Aktuellt datum och tid: 19 jan 2018, 12:19

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR Historic GT S18 Race 3; 10/2, Machwerk
InläggPostat: 10 feb 2015, 18:46 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Jag kör inte idag.
Hoppas köra något mer sprintrace framöver.

/ Holken

InläggPostat: 10 feb 2015, 22:03 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

GRR
1. För långsam/fel bilval :x Roger - visst hade vi samma bil? Behöver mentorhjälp. $$$ finns att hämta ;)
2. Tekniska problem. Nånting i systemet gör disconnect... för att sedan göra connect. Resultatet är att FFB:n försvinner här i GTR2. Kan vara glapp, kan vara Windws 8.1... kan vara.... fan blir tokig. Bara när jag kör. Sista som hände var att växelspaken försvann. (sen kom jag på att jag hade paddlarna mappade oxå och kunde ta mig i mål)... Ska kolla vidare - måste skriva lite kod som loggar dessa - ungerfär som blipparna i Device Manager när saker kommer o går... fast till fil...

Jaja... inte lätt denna serie inte :) Hörs.

Gears: Windows 10, Asus Z97 Pro Gamer, EVGA SuperNOVA G2 750W, i5-4690K OC @4500Mhz, 16GB RAM, Asus GTX 980 TI STRIX, 3x27" Asus VE278Q, Thrustmaster TX wheel base, 599XX EVO 30 Alcantara rim, Ferrari F1 Italia rim, Fanatec CSP v3 pedals, Fanatec SQ 1.5 shifter, TH8RS e-brake, G27 with Leobodnar USB adapter and SRW-S1 as buttonboxes Passmark: 4717.5

InläggPostat: 10 feb 2015, 22:07 
Veteran
Användarvisningsbild

Märkligt! Snurrade nån stans i början, blev omkörd av alla. Körde sedan mina 5 varv utan att jag såg någon ????? Gick i mål och blev fundersam varför ingen annan hade någon tid!?
När jag sedan tittade på alla andra, såg jag bara en vibererade frysbild av er i min monitor????? Märkligt!

InläggPostat: 10 feb 2015, 22:08 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Favoritbilen på en härlig bana, detta såg jag fram emot :D

Kvalet gick inget vidare, lyckades inte sätta något varv. Skulle inte ha valt klibbdäcken då de överhettade så fort man började ta i lite på första flygande.. Efter två misslyckade försök var tiden slut.

Starten gick bra och jag tog någon placering. Senare avancerade jag på andras misstag och tror jag låg 4:a ut på sista varvet. Men då började även de hårda puckarna bli lite småsliriga och jag satte naturligtvis bilen i en mur. Besviken på mig själv att jag slarvade på sista varvet då jag heller inte direkt hade någon konkurrent i närheten varken framåt eller bakåt :(

Grattis podium! :)

InläggPostat: 10 feb 2015, 22:19 
Veteran
Användarvisningsbild

Bästa prestation på mycket länge. Feta personbästa på båda kvalvarven och en andraplats på gridden efter omöjlige Simon.

Försökte hänga på efter en trög start och överkörde. Blev en snurr och så var man nere i botten av fältet. Kämpade mig upp till femte bakom Nordin som fick ett brett ställ när jag skulle köra om. Det small till i sidan och ratten blev sned.

När jag hittat någorlunda förtroende för bilen igen så var det jakt på Roger och Magnus. Som tur var så var inte Falcon den snabbaste bilen här men väldigt svår att köra om så jag kom i kapp ganska fort. När jag väl var förbi så försökte jag hålla igen och bevaka andraplatsen och det höll hela vägen. :D

InläggPostat: 10 feb 2015, 22:32 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Tyckte 1600 passade kanon på den här banan, kvalade nära PB och kom dessutom iväg fint i starten.

Ingen dramatik under loppet, höll igen lite för att inte göra något dumt misstag.

Grattis Peter Berggren, du kom i mål! Och på en femte plats dessutom :drink: .

Framhjulsdrift i nästa race :doh: , må byta ner mig!

MVH Simon

InläggPostat: 10 feb 2015, 22:45 
Legend
Användarvisningsbild

Uj ja 1600 och Simon var som gjorda för den här banan. Helt ohotad! Impressive 8)

Riktigt fin insats av Härnvi - speciellt med tanke på vad du blev involverad i under loppets gång. Alpina var nog inte ett dumt val här, även om de muskelstarka bilarna var mer kompetetiva än jag trodde från början.

Helskön satsning av Ershede som sladdade runt överallt :lol:
Du var snäppet snabbare än jag trodde överlag! Visst, i de allra långsammaste partierna blev det lite stoppkloss men på många halvlångsamma ställen tappade du inte alls så mycket tempo som jag trodde... Så länge däcken var fräscha iallafall :lol:
Kanske lite väl entusiastisk satsning i (och utanför) kurvorna, men underhållande var det :banana:

Min körning gick helt OK men inte 100% smidigt. Jag sitter inte riktigt 100% i cockpiten än. Får sitta lite mer och pröva ut sittställning.

zaphman skrev:
1. För långsam/fel bilval :x Roger - visst hade vi samma bil? Behöver mentorhjälp. $$$ finns att hämta ;)

Mer gas, mindre broms :)
zaphman skrev:
2. Tekniska problem. Nånting i systemet gör disconnect... för att sedan göra connect. Resultatet är att FFB:n försvinner här i GTR2. Kan vara glapp, kan vara Windws 8.1... kan vara.... fan blir tokig. Bara när jag kör. Sista som hände var att växelspaken försvann.

Är problemet att GTR 2 typ tappar fokus väldigt tillfälligt eller nått sånt? Kan det vara antivirus?
... eller är det typ USB-enheterna som resettar sig? Du kör inte i en extern hub eller nått sånt antar jag?

... och du vet väl att du kan trycka alf+f (om jag minns rätt nu) för att ominitialisera force feedback. Inte säkert att det hade hjälpt, men hade inte skadat att prova :)

She is as easily mine
As she is yours

InläggPostat: 10 feb 2015, 23:23 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Roger W skrev:
zaphman skrev:

Mer gas, mindre broms :)

Tack :) Då löser det sig.... :)

Roger W skrev:
zaphman skrev:
2. Tekniska problem. Nånting i systemet gör disconnect... för att sedan göra connect. Resultatet är att FFB:n försvinner här i GTR2. Kan vara glapp, kan vara Windws 8.1... kan vara.... fan blir tokig. Bara när jag kör. Sista som hände var att växelspaken försvann.

Är problemet att GTR 2 typ tappar fokus väldigt tillfälligt eller nått sånt? Kan det vara antivirus?
... eller är det typ USB-enheterna som resettar sig? Du kör inte i en extern hub eller nått sånt antar jag?

... och du vet väl att du kan trycka alf+f (om jag minns rätt nu) för att ominitialisera force feedback. Inte säkert att det hade hjälpt, men hade inte skadat att prova :)

Japp - det blev ALT-F mest hela tiden... Jag kör faktiskt ratten via en HUB. Ska stoppa den bak i datorn i stället.... Börjar tro att det är nå't med strömmen alltså. (Dock var hubben en strömsatt sådan). Ser ju dock att andra faktiskt har problem med FFB:n likande det jag ser. Kan vara strömmen allmänt. Kör ju "bara" 550W... jaja... Har slagit av allt vad USB strömsparläge är - både i Power Profile och varje USB enhet som har detta i Device Manger. Som sagt ser inget uppenbart. Kan dock konstatera att om jag rycker en annan enhet än ratten när GTR2 är i gång förloaras INTE FFB:n (fel hypotes av mig innan). Varvid det än mer kan vara nåt med ratten. Överhettning eller nå't... Fläkten i ratten surrar i vart fall som den ska. Hm hm hm...

Jag får ljudet av "Disconnect". Har ändart Windowljuden så att jag hör vilket ljud som låter. Och det är just Disconnect, men jag är fasen inte hundra att jag hör en "Connect" precis efteråt. Kan ju vara så de kommer väldigt snabbt efter varandra.... därav vore det bättre att logga mot fil vad som händer. Inget nämnvärt i Event Viewer heller...

