Aktuellt datum och tid: 26 sep 2018, 02:48

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR Historic GT S17 Race 12; 9/12, Gedinne
InläggPostat: 09 dec 2014, 22:13 
Veteran
Användarvisningsbild

Grattis Roger! Snyggt kört!
Bra kört Bengt! Imponerad att du höll dig på banan! Missade på slutet när jag skull steppa upp tempot :) Kul att jaga dig!

Tack för denna (sista?) GTR2/PnG3-säsong!

InläggPostat: 09 dec 2014, 22:23 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
Bra kört Bengt! Imponerad att du höll dig på banan! Missade på slutet när jag skull steppa upp tempot :) Kul att jaga dig!

Tack, men det var jobbigt att hålla åbäket på det svarta, du såg en av missarna jag gjorde före start och mål med koner över banan. :mrgreen:

InläggPostat: 09 dec 2014, 23:14 
Legend
Användarvisningsbild

Grattis Simon till totalsegern :cool: :b5:

Attans, jag hoppades lite efter kvalet att Clifford skulle kunna klämma sig in emellan oss :)

Jag gjorde så gott jag kunde på den här banan, och var hyfsat väl förberedd... Hade testat starter och kvaltränat mm. (och kommit fram till att soft-slicksen funkade i kval)

Så jag trodde jag skulle ha en bra chans på den här banan, men att det skulle bli väldigt svårt att ta tillbaks segern i slutställningen!
Jag siktade på att köra så fort det gick och försöka komma först, så fick det bli som det blev sen, och så blev det :)
Jag tog en sub 1.50 i kvalet, och det är jag riktigt nöjd med :cool:
Jag visste att det fanns teoretisk chans att nå den, men visste inte hur svårt det skulle vara i praktiken, men det gick!

Starten gick också riktigt bra, även om det var farligt nära DQ, då min bil sakta sakta började röra sig framåt på gridden i nedförsbacken :shock:
Efter det var jag orolig om Clifford skulle komma farandes, men det skedde aldrig. Ingen aning vad som hände där bakom faktiskt.. :hide:

I slutet var det typ 40 sekunder lucka, så jag gjorde vad jag kunde! :check:
(... eller nja: om jag skulle allt inom min makt det här loppet så skulle jag väl maskat i starten och försöka hamna i tuff duell med Simon och så diskret som möjligt försöka putta av honom nånstans, men jag skippade det alternativet :twisted: )

Tackar för en skoj säsong allihop!

She is as easily mine
As she is yours

InläggPostat: 10 dec 2014, 06:44 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Det var värst :shock: hade inte riktigt koll på exakt vad som krävdes poängmässigt för att ta totalsegern..

Hur som, det är ju vägen lite dit och inte målet som är det mest roliga för min del :) .

Fick till ett PB i kvalet dock, och kom iväg skapligt i starten. Roger försvann i fjärran och Clifford ville förbi!
Med tanke på dennes uppvärmningsvarv gav Jag omgående upp kampen om andraplats.
Mina hårda däck var lite väl halkiga i början, de slets i vart fall inte nämnvärt men varvtiderna var inte mycket att hurra för. Minst två sekunder efter kval!

Efter några varv fick David ett kast inför S/F och tappade sin spoiler.. Synd, resten av loppet var lite av en transportsträcka.
Hade en nära döden upplevelse inför S/F men annars flöt det på bra :D .
Kanske skulle jag chansat på medium däck men de slets en hel del mer jämfört med de hårda.

Under denna säsong har Jag inte riktigt fått till det i de korta racen, första loppet var inte roligt alls :roll: ( :evil: ) .

Stort tack Tobias, Admin och medtävlare för ytterligare en avverkad säsong av kul racing :b5: .

MVH Simom

InläggPostat: 10 dec 2014, 08:24 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

:hatsoff: Tack till Tobias mm som gjort att vi fick åka denna säsongen också. :b2:
Kvalade ju hyggligt men trots lite gas så spann det i starten och min Pontiac var ivägen för många! :nope: Startade 4:a och var sist i första riktiga böjen och sedan började jobbet att lirka sig förbi. Täten hade ju kommit långt före så det blev rätt så lugnt, om man nu kan känna lugn i en Pontiac. Noritis knackade på lite, men det var bara att rulla på. Det var väldigt stora tidsskillnader mellan 1:an och 2:an och framförallt till 3:an. :lol: :lol: Det "blidde" en hygglig säsong med en slutlig 5:e plats på 9 race och med Lola-Chevan, som gav mig både poole och vinst. :D När man kollar totalställningen så tror jag inte det varit så många olika segerherrar under tidigare säsonger. :mrgreen:

InläggPostat: 10 dec 2014, 09:20 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Det bidde ingen säsongsfinal för min del :( Var gräsänkling med två förkylda småbarn vilket satte käppar i hjulen..

I vilket fall vill jag tacka alla som lägger ner så mycket tid och engagemang för att hålla ligan igång :) :) :) Det är lika roligt som det alltid varit att deltaga :) Lite synd att vi inte är fulla startfält som förr och där har jag själv bidragit också genom att jag tvingats frånvara från några lopp :( Men jag är definitivt på så ofta jag bara har möjlighet :)

Ses på banan!

/j

InläggPostat: 10 dec 2014, 09:22 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:

Sista? Säg inte att ligan läggs ner? :( :(

InläggPostat: 10 dec 2014, 10:08 
Veteran
Användarvisningsbild

Scorpio skrev:
Ainisse skrev:

Hoppas inte det för min del, men AC och Rfactor2 knackar ju på dörren rejält ;-)

Nöjd med rejset för min del, förutom att jag aldrig kom om Bengt :wink:
Körde (av misstag) med softdäck, men det funkade bra hela rejset. Aningen halt de sista 5 kanske man annars lugnt. Har sett på repriserna var det finns mer att ta till nästa gång.

InläggPostat: 10 dec 2014, 10:17 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Får också passa på o tacka för alla som kör på här - och Tobias som drar i det hela :ueknl3d124: Kul o köra mot er... men denna säsong har dock känts nattsvart för mig - för många dåliga bilval - för lite träning och utvärdering av bilarna (var ganska frustrerad igår när jag såg vilka tider ni hade - så ganska naturligt att det gick som det gick :( )

Men som platform är det fantastiskt att se att PnG forfarande håller... och alla banor som finns därute av bra kvalitet - och som vi dammat av. Super!!!

Gears: Windows 10, Asus Z97 Pro Gamer, EVGA SuperNOVA G2 750W, i5-4690K OC @4500Mhz, 16GB RAM, Asus GTX 980 TI STRIX, 3x27" Asus VE278Q, Thrustmaster TX wheel base, 599XX EVO 30 Alcantara rim, Ferrari F1 Italia rim, Fanatec CSP v3 pedals, Fanatec SQ 1.5 shifter, TH8RS e-brake, G27 with Leobodnar USB adapter and SRW-S1 as buttonboxes Passmark: 4717.5

InläggPostat: 10 dec 2014, 11:29 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Scorpio skrev:
Ainisse skrev:

Ja nu gäller det att smörja Tobias, så han orkar dra en säsong till, minst!! :drink: :bowdown:

InläggPostat: 10 dec 2014, 18:44 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

arne bertilson skrev:
Tar nog BMW rullar runt på 58 tider, kommer inte att komma runt alla varv med indianhövdingen.

Jaha och vart tog du vägen - hade tänkt att åka ifrån dig med Pontiacen (1:54), :mrgreen: men det sprack och även vår interna fajt. Kolla listan!! :lol: :lol:

InläggPostat: 10 dec 2014, 22:35 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Knalle skrev:
arne bertilson skrev:
Tar nog BMW rullar runt på 58 tider, kommer inte att komma runt alla varv med indianhövdingen.

Jaha och vart tog du vägen - hade tänkt att åka ifrån dig med Pontiacen (1:54), :mrgreen: men det sprack och även vår interna fajt. Kolla listan!! :lol: :lol:

:oops: Sumpa racet, var ute hos Leo med tre av mina kartmotorer, dumt nog har jag börjat igen ,den här gången med Vintage/historic karting det var sjuttiotalarna som fick sig en omgång, det blev nog för mycket för min hjärna så jag gjorde en RW å glömde av racet :) ´. Fick stryk i totalen med, det här kommer jag att få höra :lol:

Titta gärna in här https://www.facebook.com/groups/659607644159059/

InläggPostat: 11 dec 2014, 18:20 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

arne bertilson skrev:
Knalle skrev:
arne bertilson skrev:

:oops: Sumpa racet, var ute hos Leo med tre av mina kartmotorer, dumt nog har jag börjat igen ,den här gången med Vintage/historic karting det var sjuttiotalarna som fick sig en omgång, det blev nog för mycket för min hjärna så jag gjorde en RW å glömde av racet :) ´. Fick stryk i totalen med, det här kommer jag att få höra :lol:

Titta gärna in här https://www.facebook.com/groups/659607644159059/

Japp :mrgreen:

InläggPostat: 12 dec 2014, 11:31 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
Scorpio skrev:
Ainisse skrev:

Hoppas inte det för min del, men AC och Rfactor2 knackar ju på dörren rejält ;-)

Ok.

Jag har förvisso skaffat AC men tycker inte alls att det matchar P&G :? Men det är väl jag som inte "hänger med".. Och det kanske kommer uppdateringar(läs: bilar&banor) som gör att man kan uppskatta det mer?

I vilket fall vill jag ännu en gång rikta ett stort och hjärtligt tack till de som lägger så mycket tid & energi att driva ligan :) :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme