Aktuellt datum och tid: 19 jan 2018, 12:13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR Historic GT S18 Race 4&5; 24/2, Mallory & Padborg Pa
InläggPostat: 23 feb 2015, 21:18 
Veteran
Användarvisningsbild

Testade en tio varv i vätan men inget syncande. Inför racen startar jag om servrarna.

InläggPostat: 24 feb 2015, 19:18 
Veteran
Användarvisningsbild

Servrar (om)startade.

InläggPostat: 24 feb 2015, 19:32 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Måste passa idag. Ingen träning och trött i bollen. Ha kul!!!

Gears: Windows 10, Asus Z97 Pro Gamer, EVGA SuperNOVA G2 750W, i5-4690K OC @4500Mhz, 16GB RAM, Asus GTX 980 TI STRIX, 3x27" Asus VE278Q, Thrustmaster TX wheel base, 599XX EVO 30 Alcantara rim, Ferrari F1 Italia rim, Fanatec CSP v3 pedals, Fanatec SQ 1.5 shifter, TH8RS e-brake, G27 with Leobodnar USB adapter and SRW-S1 as buttonboxes Passmark: 4717.5

InläggPostat: 24 feb 2015, 21:36 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Regnracet halkade jag fram sådär - höll inte på att komma in för den första TVR'n släpptes inte in, men bil 2 funkade.
Danmarksracet blev väldigt kort. Fick inte bilen klar med vettig motorprocent, så jag bytte en gång för mycket :lol: :lol: Esc mig själv, men det var väldigt kort griduppställning. :?

InläggPostat: 24 feb 2015, 22:10 
Veteran
Användarvisningsbild

Missade i regnet när det var som blötast. Simon var på väg att köra om och jag velade mellan att hålla farten upp och att stänga. Slutade men trasig fjädring och okörbar bil... Reparerade och hängde sedan med ganska hyfsat men fyra varv efter.

Padborg gick bättre till en början men oj vad jag saknad hästkrafter. Var ett lätt byte på de långa rakorna och sedan fick jag knuffa Rogers trinda bak i alla kurvor :twisted: Snurrade och tappade en plats till Simon. Snurrade igen och släppte Ainis. När jag var på väg att jaga ikapp igen så höll jag på att lägga bilen på taket. :shock: Tog det lite lugnare och bevakade min plats.

Nu måste jag kika lite på reprisen från Mallory. Det verkade gå hett till i täten.

InläggPostat: 24 feb 2015, 22:14 
Legend
Användarvisningsbild

Ujuj två bra resultat - över förväntan men inte som jag tänkt mig. :)

Jag trodde Mallory skulle bli enklare då det var mer rakor och bilen verkade trivas bättre där.. Å andra sidan trivdes kanske inte jag riktigt lika bra där...

Starten gick bra och jag var med direkt i tätstriden, och jag trodde nog ett tag att jag hade andraplatsen ganska säkrad och kunde nästan hålla tempo med Arne.

Jag satsade dock lite för hårt för att hänga med, och hade generellt för lite marginaler i mina spårval som ibland ledde mig ut för långt från torrspåret, och det fick jag till sist betala för med en avåkning. (Avåkningszonerna är ganska långa, men man tappar ju ingen direkt fart på blöta gräset, så de hjälper ju inte för den sakens skull :()
Jag åt lite mur, fick en lagom skev bil (åt rätt håll iallafall) och tappade en plats mot Henrik och nånstans i samma röra av smådålig körning i vinglig bil så tappade jag även Simon framför mig.
Jag skärpte till mig en stund och kom om nån av dem, men då blev jag så backspegelfixerad att jag slutade titta framåt, och gick brett ut ur hårnålen och touchade gräset med vänster bakdäck så jag vinglade runt som ett riktigt fyllo innan jag fick ordning på grejerna... Vips var man efter igen och fick spotta i händerna rejält för att försöka komma om sista varven!

Turligt nog är bilen snabb på rakorna, så efter ett par misslyckade försök var det mest att försöka ta och hålla innerspår in i T1 och sen när man lyckats med det även hålla innern i hårnålen för att täppa bakåt. Detta fattade förstås Henrik så han positionerade sig riktigt snyggt på start och mål, men på något lagom osnyggt vis kom jag förbi båda med ett knappt varv tillgodo!
Jösses, det var en pärs :) Inte snyggaste körningen, men jag fick jobbet gjort till sist och är nöjd med det! Tack för god racing :cool: :up:

Padborg trodde jag skulle bli en tuffare tillställning med alla kurvor hit och dit, men jag lyckades hitta runt rätt bra där och hängde med bättre än väntat.
Återigen gick starten grymt bra (Healeyn har en lagom låg fin användbar etta) och på den vägen var det, så jag låg etta där ett tag. Arne kom ikapp rätt fort vilket inte var oväntat. Jag småbråkade lite för sakens skull men det var snabbt en tidsfråga innan han kom om.
Sen var det rätt trångt bakåt i början när Härnvi låg på... Trodde det skulle bli omöjligt att hålla honom i längden, men så spann han så man kunde pusta ut. :)

Därefter trodde jag nog resten av kön skulle börja komma ikapp, men det gjorde den inte riktigt.. förrän sista 4-5 varven då Simon sakta men obevekligt smög sig närmre och närmre. Luckan var drygt 3 sek men krympte skoningslöst ner mot under 2 sek och jag började helt klart bli svettig!
Mina däck tog mer stryk tror jag, och Simon verkade bara trivas bättre och bättre medan min ångest växte. Turligen var det inte så många varv kvar, så jag kunde hålla en liten lucka i mål!
1-2 varv till hade du varit ikapp. Ett till hade du nog varit förbi :)

Knalle skrev:
Regnracet halkade jag fram sådär - höll inte på att komma in för den första TVR'n släpptes inte in, men bil 2 funkade.

