Brack skrev:
Ainisse skrev:
Johannes Norberg skrev:
Kanske är idé att återgå till Porscharna.. för så länge vi körde dom var väl intresset klart högre än det är idag.
Jag själv skulle anmäla mig igen om vi bytte till en mer intressant mod..
Har du ens testat???
Jag vet att Johannes gillar att köra 240 Turbo i RBR så varför han inte skulle gilla att åka Volvo 240 T på lätt ställ även på asfalt förstår inte jag
Eller är det bara rFactor som spökar?, för mig var det bara en vana sak och det är rätt lätt att vänja sig vid att inte ramla ur, hamna fel på gridden, inte se att "tiden rullar" på sin egen bil osv. detta hände mig några gånger i GTR2 sånt har jag inte upplevt alls här med rFactor.

Ja jag ska vara ärlig å säga att det mest var rFactor som spökade. Jag har inte lagt nån tid alls i den simmen och det kändes lite drygt att sätta sig in i den.. + att jag var riktigt sugen på att testa TCC igen denna säsong, och då fick tyvärr CUP stryka på foten då jag inte kände jag hade tid med fler ligor.
Dock var inte TCC vad jag förväntade mig.. jag har fortsatt rätt svårt för Race07 som sim. Så jag ångrar faktist i efterhand att jag inte fortsatte med CUP även denna säsong.
Ang modden så är jag inte heller jätteförtjust i "gamla" racingbilar... jag är mer för moderna kärror.. så det gjorde också att jag tappade intresset lite. Men man kanske skulle gett det en chans ändå... de där framhjulsdrivna dieselbilarna i TCC va inte speciellt roliga iaf

Ang. instegsklass.... jag håller med om att det saknas i SSR. Och jag vet inte hur många gånger det har vart på tapeten utan att problemet har "lösts". Men det skulle helt klart gynna tillväxten av vår underbara community

Håller med om att den borde köras med lättkörda bilar som går bra utan en massa pillande med setuper.. och med ett raceformat som inte är allt för komplicerat varken regel eller strategimässigt... och framförallt... så ska allt för snabba förare hålla sig borta från ligan! För de flesta som lagt energi på att leta sig hit är troligtvis ute efter att tävla med andra likasinnade, och då tappar nog också många sugen när de ligger 10 sekunder efter per varv. Visst finns de de som inte bryr sig och som har kul ändå.. Men tävlingsinriktade förare borde få samma chans att komma in i det.
SSR är så pass stort att det borde finnas andra ligor för de allra snabbaste förarna att hålla till... men jag är också medveten om att vi till viss del måste fylla ut gridden med mer erfarna förare för att få ihop någorlunda stora startfält. Det är ju lite överoptimistiskt kanske att tro att det ska dyka upp 25 nybörjare bara sådär..

Jag vet inte riktigt hur vi ska ta hand om nybörjare på bästa sätt.. än mindre hur vi ska värva nytt folk hit.. :/ Men en sak är säker.. det skulle vara kul med mer förare i SSR..