Swedish Sim Racers Forum!
http://forum.swedishsimracers.com/

SSR Historic GT S17 Race 3; 16/9,Riverside CanAm
http://forum.swedishsimracers.com/viewtopic.php?f=7&t=12209
Sida 2 av 2

Författare:  Scorpio [ 17 sep 2014, 08:32 ]
Inläggsrubrik:  Re: SSR Historic GT S17 Race 3; 16/9,Riverside CanAm

Ainisse skrev:
Scorpio skrev:
Ainisse skrev:
Vi hade en kul kamp i kön :-) Jan, Magnus och jag. Väldigt vad det växlade, trots att jag inte upplevde det som att jag ändrade min körning!? Men du Jan, inte behöver du väl blockera så hårt? Och förlåt att min bil gled ut i målböjen och slog i din. Förresten, såg att du körde utan höger dörr???

Grattis till toppen!


Öööhh..blockera? Var det kanske du som körde Jaggan?
Nä, den gröna Ferran. Tar tillbaka, efter att ha sett på reprisen var det inte så farligt.


Ok. Förstod inte riktigt vad du menade :? Oavsett vilket så är det inte något som sker med flit.

Författare:  Ainisse [ 17 sep 2014, 08:35 ]
Inläggsrubrik:  Re: SSR Historic GT S17 Race 3; 16/9,Riverside CanAm

Scorpio skrev:
Ainisse skrev:
Scorpio skrev:
Ainisse skrev:
Vi hade en kul kamp i kön :-) Jan, Magnus och jag. Väldigt vad det växlade, trots att jag inte upplevde det som att jag ändrade min körning!? Men du Jan, inte behöver du väl blockera så hårt? Och förlåt att min bil gled ut i målböjen och slog i din. Förresten, såg att du körde utan höger dörr???

Grattis till toppen!


Öööhh..blockera? Var det kanske du som körde Jaggan?
Nä, den gröna Ferran. Tar tillbaka, efter att ha sett på reprisen var det inte så farligt.


Ok. Förstod inte riktigt vad du menade :? Oavsett vilket så är det inte något som sker med flit.
:high5:

Författare:  V4fabrikare [ 17 sep 2014, 19:33 ]
Inläggsrubrik:  Re: SSR Historic GT S17 Race 3; 16/9,Riverside CanAm

Kul race, valde Jagga fick inte till Gton. Trodde att jag skulle vara längre efter men hängde
med rätt hyfsat. :P
Kul fight med Ainis och Nordin. Jaggans däck hade gott ett race till blev knappt varma. :lol:
Grattis Simon lite plåster på såren från förra gången. :wink: :yup:
Fint Arne Du låg i täten ett tag. :ueknl3d124:
Väl mött nästa gång.

Författare:  Simon Björklund [ 19 sep 2014, 14:38 ]
Inläggsrubrik:  Re: SSR Historic GT S17 Race 3; 16/9,Riverside CanAm

Valde utan omsvep den bil jag blivit tilldelad, provade 904 lite men V8 är ju kul!

Provade mest i "normal" temperatur i race mot AI, I racet blev däcken lite väl varma och slitna, över 25 mot slutet..
Dock var det bromsarna som tog mest stryk, speciellt därbak, fick dra ner på tempot rejält då bakvagnen blev sladdig när bromsverkan var ojämn därbak.

Annars var det lite orättvist flyt för mig den här gången, startade dåligt och fick ett kast dessutom och puffade lite tror jag på några som var jämsides.
Hamnade då i nedre halvan av fältet på en sjätte sjunde någonting..
Sedan föll en efter en bort genom antingen yviga svängar med chans för mig att sticka ifrån på nästa raka.
Tappade lite mark mot både Tobias och Arne för varje avverkat varv och gav snart upp den kampen..

Och sedan denna scenförändring inom loppet av två kurvor, dubbla olyckor :( . Plötsligen var Jag i ledning :shock: .

Lyckades sedan hålla Roger stången ända in i mål :D

MVH Simon

Författare:  Roger W [ 19 sep 2014, 15:28 ]
Inläggsrubrik:  Re: SSR Historic GT S17 Race 3; 16/9,Riverside CanAm

Simon Björklund skrev:
Dock var det bromsarna som tog mest stryk, speciellt därbak, fick dra ner på tempot rejält då bakvagnen blev sladdig när bromsverkan var ojämn därbak.

Mja, eller så var det bromsarna fram som överhettade, så bromsbalansen i praktiken sköts bakåt :)

Eller så är det något annat som stör: jag vill minnas från något tidigare lopp att Boss:en svårförklarigt hettade upp bakdäcken olika mycket och bilen upplevdes lite annorlunda i höger jämfört med vänstersvängar i vissa fall. (sladdade mer i högersvängar eller hur det nu var)
Det kan mycket väl finnas en liten bugg i däcken eller fjädringen eller liknande som är bidragande orsak.

Författare:  Simon Björklund [ 19 sep 2014, 17:49 ]
Inläggsrubrik:  Re: SSR Historic GT S17 Race 3; 16/9,Riverside CanAm

Nja egentligen överhettade de inte de blev bara väldigt slitna, dessutom ojämnt, cirka 10-20 % kvar bara enligt mätarna, orsakade en del överraskande kast..
Speciellt inför kurvan med de "stenhårda" däcken var det spännande mot slutet :wink: .

Kul bana den där Knockhill, var väl med i BTCC spelet vill jag minnas!
Visst var det minst två däck på curbsen som gällde!

MVH Simon

Författare:  tharnvi [ 20 sep 2014, 14:30 ]
Inläggsrubrik:  Re: SSR Historic GT S17 Race 3; 16/9,Riverside CanAm

Simon Björklund skrev:
Nja egentligen överhettade de inte de blev bara väldigt slitna, dessutom ojämnt, cirka 10-20 % kvar bara enligt mätarna, orsakade en del överraskande kast..
Speciellt inför kurvan med de "stenhårda" däcken var det spännande mot slutet :wink: .

Kul bana den där Knockhill, var väl med i BTCC spelet vill jag minnas!
Visst var det minst två däck på curbsen som gällde!

MVH Simon

Curbsen är en del av banan och två däck (minst) skall vara på banan.

Författare:  Roger W [ 20 sep 2014, 18:53 ]
Inläggsrubrik:  Re: SSR Historic GT S17 Race 3; 16/9,Riverside CanAm

tharnvi skrev:
Simon Björklund skrev:
Nja egentligen överhettade de inte de blev bara väldigt slitna, dessutom ojämnt, cirka 10-20 % kvar bara enligt mätarna, orsakade en del överraskande kast..
Speciellt inför kurvan med de "stenhårda" däcken var det spännande mot slutet :wink: .

Kul bana den där Knockhill, var väl med i BTCC spelet vill jag minnas!
Visst var det minst två däck på curbsen som gällde!

MVH Simon

Curbsen är en del av banan och två däck (minst) skall vara på banan.

... och det gröna som finns utanför vissa kerbs brukar väl inte räknas som kerb?

Författare:  tharnvi [ 20 sep 2014, 21:07 ]
Inläggsrubrik:  Re: SSR Historic GT S17 Race 3; 16/9,Riverside CanAm

Roger W skrev:
tharnvi skrev:
Simon Björklund skrev:
Nja egentligen överhettade de inte de blev bara väldigt slitna, dessutom ojämnt, cirka 10-20 % kvar bara enligt mätarna, orsakade en del överraskande kast..
Speciellt inför kurvan med de "stenhårda" däcken var det spännande mot slutet :wink: .

Kul bana den där Knockhill, var väl med i BTCC spelet vill jag minnas!
Visst var det minst två däck på curbsen som gällde!

MVH Simon

Curbsen är en del av banan och två däck (minst) skall vara på banan.

... och det gröna som finns utanför vissa kerbs brukar väl inte räknas som kerb?


Citera:
Minst två hjul måste alltid hållas på (eller i luften vertikalt ovanför) banan. Till banan
räknas all asfalt innanför de vita linjerna, samt de vita linjerna och banmarkeringar
(kerbs). Omålad asfalt eller betong utanför de vita linjerna räknas också som
tillhörande banan om bägge följande två kriterier är uppfyllda: 1) Asfaltsplätten i fråga
ligger på utsidan eller i utgången av en kurva, så att köra där inte innebär att man kör
en kortare väg. 2) Det enda som separerar asfaltsplätten i fråga från asfalten
innanför den vita linjen är just den vita linjen. Asfalt utanför en kerb, en gräskant, en
målad asfaltsplätt, etc, räknas alltså aldrig som tillhörande banan. Målad asfalt eller
betong (grön, blå, etc) eller "breddningar" av kerbs (oftast målade i grönt) räknas
heller aldrig som tillhörande banan.
SSR-Basreglerv16

Sida 2 av 2 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/