Aktuellt datum och tid: 22 jun 2018, 23:38

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 25 nov 2014, 22:43 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 aug 2006, 14:47
Inlägg: 7517
Ort: Karlstad
Förare...................Bästa bil
Simon Bjorklund..........DeTomaso Pantera Gr.4 (Modena)
Roger Wennstrom..........BMW 3.0 CSL 3.3 12v
Magnus Ershede..........Pontiac Firebird HC
Henrik Persson..........Jaguar XJS
arne bertilson..........Porsche 911 Carrera RSR 3.0
Bengt Lundberg..........BMW 3.0 CSL 3.5 12v
Mattias Norling..........BMW 3.0 CSL 3.5 12v
Jan Nordin..........Datsun 240Z
Tobias Harnvi..........Datsun 240Z
Ainis Noritis..........Datsun 240ZG
Roger Jakobsson..........BMW 3.0 CSL 3.5 24v
Anders Borsen..........Ford Capri RS 3100
David Clifford..........Porsche 935/77 (X-car)
Karl Modig..........BMW 3.0 CSL 3.5 24v IMSA
Westlin Peter..........BMW 3.0 CSL 3.5 24v IMSA

Som vanligt är tilldelningen preliminär tills tiden för protester gått ut.

Den ena Datsunmodellen, 240Z, har problem med kylningen vilket behöver åtgärdas med en patch om de inte skall brinna upp. Ladda ner och installera denna

_________________
Tobias Härnvi
Team PEGASUS


Senast redigerad av tharnvi 29 nov 2014, 15:40, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 25 nov 2014, 22:47 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12896
Ort: Norrtälje
Hmm, fick man använda två wildcards i samma lopp? :)

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 25 nov 2014, 23:22 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 aug 2006, 14:47
Inlägg: 7517
Ort: Karlstad
Roger W skrev:
Hmm, fick man använda två wildcards i samma lopp? :)

Nope.

_________________
Tobias Härnvi
Team PEGASUS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 26 nov 2014, 10:52 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12896
Ort: Norrtälje
:cry:

Närå det blir nog bra :)

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 27 nov 2014, 06:06 
Offline
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 aug 2006, 12:24
Inlägg: 3419
Ort: Mellansel
Ja jäklar vilket monster :P , synd att däcken kommer att ta slut efter halva racet!

Talar om Pontiacen då! Hur ser prestanda ut på den bilen tro, inget dyker upp i Showroom..

I race med AI är det bara Porschen som är snabbare, mycket snabbare :D

MVH Simon

_________________
Simon Björklund Alias "Sir Birchgrove" living in "In-between streams village"
SSR Historic representing PPR


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 27 nov 2014, 19:10 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 aug 2006, 14:47
Inlägg: 7517
Ort: Karlstad
Simon Björklund skrev:
Talar om Pontiacen då! Hur ser prestanda ut på den bilen tro, inget dyker upp i Showroom..

Addonbilar har tyvärr inte de snygga faktabladen och graferna men så här ser 935 och Pontiac HC ut:

935 (tidig modell)
590 hp
602 nm
1025 kg

HC
700 hp
860 nm
1493 kg

935 är flera sek snabbare per varv men både den och Pontiacen är mycket lätta att överköra.

_________________
Tobias Härnvi
Team PEGASUS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 28 nov 2014, 16:16 
Offline
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 aug 2006, 12:24
Inlägg: 3419
Ort: Mellansel
Ja hoppsan 700 Hp det förklarar saken, vilken tur att den är inom räckhåll dock (med WC), den var kul!

Hårdaste däcken verkar behövas men den känns körbar ändå i 10 grader..

Provade 935 lite kort men lyckades inte ta mig genom första hårnålen, gav upp efter tredje kraschen :nope: .

Hittade min tid från ett tidigare race på denna bana, 2 minuter jämnt i en 914/6.

Några sekunder borde gå att putsa bort :) .

MVH Simon

_________________
Simon Björklund Alias "Sir Birchgrove" living in "In-between streams village"
SSR Historic representing PPR


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 28 nov 2014, 17:55 
Offline
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 sep 2006, 14:59
Inlägg: 796
Ort: Bara
Även om jag inte får köra den så var jag nyfiken på 935. Går som ett skott! Krävdes lite pill i setupen då den var riktigt bångstyrig men höga 1:45 efter några försök! Det är ett antal sekunder snabbare än de bilar jag får köra.

Pontiacen tvivlar jag att det är något för mig men den låter för spännande för att inte provköras 8) Måste testas!

Edit: Testade några varv med pontiacen. Den är i mina händer avsevärt långsammare än 935:an, det ligger kring samma tider som de modeller jag får och vill köra(Schnitzer CSL och 911 RSR) vilket innebär runt 1:53-1:55. Men man kör med ett konstant leende på läpparna precis som när man lekte med trimmade asconan på vintervägarna i Finnmarken på 80-talet :mrgreen: 8) :)

_________________
Janne Nordin


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 28 nov 2014, 22:39 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12896
Ort: Norrtälje
Jag provade lite kort Jaguar XJS och Pontiacen, då de verkar vara de rimliga för mig på den här banan.. (orkar jag, ska jag testa Pantera också, men jag är skeptisk)

Jaggan kändes mest konstig. Stel, obalanserad, och fick inget flyt i bilen/banan. Bottnade konstigt på flera ställen också.
Den fick dock inte lång chans på sig ska erkännas! (och jag hade helt glömt bort banan när jag körde den bilen dessutom)

Pontiacen känns mer hemtam, även om den också är väldigt kontrastfull och nästan motsägelsefull ibland!
Av någon anledning så känns det som det går långsammare i den här bilen än många andra. Har den nån annan fov på något konstigt sätt kanske?
Force feedbacken verkar rätt mycket mjukare, vilket ger den lite konstig lyxjänkarkänsla, men den är ändå tillräckligt kommunikativ för att funka!
Motorn är kraftig och vrålar på riktigt gott, men känns ändå inte som 700 häst - det tar liksom en stund att komma upp i fart ändå.
Beteendet är överlag klassiskt jänk, med mycket pulver, mycket vrid, understyrning in, överstyrning ut. Funkar för mig :)
Den är lite svår att få ner farten på.. Låser lätt upp innerhjulen för mig.
Den drar mycket soppa, och jag har ingen aning hur länge däcken håller!
Tempsen är iallafall överkomliga i 20 grader amb med hårdaste sulorna, men vi får se vad det blir för väder i loppet!
För mig blir det nog den här bilen :) (största nackdelen är månne den mjölkiga vindrutan)

... kul startfält annars med en del andra udda bilar som jag dock inte provade på nu.. Lite nyfiken på Datsunen tex :) (nån som har några intryck?)

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 28 nov 2014, 23:16 
Offline
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 aug 2006, 12:24
Inlägg: 3419
Ort: Mellansel
Jo jag såg att vinrutan var lite mjölkig, men det glömmer man snabbt..

Provar kanske min tilldelade bil, men den verkar "Out of leage" I race mot Ai har den inte en chans..

Mitten av 1.5 i race tempo, med soppa och däck för ett 22 varvs race, bättre än så blir det nog inte, 1.45 låter som en utopi, snyggt Janne!

MVH Simon

_________________
Simon Björklund Alias "Sir Birchgrove" living in "In-between streams village"
SSR Historic representing PPR


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 28 nov 2014, 23:43 
Offline
Gokartförare
Gokartförare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 okt 2014, 17:18
Inlägg: 14
Scorpio skrev:
Krävdes lite pill i setupen då den var riktigt bångstyrig men höga 1:45 efter några försök!


Hej.
Imponerande 1:45 låter sjukt snabbt. Jag har fått äran att köra 935 detta race, men som du skriver är den ordentlig bångstyrig-jag får inte till det :evil: . Framför allt är det styrningen som känns konstig, svårt att förklara men hur jag än pillar i setup så verkar den vara extremt understyrd.
Försökt att läsa på vad de olika inställningarna gör men i detta fall fattar jag inte.

Har du lust att ge mig en knuff i rätt riktning? Vad kör du för setup? Har endast stabila 1:57 i varvstider.

Min setup:
Däck: Hard
Bias (F:R): 80-20
Steering Lock: 35
Caster: 4,0
Front Spring:80
Rear spring: 90

Har mixtrat med bias ner till 55-45 men får ändå ingen känsla i bilen.
Däck trycket tror jag är ok (230 kpi på både fram & bak) mitten temperaturen ligger mellan ytter och inner temp 75-80 grader.

Tacksam för lite hjälp

Med vänliga hälsningar
David Clifford


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 29 nov 2014, 00:21 
Offline
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 aug 2006, 12:24
Inlägg: 3419
Ort: Mellansel
Scorpio skrev:
Edit: Testade några varv med pontiacen. Den är i mina händer avsevärt långsammare än 935:an, det ligger kring samma tider som de modeller jag får och vill köra(Schnitzer CSL och 911 RSR) vilket innebär runt 1:53-1:55. Men man kör med ett konstant leende på läpparna precis som när man lekte med trimmade asconan på vintervägarna i Finnmarken på 80-talet :mrgreen: 8) :)


Ja just det låter rimligare; ser fram emot vår nästa kamp :D

MVH Simon

_________________
Simon Björklund Alias "Sir Birchgrove" living in "In-between streams village"
SSR Historic representing PPR


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 29 nov 2014, 00:26 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12896
Ort: Norrtälje
Fantomen skrev:
Min setup:
Däck: Hard
Bias (F:R): 80-20
Steering Lock: 35
Caster: 4,0
Front Spring:80
Rear spring: 90

Har mixtrat med bias ner till 55-45 men får ändå ingen känsla i bilen.
Däck trycket tror jag är ok (230 kpi på både fram & bak) mitten temperaturen ligger mellan ytter och inner temp 75-80 grader.

80/20 låter extremt framåtfokuserat för en porsche!
Jag har inte kört just denna, men skäms inte för att testa balans ner mot 50/50 på porschar.

Resten verkar väl vettigt sådär vid första anblicken..
Kan du ändra rollbar? Prova styva upp den i bak isåfall.
Borde ge mer överstyrning och minska krängning bak.

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 29 nov 2014, 07:04 
Offline
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 sep 2006, 14:59
Inlägg: 796
Ort: Bara
Fantomen skrev:
Scorpio skrev:
Krävdes lite pill i setupen då den var riktigt bångstyrig men höga 1:45 efter några försök!


Hej.
Imponerande 1:45 låter sjukt snabbt. Jag har fått äran att köra 935 detta race, men som du skriver är den ordentlig bångstyrig-jag får inte till det :evil: . Framför allt är det styrningen som känns konstig, svårt att förklara men hur jag än pillar i setup så verkar den vara extremt understyrd.
Försökt att läsa på vad de olika inställningarna gör men i detta fall fattar jag inte.

Har du lust att ge mig en knuff i rätt riktning? Vad kör du för setup? Har endast stabila 1:57 i varvstider.

Min setup:
Däck: Hard
Bias (F:R): 80-20
Steering Lock: 35
Caster: 4,0
Front Spring:80
Rear spring: 90

Har mixtrat med bias ner till 55-45 men får ändå ingen känsla i bilen.
Däck trycket tror jag är ok (230 kpi på både fram & bak) mitten temperaturen ligger mellan ytter och inner temp 75-80 grader.

Tacksam för lite hjälp

Med vänliga hälsningar
David Clifford


Här är den setup jag pillade ihop :)

Dubbelkollade varvtiden som var 1:46:917. Jag har bestämt för mig att det var 1:45:9 och blir därför väldigt konfunderad :? Nåja, jag kan ju faktiskt ha sett fel.. I vilket fall går det säkerligen att förbättra då det inte var speciellt många varv jag körde.


Bilagor:
PORSCHE935gedinne.svm [2.43 KiB]
Nerladdad 29 gånger

_________________
Janne Nordin
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bilar till Gedinne
InläggPostat: 29 nov 2014, 15:39 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 aug 2006, 14:47
Inlägg: 7517
Ort: Karlstad
Först:
Den ena Datsunmodellen, 240Z, har problem med kylningen vilket behöver åtgärdas med en patch om de inte skall brinna upp. Ladda ner och installera denna.

Sedan är det underligt hur olika vi upplever bilarna. Jag tycker att Jaggan är den tryggaste och enklaste bilen att vara konsekvent med här. Den är lite tung och kanske inte den snabbaste över ett race men det är lätt att vara jämn i den.

Jag har ju förmånen att få välja i den andra änden av tilldelningen så jag återkommer när jag testa lite mer. Några sub 1:50 blir det nog inte oavsett vad jag försöker men under 1:55 skall nog vara fullt möjligt...

_________________
Tobias Härnvi
Team PEGASUS


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
SSR Theme By Erix © 2007-2008
SSR Theme Based off Revival Theme Based off SubLite By Echo © 2007-2008 Echo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2008