Ah, du menar om ett annat program stjäl fokus - bara för ett kort ögonblick. Hm. hm... Intressant tanke. Ska ha det i åtanke...

(borde flytta detta till Hardware dock. Lite OT - händer även i iRacing - men inte så pass att FFB:n förvinner. iRacing kan ju i.o.f.s vara mer "feltolerant" ;))

Gears: Windows 10, Asus Z97 Pro Gamer, EVGA SuperNOVA G2 750W, i5-4690K OC @4500Mhz, 16GB RAM, Asus GTX 980 TI STRIX, 3x27" Asus VE278Q, Thrustmaster TX wheel base, 599XX EVO 30 Alcantara rim, Ferrari F1 Italia rim, Fanatec CSP v3 pedals, Fanatec SQ 1.5 shifter, TH8RS e-brake, G27 with Leobodnar USB adapter and SRW-S1 as buttonboxes Passmark: 4717.5

InläggPostat: 11 feb 2015, 00:00 
Legend
Användarvisningsbild

Mmm, jag skulle börja med att skippa hubben och se om det hjälper. Har du tur löser det alltihop :) (Kan ju vara glapp/paj på strömförsörjningen i hubben tex?)

She is as easily mine
As she is yours

InläggPostat: 11 feb 2015, 09:00 
Veteran
Användarvisningsbild

Kollade reprisen. Tydligen försvann jag från resjet i sista kurvan på första varvet, men som sagt jag körde alla 5 varven, fast tydligen på egen hand!?

Kollade in Magnus hantering av Forrden. Imponerande! :great: Värt att kolla!

InläggPostat: 11 feb 2015, 09:44 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
Kollade reprisen. Tydligen försvann jag från resjet i sista kurvan på första varvet, men som sagt jag körde alla 5 varven, fast tydligen på egen hand!?

Såg att du försvann där i början nånstans... ingen bra teknikdag för oss Backmarkers ;)

InläggPostat: 11 feb 2015, 09:56 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
arne bertilson skrev:
Modem trasigt, inge köra :(
Bar te köp ;-)(med norrländsk accent)

Vet inte om det går att använda nått köpt ? är med i en fiberförening där alla har lika grejor, inte lätt o kolla utan bredband , ett nytt är på väg :)

InläggPostat: 11 feb 2015, 11:35 
Legend
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:

Japp, jag vill minnas du ramlade ut med disconnect rätt så tidigt sett från vårt perspektiv. Surt att behöva brumma runt hela loppet utan att få något för det :(

Ainisse skrev:
Kollade in Magnus hantering av Forrden. Imponerande! :great: Värt att kolla!

Jepp, riktigt underhållande satsning :)
Man fick nästan lite 3d känsla där ett tag: man drog liksom bak huvudet så man inte skulle få den där stora höga gungande bakluckan rakt i nyllet vid inbromsningarna :lol:

She is as easily mine
As she is yours

InläggPostat: 11 feb 2015, 16:57 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

zaphman skrev:
... jaja... Har slagit av allt vad USB strömsparläge är - både i Power Profile och varje USB enhet som har detta i Device Manger. Som sagt ser inget uppenbart.

Ja just där fick Jag kanske en ledtråd till min problem med min TH ratt/shifter. Ibland fungerar inte växelspaken, typ vid nedväxling måste man utföra manövern några gånger för att det skall "ta".

Trodde ett tag att problemet var löst med den senaste mjukvara versionen för ratten. Det nämndes om problem i rFactor som åtgärdats. Men inte då.

Har du denna eller? http://ts.thrustmaster.com/eng/index.ph ... 367&cid=15

Med vänlig hälsning simon

InläggPostat: 11 feb 2015, 18:08 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Ja den bilen är kul att köra, bakdäcken tappade fästet ganska omgående. Gick hyfsat tills framdäcken var likadana. :lol:
Jag gav dig några luckor Roger men det verkade som Du tveka. Det gjorde inte Tobias. :wink:
Bilen och banan kul comb.
Grattis Simon!!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme