Tur jag kört många rejs på Zolder så jag vet vilket håll banan går åt. Så jag valde bil under träningen till rejset

Först tog jag M3:an. Men ångrade mig och gick till andravalet. Sierran. Hade inte tempot att kvala in i toppen, men med den förberedelsen var det väntat.
I race 1 hamnar jag bakom Simon. Jäääklar va svårt att ligga bakom en teamie som inte är på TS *hint*

Jag menar...killen har sjuttiåtta skotrar och hur mycket andra prylar som helst. Men ett jävla headset? Nä.

Så för mig var det jäkligt jobbigt att ligga bakom. Jag vet inte vad ett headset hade hjälpt just där

Men jag var lite snabbare men vågade inte stoppa in nosen och utmana. Det var ju en teamie
Sen lekte Holken med mig och flera andra under rejset
I race 2 var det mer BTCC över det hela. Me likey

Jag vet inte exakt vad som hände, men något hände vid chikanen och jag kom för långt ut till vänster. Missar ingången och är tvungen att gena hårt. Släpper Solberg som ligger bakom pga min lilla utflykt. Sen jagar jag så hårt jag bara kan. SKITKUL! I första chikanen på bakrakan får Solberg något returställ (?) som jag inte hinner reagera på och touchar hans bil och jag tappar fart. Funderar på att vänta in, men den tanken for all världens väg när jag tappade min nyss "vunna" position till Lillis. Jamen vafaaaaaaaaaaaaaaaaaan
Sen började den roligaste fajten jag haft på väldigt länge. Backstig, Lillis och jag. Som ett litet vackert pärlband av unga, fräscha män i yngre medelåldern. Jag skulle kunna säga att det var lika superkul som det alltid är när jag fajtas med Lillis. Det är nära, det är hårt med schysst. Och väldigt sällan kontakt.
På sista varvet börjar jag utmana ordentligt. FOKUS. Siktar på en killer-utgång från sista 90-graders högern. Önskar kunna få slagläge i sista chikanen. Jag kommer upp jämsides på innern inför chikanen. Får inte ner farten så mycket som jag önskade och det blev onödigt hårt in i chikanen. Jag släpper förbi Lillis eftersom jag inte ville avsluta en SUPERFAJT med en sån scheisse-omkörning.
TACK LILLIS!
Synd att det (antagligen) var sista rejset i CUP. Det har varit skitkul, men jag förstår Erik att det finns annat han kan göra med sin tid än att köra en liga med sviktande förarantal. Tack för allt Erik!