Challanger på Birmingham var riktigt kul, och efter lite justeringar gick den ju hyfsat snabbt. Visst, det påminner mer om standardbil än racerbil - men det är helt i min smak. Startade på 9% och gick i mål på 2%, så den verkar vara lite känslig.
Aston kändes som ett bra val till Monza, och det var det också. Jämfört med Challangern så var ju detta en riktigt racerbil, stor skillnad i uppförande. Har inte kört alla bilar, men jag gissar, efter att ha sett hur Nilsson kämpade med Corvetten över curbs mm, att detta är den bästa av dom två. Väldigt bra balanserad.
obxzyz skrev:
men när hutters bara smeker corvetten lite så där fint så blir det eldhav
Jo, hornen växte ut på mig där.

Du hade behandlat mig lite brutalt ett par gånger innan, så nu skulle jag markerare lite. Och som du säger, (har inte sett reprisen), så det var mera plåtgnugg än påkörning sida vid sida, och jag blev lite snopen då din bil exploderade i ett eldhav. Men med tanke på att det var i slutet på S/F så tror jag mera på att motorn dog av belastning.
Chargern på Sepang var kul. Känns lite småklumpig, men ändå väldigt ärlig i sitt uppförande. Med lite mer skruva på SU så hänger den nog med hyfsat.
tharnvi skrev:
Mustangen är hopplös med default setup men med en del skruvande är det en riktigt bra bil.
Testade den på Sepang tidigare på dagen, men gav upp. Riktigt giftig, men kul att höra att den går att bemästra.
Och Simon - jag stördes inte av dig - hade själv fullt upp med min bil och mina försök att hålla ett konsekvent spår.
Tack och bock Tobias, för att du fixar och donar.
Tycker att bilarna i GT1 & GT2 känns riktigt fräscha, trovärdigt simulerade och roliga. Får mig sugen att återuppta karriären i GT. Däremot är jag tveksam till prototyperna, har aldrig riktigt funnit mig tillrätta i den typen av bilar. Men jag får prova känslan i testracen.