Oj - Tack Daniel Ny för en riktigt skön fight! Du kan få komma hem o kika på bronsbucklan. Den är
nästan din oxo.

Missade förra loppet, med hyfsad bil, vilket var lite trist. Plåster på såren då ett WC räckte till favoriten Cobra 427. Dessutom på en bana som alltid beskylls för att vara trist. Men faktum är - mina roligaste fighter har jag haft på Monza. (Och nej Tobias - det fanns ingen baktanke

)
Tommy smög lite försiktigt med ett vridmoment som gärna kan gräva sig igenom asfalten, så jag kunde knycka andraplatsen. Lyckades hänga på Pierre några varv, men när jag inte längre kunde utnyttja slip-stream var jag rökt. Tommy kom snabbt tillbaka, Pierre käka grus i parabolica, så jag fick plats 2 igen. Men med tanke på L88ornas grymma drag visste jag att det var en tidsfråga tills dom båda seglat iväg. Men trist blev det ju inte...
Daniel i Essex-Cobran var som ett klister på mig redan från start - vi hade max en lucka oss imellan på en sekund - hela loppet. Tack för en mycket bra fight Daniel, snyggt och klokt kört!.
Du var lite snabbare i kurvorna, men på rakan var du ett lätt byte. Visst Bear-Cobran har tio hästar mer, men kan det vara så att du körde med näst högsta utväxlingen. Jag hade maxutväxling, så ladugårdsväggen kom upp i 270 med lite slipstream. Dessutom hade jag fipplat till det, och startade med 159 liter (istället för 100) - men det kanske bara var bra i regnet.
Grattis till Tommy o Pierre . bra jobbat med monstervetten.