Aktuellt datum och tid: ons sep 08, 2010 20:42

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR Historic GT S8 Race 9; 4/5, Italian GP 60s
InläggPostat: tis maj 04, 2010 20:36 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Fin bana och fin bil (L72),
tyvärr började jag lagga när regnet kom så jag escapade mig.

InläggPostat: tis maj 04, 2010 21:19 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Grandy skrev:
Fin bana och fin bil (L72),
tyvärr började jag lagga när regnet kom så jag escapade mig.

Trist men ändå skönt att du medvetet klev av och inte blev utkastad den här gången.

Hade ett helt underbart kval och race i min E-type. Den gick som på räls och var helt balanserad. Åkte lite jo-jo mellan placeringarna runt 10 pga V8 som körde ut i sanden och sedan tog tillbaka platsen.

Efter att Pierre hade varvat och Kjell passerat mig gjorde jag en dundertabbe och så var racet över. Tog lite för mycket höjd i Curva Grande och touchade en av Italienarnas förbannade betongsuggor så att hela framvagnen rasade.

Vet inte om jag kört tillräckligt långt för att få poäng annars blir det dunder på Mugello!!!

InläggPostat: tis maj 04, 2010 21:23 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Grattis Tommy, Bra drag i den där Penske saken.

Go fajt i början med Waltgård, Arne, Simon och Ahre. Sen hängde jag inte med. Funderar på om jag hade för hög utväxling ( 12/39 ) gick tungt. Vad körde ni med Arne, Simon och Kaj ?

Missade dessutom att tanka. Med 71 liter kommer man 21 varv om man rullar in till depåplatsen med en död motor. Splash and Dash och sedan ut och jaga Gruvan som jag fick ge sista platsen till, puh. Det viktigaste var naturligtvis att jag tog mig förbi Ershede med 4 poäng.

Nu blir den GULF resten :hbang: så nu lär du få gasa Magnus. :wink2:

Roger Jansson

www.iamotorcenter.se
www.alfapower.nu/gallery/Roggas-bilar

InläggPostat: tis maj 04, 2010 21:26 
Formel Ford förare
Formel Ford förare
Användarvisningsbild

Japp, snabb bana låååångsam bil.
Det roliga var starten tog nog 8 placeringar, låg sist efter tre varv bakom Gruvan.
Då lossna ratten :twisted:
DNFa innan halva racet så det bör bli GT40 :b2:
Då följde jag Ny o Hutters, rolig fajt. :lol:

Grattis Tommy, Pierre o Eric :b5:

Magnus Ershede
Saab V4 borde vart med.

InläggPostat: tis maj 04, 2010 21:26 
Go gubbe från Göteborg
Användarvisningsbild

Oj - Tack Daniel Ny för en riktigt skön fight! Du kan få komma hem o kika på bronsbucklan. Den är nästan din oxo. ;)

Missade förra loppet, med hyfsad bil, vilket var lite trist. Plåster på såren då ett WC räckte till favoriten Cobra 427. Dessutom på en bana som alltid beskylls för att vara trist. Men faktum är - mina roligaste fighter har jag haft på Monza. (Och nej Tobias - det fanns ingen baktanke :) )

Tommy smög lite försiktigt med ett vridmoment som gärna kan gräva sig igenom asfalten, så jag kunde knycka andraplatsen. Lyckades hänga på Pierre några varv, men när jag inte längre kunde utnyttja slip-stream var jag rökt. Tommy kom snabbt tillbaka, Pierre käka grus i parabolica, så jag fick plats 2 igen. Men med tanke på L88ornas grymma drag visste jag att det var en tidsfråga tills dom båda seglat iväg. Men trist blev det ju inte...

Daniel i Essex-Cobran var som ett klister på mig redan från start - vi hade max en lucka oss imellan på en sekund - hela loppet. Tack för en mycket bra fight Daniel, snyggt och klokt kört!. :b4:

Du var lite snabbare i kurvorna, men på rakan var du ett lätt byte. Visst Bear-Cobran har tio hästar mer, men kan det vara så att du körde med näst högsta utväxlingen. Jag hade maxutväxling, så ladugårdsväggen kom upp i 270 med lite slipstream. Dessutom hade jag fipplat till det, och startade med 159 liter (istället för 100) - men det kanske bara var bra i regnet.

Grattis till Tommy o Pierre . bra jobbat med monstervetten.

Helt ur fas - ingen tatuering, spelar inte golf, har ingen HD - tjock-tv, japp!...

InläggPostat: tis maj 04, 2010 21:31 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Grattis podium

Kvalade 6a nöjd. Kom iväg 8 efter kurva grande. In i parabolican håller jag avstånd till de tre bilarna framför. Någon kör hårt rakt in i arslet. Bilen går fort in i armcon. Turligt nog klarar den sig oskadd men sen skulle jag ut ur sanden :(

Kom ut 18de och 20 sek efter. Jagade på hela loppet utan några större incidenter förutom en jättelåsning (av datorn)i regnet bakom Bengt och två ilskna E-types som bromsade ifatt mig under några varv.

Besviken att påkörningen hände, wc och allt. Hade fart för högre placering. Men fy fasen vad pissnödig jag var ifrån lap 7 eller något. Har aldrig längtat till målet så mycket som idag.

InläggPostat: tis maj 04, 2010 21:32 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

gtj1600 skrev:

Go fajt i början med Waltgård, Arne, Simon och Ahre. Sen hängde jag inte med. Funderar på om jag hade för hög utväxling ( 12/39 ) gick tungt. Vad körde ni med Arne, Simon och Kaj ?

Missade dessutom att tanka. Med 71 liter kommer man 21 varv om man rullar in till depåplatsen med en död motor. Splash and Dash och sedan ut och jaga Gruvan som jag fick ge sista platsen till, puh. Det viktigaste var naturligtvis att jag tog mig förbi Ershede med 4 poäng.

12/39 :D

InläggPostat: tis maj 04, 2010 21:47 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Härligt första segern för säsongen :b2: man fick ju köra L88 raketen på grund av förra racet :(

Gjorde en dålig start som vanligt :( (måste träna på det) båda 427orna o pierre smet förbi
men 427orna smet man ju om så fort det blev en långraka :woohoo: slipstremad sen ifatt pierre på bakrakan och gick upp lite brevid på insidan och stressade :D då blev han så stressad att han gick ut och käkade lite grus :o sen var han borta :( det blev ingen kamp.

Tog väl ca9 varv innan första varvningen sen varvades det hej vilt utan problem för utom erik Ös varvning han gick åt höger på s/f och smällde i något :? flög precis förbi nosen på min bil :shock: det var så det blev en sked brunt i kalsongen :roll: trodde det skulle ta slut där.

Grattis :trophy2nd.: :trophy3rd:

InläggPostat: tis maj 04, 2010 21:51 
Formel Ford förare
Formel Ford förare
Användarvisningsbild

gtj1600 skrev:

12/39 O Det gick tungt när det gick brett

InläggPostat: tis maj 04, 2010 22:10 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Verkligen upp och ner i denna ligan. Supertrist rejs idag, inte en bil i närheten på 25 varv men en bra placering.
Nästa hamnar man väl i bottenskrapet med massa sköna fighter istället.

InläggPostat: tis maj 04, 2010 22:13 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

C.Waltgard skrev:
Verkligen upp och ner i denna ligan. Supertrist rejs idag, inte en bil i närheten på 25 varv men en bra placering.

Tittar du aldrig i backspegeln ?? :) var så när om dig en gång när du var av . :D

InläggPostat: tis maj 04, 2010 22:27 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

C.Waltgard skrev:

Nog för att vetten gick fort men inte så fort att du inte märkte när jag varvade dig :lol: :lol:

InläggPostat: ons maj 05, 2010 7:45 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Ja här har man harvat runt ett antal varv i GPL :) Det blev ju tyvärr inte italienskt fullblod som jag hade räknat med men det är inget att gnälla över. Provade lite olika bilar varav Shelby CASC var klart snabbast. Man när jag tittade på den beräknade räckvidden i setupmenyn skulle soppan bara räcka 24 varv varför jag valde E-type trots att den var 2-3 sekunder långsammare per varv. Med mjuk körning skulle däremot soppan precis räcka in i mål. När jag passerade mållinjen, förvisso efter 25 varv då jag blivit varvad, var det dock över 30 liter kvar i tanken.. :?

Hursomhelst, kvalet gick väl ok. Hade lite problem att hitta en vettig setup varvid E-typen understyrde en del. Tror jag kvalade in på 15:e startrutan.

Till racet pillade jag lite mer på setupen(mer krängningshämmare bak) och fick nu till en bra balans i bilen. Starten gick bra och jag hittade en jämn och lagom rytm. Bilen funkade bra när regnet kom också. Hamnade dock i ingenmansland i praktiskt taget hela racet vilket var lite långtråkigt. Inga misstag att tala om på hela racet och jag passerade mållinjen på en 11:e plats efter ett par DNF framför mig. Inget lysande resultat men helt ok.

Grattis podium!

Ses på banan grabbar :)

InläggPostat: ons maj 05, 2010 8:32 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Scorpio skrev:
Ja här har man harvat runt ett antal varv i GPL :) Det blev ju tyvärr inte italienskt fullblod som jag hade räknat med men det är inget att gnälla över. Provade lite olika bilar varav Shelby CASC var klart snabbast. Man när jag tittade på den beräknade räckvidden i setupmenyn skulle soppan bara räcka 24 varv varför jag valde E-type trots att den var 2-3 sekunder långsammare per varv. Med mjuk körning skulle däremot soppan precis räcka in i mål. När jag passerade mållinjen, förvisso efter 25 varv då jag blivit varvad, var det dock över 30 liter kvar i tanken.. :?

Soppa förbrukningen i setupmenyn stämmer inte, glöm den, enligt XD så drog min bil
under 3,7 lit /varv hadde nog gått att åka 33 varv med CASC.

Skit kul att köra race på Monza igen, har nog kört flera hundra race här i GPL,
tittade lite på su från GPL o det funka bra :D

InläggPostat: ons maj 05, 2010 8:33 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

AndreasL skrev:
In i parabolican håller jag avstånd till de tre bilarna framför. Någon kör hårt rakt in i arslet. Bilen går fort in i armcon. Turligt nog klarar den sig oskadd men sen skulle jag ut ur sanden :(

Det var jag som var på dig, upplevde att du bromsade väldigt tidigt innan Parabolica, tyvärr fick jag inte stopp på bilen efter att ha slängt mig på bromsen. Det var dessutom något svårt och se bromspunkten för all trafik just då. Ledsen att jag knuffade ut dig i sanden.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme