Jag körde BMW E92 GTR på Birmingham, och den funkade rätt fint!
Överhettade fram på softs, men berodde delvis på setupen. (jag hade lite problem med att den släppte bak i utgångarna, vilket ledde till en för plogande setup)
Rent tekniskt hade jag lite lite ojämn framerate i loppet, men knappt märkbart.
På Monza blev det E92 igen. Var helt otränad, men Monza är ju i och för sig inget större mysterium i sig

Här hade jag lite ojämn framerate runt depågatan i kval, följt av ordentligt ryckande framerate i början av uppvärmningsvarvet! Därefter lugnade det dock ner sig och var körbart hela loppet ut. Någon annan med liknande?
Bilen funkade bra med 1/1 vinge här, även om jag inte fick till lådan och setupen överlag riktigt klockrent. Blev en oförtjänt vinst ändå, när Pedro gjorde en liten miss några kurvor från mål!
Sepang var jag oxå otränad (har inte kört sen vi planerade ha med den i ligan för typ två år sen), och kände mig manad att prova en annan bil, så testade Ferrari 430 som jag bara gjort en handfull varv på Birmingham med innan. Den fick jag inte till alls, utan plogade mest i ingångarna, men fick ibland riktigt giftiga sladdar i utgångarna!
Snurrade nog minst fyra gånger tror jag, och var rätt frustrerad, men hade lite kul kamp med Härnvi ett tag iallafall

Nu är jag lite ovan efter en sommars uppehåll när jag mest kört iRacing, men modden känns lite som Evo på något vis (kanske delvis pga däcksljuden) vilket inte är en komplimang när det kommer från mig... Men kan vara vanesak! Modden ger ju annars ett hyfsat stabilt intryck, även om jag misstänker att det finns ett antal bilar där prestanda skiljer så mycket att en kompetetiv förare med full insikt aldring kommer välja den om den inte är "billigare" eller liknande. Något creditsystem lär vi ju dock aldrig hinna få till den här säsongen.
Frågan är om vi ska släppa bilval fritt, eller åtminstone hindra folk att köra samma bil alla lopp i en serie?