Ja det var skumt, det stod att bilen saknades på servern.. Udda!

Knalle skrev:
Danmarksracet blev väldigt kort. Fick inte bilen klar med vettig motorprocent, så jag bytte en gång för mycket :lol: :lol: Esc mig själv, men det var väldigt kort griduppställning. :?

Ouch...
Det är väl en fördel med att inte köra XD antar jag - då kan man inte råka ut för det där :twisted:

She is as easily mine
As she is yours

InläggPostat: 24 feb 2015, 22:28 
Veteran
Användarvisningsbild

Knalle skrev:

Det blir kort när vi är så få och alla hoppar in snabbt.

InläggPostat: 25 feb 2015, 09:31 
Veteran
Användarvisningsbild

Nöjd med min körning och UTAN att göra misstag :-)
Tack Tobias, annars hade jag inte haft en chans.

Grattis Arne!

InläggPostat: 25 feb 2015, 15:37 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Äntligen funka det :D Får jag en lika bra bil nästa gång ? snälla Tobias :)

InläggPostat: 25 feb 2015, 15:42 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

tharnvi skrev:
Knalle skrev:

Det blir kort när vi är så få och alla hoppar in snabbt.

Motorprocent vad är vettigt ? Gruvfan ville inte ha 100, skälv inte under 70 ca det beror på bil, vissa tål alt då kvittar det, dom lite känsligare får man hålla lite koll på så att det inte sjunker för fort,,, era erfarenheter ?

InläggPostat: 25 feb 2015, 16:30 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

arne bertilson skrev:
Motorprocent vad är vettigt ? Gruvfan ville inte ha 100, skälv inte under 70 ca det beror på bil, vissa tål alt då kvittar det, dom lite känsligare får man hålla lite koll på så att det inte sjunker för fort,,, era erfarenheter ?

Jo det är ju som du skriver - när jag vann med Lola-Chevan fick jag nästan smyga in växlarna så att inte varvet gick upp. Tobias sprängde flera Lola-motorer på kvalet. Jag tar gärna hög motorprocent, så har man lite att gå på. Gott att alltid kunna växla upp med plattan i botten hela tiden - gynnar mina knän. :lol:

InläggPostat: 25 feb 2015, 18:09 
Veteran
Användarvisningsbild

Knalle skrev:
gynnar mina knän. :lol:

Du behöver nog leda på dem lite så att de inte rostar fast.... :lol:

Som Arne skriver så är det väldigt olika från bil till bil. Vissa har mycket marginal mellan ras och topp varv andra kan man inte dra så lång. En som är mycket känslig är Corvette GS. Som tur är har de varvstopp som går att justera ner så att man inte blåser motorn vid den första missade växlingen.

InläggPostat: 25 feb 2015, 18:52 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Jag behöver inte bry mig om motorprocent, kommer ändå aldrig i mål :)
Igår var det dock nära, två varv kvar när jag körde sönder hjulupphängningen! Nästa gång kanske det går hela vägen...

Startade sist igår för att undvika skapa problem i första kurvan, som på Bremgarten. Hade inte kört många varv innan heller och inget i regn. Men det började helt OK, tog mig upp på femte plats och såg ytterligare någon bil längre fram. Ut på start & mål i med fyran och bilen tvärsläpper! Det var tydligen inte fyran, det var backen... Har fått lägga backväxeln på läget för sexan då backens position inte funkar på G25:an...
Hamnade sist igen och det var väl där problemen började, ville köra ännu fortare men det blev mer utanför än på asfalten..

Får ta nya tag nästa gång.

/ Holken

InläggPostat: 25 feb 2015, 19:14 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

tharnvi skrev:
Knalle skrev:
gynnar mina knän. :lol:

Du behöver nog leda på dem lite så att de inte rostar fast.... :lol:

Kobolt rostar inte. :D :mrgreen:

InläggPostat: 25 feb 2015, 21:12 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Valde den lilla rangliga Anglian till dessa race, den föll mig i smaken men på rakorna var den hopplös av någon anledning :lol: .

Bromsarna och kurvegenskaperna var överraskande bra ändå, och motorn ylar så fint på högvarv!

Kom inte iväg i någon ordning i nått av racen, motorn dog, inte ens i regn verkade det vilja spinna lös..
Jag hade valt en ganska hög utväxling och utnyttjade ettan i många kurvor.

Mallory blev en intressant historia mot slutet, med en chans på en silverbuckla, tyvärr drog Jag kortaste strået och slutade fyra.
Kul tät racing dock.

Padborg Park

Efter en katastrofal start igen var jag nästan sist i början av racet, klättrade dock några placeringar genom att bromsa sent, efter S/(F) nöp jag till vid 50m :shock: oftast.

Jagade Roger mot slutet som verkade ha problem med sina däck. Tyvärr nådde jag inte ända fram, slutade trea.

Tycker servern fungerade kanon igår, dessutom missade växelspaken bara en växling, kul kväll!

MVH Simon

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme