
Racefunktionär: GTR2

InläggPostat: tis maj 18, 2010 21:33 
Go gubbe från Göteborg
Användarvisningsbild

0Svettigt värre - både IRL och på banan. Chansade med 906/8 - fick hålla igen lite, då den gärna gick varm.
Sätter PB - räcker till 11:e - helt OK.
Får en sölig start, och dessutom en bredsida av en Ford (nix, det var inte du Ainis - sorry för att jag uppfattade det fel) - så med lite tilltygad bil var jag ett halvt varv efter (kanske var skönt att slippa T1 ;) )

Sitter sedan och svär över breda Fordar; Ainis, Waltgård, Bengt och Arne ligger som Berlinmuren inför varje kurva. Ledsen att jag bumpade dig Arne, det tog ett tag att vänja sig vid era bromspunkter. För att sedan vinka adjö på rakan. Lyckas till sist ta mig om tillsammans med Ainis. Jagade honom i stort sett resten av loppet - kunde bara hoppas på ett grovt misstag, då Gulfen käkade upp det lilla försprång jag lyckats skapa på rakan varje gång.

Ainise skrev:
Hoppas jag inte gjorde alltför elaka omkörningar. Erik H, du var lika bra kålsupare som mig. Fan va du skulle sticka in nosen och ta dig för förbi :-) Är det så man skall göra, så får jag skärpa mig i fortsättningen.

Det kallas frustration. :) Din Ford snodde alla sköna ställen där jag var snabbare. Blev mest plåtskrammel, tack och lov - hade hjärtat i halsgropen ett par gånger.
Med ett par varv får Ainis till slut ett rejält ställ, och jag kan äntligen bygga lucka nog. Kommer ikapp Erik Ö. med ett varv kvar, så det blev fajt in på linjen.

Helt ur fas - ingen tatuering, spelar inte golf, har ingen HD - tjock-tv, japp!...

InläggPostat: tis maj 18, 2010 21:33 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Tuff bana, puh !

Har inte varit under 2,10 på träning så jag var nöjd med 2,08 ?? och en 10:onde startposition.Fick på en bra start men en seg Porsche framför gjorde att jag fick göra ett litet släpp . Tog några Porschar ner mot T1 och stötte ihop lite med Bengt tror jag i dom jobbiga feldoserade på första varvet, ber om ursäkt Bengt. 6:a och jagade till min förvåning ikapp Roger.W. Fajtades med byte på rakan och i kurvorna några varv innan R.W fick upp tempot.

Ytterliggare några Porschar tyckte nog mina hästkrafter var jobbiga och när jag lyckades köra ett tajt spår i böjarna var det inte lätta att komma om. Gruvan, Ciccini, och Andreas var uppe och stötte men det blev Andreas som fick upp ett högre tempo helt plötsligt och tog sig om och iväg... Sen gjorde jag bort mig och snurrade på en kantmarkering när det var ca 6-8 varv kvar. Tappade 4 bilar och tog mig i mål på en 10:a.

Bättre än jag trodde innan då jag var så långsam men ändå lite surt med snurrningen.

Ershedes kommentar när han tappade Tommy var: Faaaannn också vad feg jag är men nu gäller det att hålla R.W bakom så hjälper jag Tommy lite i totalen. Strax senare lät det faaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnn han lurade mig in i sista, jag kollade backspegeln och missade bromspunkten!

Grattis Kniven till ett Stabilt race. Bra gjort att inte göra några misstag.

Roger Jansson

www.iamotorcenter.se
www.alfapower.nu/gallery/Roggas-bilar

InläggPostat: tis maj 18, 2010 21:34 
Veteran
Användarvisningsbild

Träningsinspirationen är det sådär med. Så jag kör mest racen. Bra taktik.

Vägrade köra GT40 eftersom den kändes för överlägsen. Såhär i efterhand hade det inte spelat någon roll :nope: :D Jag var första kvarten av loppet uppbromsad av GT40-kärror. Det hade jag inte räknat med :) Men igår hade jag bestämt mig. Jag skulle utnyttja mitt WC och köra 906-8. Älskar ljudet :) När jag joinade servern i god tid (20:50 typ) nämner Erik på TS att 8:an går väldigt varm. Jag har noll lust att sitta och fisköra. Så jag väljer Carrera E 906-6. Lite insprutning kan jag unna mig tänkte jag. Den vanliga har jag ju kört så vad är skillnaden?
Så jag byter alltså bil till en jag inte kört strax innan race. Bilen i sig är som vanliga förgasarmodellen men den jag valde har.... :b1: ....Goodyear-däck. Jag har ingen erfarenhet av dem. När jag nämner "Goodyear" för teamets däckexpert hör jag hur han flämtar efter luft vilket inte är ett bra tecken. Sen säger han "Det positiva är att de är hala hela tiden" :D :b4:

Tänkte byta precis när Prac bytte till Kval, men hade ingen lust att joina under kvalet. Jaja. Var bara 2-3 sekunder långsammare per varv med Crapyear-däcken på. Men jag e int bitter :)

Grattis podium! Och RW till bra placering i "min" bil. Jag är, som sagt, int bitter :P

Just det. Jag touchade Ainis i höger-vänster-kombon så han snurrade :oops: Du bromsade hårt på ett ställe där jag var helt off guard. Sorry Ainis.

SSR-Historic GT/SSR-Cup

InläggPostat: tis maj 18, 2010 21:35 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Grattis top3

Team: Real Toys Racing
Porsche944 S2 89

Enzo FERRARI said once: A horse pulls the car and does not push it, Therefore a motor belongs forward....

InläggPostat: tis maj 18, 2010 21:38 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Inte en gång tändes "heat" lampan på min Porsche :b1:

InläggPostat: tis maj 18, 2010 21:42 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Vilket race :D det var kamp hela tiden ,roger jagade bakom hela loppet :wink:
jag drog ifrån på rakorna roger kom ifatt i kurvorna på ett varv gjorde jag en miss o käkade grus i sista kurvan då smet du förbi men tog igen den direkt på rakan :D

På varv 17 tror jag :?: kom vi i fatt tobias som hade problem med däcken tro jag :?: så han missade lite och vi kom om sen var vi ifatt magnus som hade samma problem vi tog dig på sista varvet :lol: :lol: :lol: så man snodde 2a platsen.

Ja grabbar nu får ni göra upp på sista loppet själva då jag brännt mina wc :(

Grattis henrik :ueknl3d124: o roger :trophy3rd:

InläggPostat: tis maj 18, 2010 21:47 
Veteran
Användarvisningsbild

AndreasL skrev:

:moon: :finger: :wink:

SSR-Historic GT/SSR-Cup

InläggPostat: tis maj 18, 2010 21:49 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

TopSwede skrev:
AndreasL skrev:

:moon: :finger: :wink:

Inte på min heller :D :D :D

InläggPostat: tis maj 18, 2010 21:59 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Yesssssssss!!!!! :party: :woohoo:

Vilket race!
PB i kvalet med 2 tiondelar :b2:
Bestämde mig i sista stund att lägga på dom hårda däcken för att om möjligt spara lite på däcken, visade sig vara ett bra drag då jag inte började tappa tid förrän dom 5 sista varven. Nu blev det svettigt i början i stället då Magnus och Härnvi kunde hålla ett högre tempo med dom mjuka däcken.
Nu blir det tyvärr ingen Gulf i sista rejset trotts Wc, men någon gång måste jag väll lära mig att köra hatobjektet 906 :evil:

InläggPostat: tis maj 18, 2010 22:08 
Veteran
Användarvisningsbild

Ett riktigt skönt lopp, med riktigt fin placering i tröttbilen! Sjukt nöjd!

Kvalar över egen förväntan direkt från början! Kunde lika gärna gått och fikat resten av kvalet, men ville iallafall kolla om jag kunde komma i närheten, men det gick förstås inte :)
Mjukast möjliga dunlop white gick faktiskt att köra som kvaldäck, men det var nog lite gränsfall. Utvarvet fick bli rätt lugnt.

I starten så passerade förstås ett gäng GT och Emanuelson i 906/8, men förvånande nog hängde jag med rätt bra i den ordentligt tankade påssjen med lite hårdare sulor.
Var till och mer nära nog att tappa lite fart i kurviga partiet, vilket straffade sig brutalt på rakan förstås, så Roger Jansson hann ifatt och förbi.
Han var lite överallt framför mig, så det kändes säkrare att försöka komma om och ligga framför igen ;)
Ärligt så stack jag in nosen mest överallt tills jag fick plats nog att passera... Inte så snyggt egentligen. Nån slags långsam virtuell dajmbombning liksom. Men väl förbi igen så skärpte jag till mig och körde eget tempo och kunde bygga lucka!

Därefter var det mest att hålla sig så nära GT40-kopplet och Emanuelsson man kunde, och det gick över förväntan!
Tommy och jag kämpar oss ifatt Härnvi, som verkar börjar få problem med understyrning i dunderklumpen, så vi båda kan ta oss förbi med nått varvs mellanrum, när Härnvi inte riktigt klarar hålla bilen på banan. Såg rätt frustrerande ut just då! Blev bilen bättre eller värre sen Härnvi?

Riktigt kul jakt Tommy förresten 8)

Mot slutet av loppet pressar vi oss så sakteliga ifatt även Ershede... 906 drog inte mycket däck, och den gick riktigt kvickt mot slutet när man väl började lätta ur badkaret med soppa man var tvungen att släpa på!
Tommy passerar Ershede på en ytter i de lite snabbare kurvorna - mycket snyggt 8)

Jag har egentligen inget hopp om att komma om, då jag ändå vet att jag blir passerad på rakan om Ershede är nära, men på sista varvet får jag en alldeles klockren utgång i den där skarpa toklånga högern och bestämmer mig för att satsa fullt sista snutten och pressa lite!

V4fabrikare skrev:
Jag är en idiot sitter o tittar i backspegeln :biggun: in i sista sväng.

:banana:
Snacka om att stresstaktiken gick över förväntan!
Yes jag erkänner: jag kacklade rått i bästa "evil scientist" style när du missade bromspunkten :lol: :oops:

V4fabrikare skrev:
Det hade nog varit bättre med hårdare däck, tre varv kvar blev de radikalt sämre.

Mmm, märktes att ni tappade tempo lite ... Inga såna problem i 906 :)

TopSwede skrev:
men den jag valde har.... :b1: ....Goodyear-däck. Jag har ingen erfarenhet av dem. När jag nämner "Goodyear" för teamets däckexpert hör jag hur han flämtar efter luft vilket inte är ett bra tecken. Sen säger han "Det positiva är att de är hala hela tiden"

Goodyears är lite skummare, men en fördel är att de går sjukt kallt: även i dessa förhållanden kunde man satsa benhårt och hända hålla tempen i schack... Och slitaget är rejält lågt! ... men jo, själv gick jag över till dunlop ska erkännas :) Delvis för att jag hellre körde en 906:a utan de där små winglet:arna i fronten.

TopSwede skrev:
Tänkte byta precis när Prac bytte till Kval, men hade ingen lust att joina under kvalet. Jaja. Var bara 2-3 sekunder långsammare per varv med Crapyear-däcken på.

2-3 sekunder jämfört med 906/8 eller jämfört med vanilj 906 med andra däck? Jag kan inte tänka mig att du tappade 2-3 sek på bara däcken?
Får man ordning på dem och man får upp dem i vettiga temps, så tror jag inte skillnaden i varvtider mellan dunlop och GY är mer än nån halvsekund... (åtminstone inte på GY vs Dunlop i vanilj 906:an)
Och E i sig verkar inte vara så himla mycket snabbare än vanliga 906 när jag testat förut.. Kanske nån halvsekund till sekund? Steget till 906/8 är definitivt större!

...

Stabil seger Henrik 8)

InläggPostat: tis maj 18, 2010 22:38 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Gick inget vidare det här.

Kvalet var bedrövligt.

I starten satte den grova 427:an fart och jag passerade ett flertal bilar. Undrar om jag inte knuffade en 906:a av vägen dock :oops: :?: Sedan var det som på träningen, man for över hela banan. Måste ha varit besvärligt för de små 906:orna att ha dunderklumpen framför i kurvorna.. Bröt sedan med "suspension" halvvägs in i loppet.

Grattis podium!

Ser nu fram emot Österreichring som jag gillar. Det finns ju tyvärr ingen möjlighet att avsluta säsongen med stil(läs: italienskt) men ett Wild Card har jag att använda.

Ses på banan grabbar :)

InläggPostat: tis maj 18, 2010 23:26 
Veteran
Användarvisningsbild

Roger W skrev:
Goodyears är lite skummare, men en fördel är att de går sjukt kallt: även i dessa förhållanden kunde man satsa benhårt och hända hålla tempen i schack... Och slitaget är rejält lågt! ... men jo, själv gick jag över till dunlop ska erkännas :) Delvis för att jag hellre körde en 906:a utan de där små winglet:arna i fronten.

Mitt eget fel att vara så oförberedd. Men jag fick ingen känsla i bilen. Och jag väljer att skylla på däcken 8) Slitaget var helt ok. Men jag fick ingen känsla, som sagt.
Roger W skrev:
2-3 sekunder jämfört med 906/8 eller jämfört med vanilj 906 med andra däck? Jag kan inte tänka mig att du tappade 2-3 sek på bara däcken?
Får man ordning på dem och man får upp dem i vettiga temps, så tror jag inte skillnaden i varvtider mellan dunlop och GY är mer än nån halvsekund... (åtminstone inte på GY vs Dunlop i vanilj 906:an)
Och E i sig verkar inte vara så himla mycket snabbare än vanliga 906 när jag testat förut.. Kanske nån halvsekund till sekund? Steget till 906/8 är definitivt större!

Faktiskt vanliga 906:an. Jag hade inte alls bra varvtider i racet. Som benchmark kan sista chikanen användas. I alla andra Porschar kunde jag hålla fullt där. Med denna var jag tvungen att vålda in den lite och det blev lite yxigt.

Grymt kört i Påsschen Roger! :great:

SSR-Historic GT/SSR-Cup

InläggPostat: ons maj 19, 2010 5:30 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

"Valde" GT40 MKI till detta race :D .

Fick till ett PB i kvalet , mitten 2.10. Redan där stod det klart, minst 5 s efter, varje varv :( .

Värmeböljan med inslag av åska i våra trakter, gjorde att racet blev en svettig historia.

Hade några fighter med andra GT40 maskiner i början av loppet. Sista delen var däremot solo körning med stor lucka upp till Erix och Ainis.

Grattis Podium!

Äntligen får man damma av Gulfen, vi ses i Finalen!

/ MVH

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme