Aktuellt datum och tid: fre sep 10, 2010 16:37

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Testrace SSR GT S12, Tisdag 27/7
InläggPostat: ons jul 28, 2010 10:32 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

jag testade lite gt1 bilar innan sommaren och i mina ögon så skiljer det på bilar i den klassen(har gjort en liten sammanställning i forumet under gtr2/alms test server)
testet gjort på monza :yup:

förslag 1.tycker att om vi inte ska ha ett credit system så skulle vi kunna göra som i evo att vi bara använder 1 bil per race och klass.(med detta förslag blir det troligtvis så att vi utvärderar alla bilar bättre inför en ev säsong2)

förslag 2.vi väljer innan säsongen drar igång ut en bil per klass som vi kör hela säsongen

Danielsson Motorsport virtual

InläggPostat: ons jul 28, 2010 17:18 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Håller på förslag 1 från Björn. Den första säsongen får delvis bli en insamling och utvärdering av bildata.

Mina racerapporter
Birmingham - Viper CC
Knepig bil som bara har justering av utväxlingen via slutväxel. Det ledde till att jag antingen fick köra några växlar för korta eller några för långa. Gick ändå förvånansvärt snabbt ut ur kurvorna och rakt fram. Känns annars tung och lite sävlig när det svängar. Hade gjort 1:19 på träning men nu blev det låga 1:20 i både race och kval.

Monza - Aston Martin DBRS9
Långt efter de snabbaste men bilen kändes lättkörd och stabil. Kanske skulle vågat lite mindre vinge, nu körde jag 1-4. Hade inte testat bil och bana innan kvalet så det fick gå på känn. Fick liksom Knalle inte i gång motorn på gridden inför starten. Efter mång försök snurrade den i gång. Formationsvarvet var på väg ned mot Parabolica när jag återtog min plats i kön….

Sepang - Ferrari 430 GT
Även detta var en ny kombination. Här gick det dock bättre. Ferrari känns som en av de bästa bilarna i GT2. Kom inte ner i de riktigt vassa tiderna, under 2 min, men kände att jag hade bra fart om jag bara satte all kurvor helt rätt.
Fick en rejäl smäll när Elofsson tappade sin Jagga och snurrade vilt in i T1. Trodde på ”race over” men den var fortfarande nästan körbar. Några varv senare snurrade jag själv över en curb och plockade med Björklunds 993 RSR som kom i ful fart. Försökta linka tillbaka till depå men det gick inte…

InläggPostat: tor jul 29, 2010 6:16 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Ford i första racet, kändes snabb o stabil. Tyvärr la ratten av på formationsvarvet så det bidde inget mera där.

Ferrari på Monza, grafikfel inne i cockpit fick jag. Bannern flimrade och den försvann bakom träden på vissa delar av banan. Störde dock inte så jättemycket, det var iaf inte anledningen till at jag körde som en kratta :oops:

Porsche GT3 på Sepang, kändes helt ok. Slet däck ganska rejält. Körde soft/soft men tyckte de höll ihop bra ändå.

STES Season 3 Champion
STES Season 4 Champion

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme