Aktuellt datum och tid: lör sep 04, 2010 21:22

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR CUP S3 TCL Race #6: Oulton Park Onsdag 2010-03-31
InläggPostat: tor apr 01, 2010 5:44 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Rovern kändes helt OK här på sin hemmabana.
Det är mer än vad jag kände mig i går kväll, förkylningen vägra att släppa :( , skallebank..

Hur som haver skam den som ger sig :D .

Gjorde några små tabbar i båda racen med gräskörning som följd. Lite surt var det i det andra racet då detta hände i ledning :roll: .

Något går ibland snett med min ratt i kombination med rfactor, FF får för sig att bli reverserad, detta hände återigen i race två.
Det blev rackarns svettigt att ta bilen imål, så fort rattens mittläge passerats drog FF på max för att ge fullt utslag :x .

Glad påsk,

/ MVH

InläggPostat: tor apr 01, 2010 7:04 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

DenFish skrev:
kom sakterliga ikapp Granis å börja tänka att nu ska vi köra skiten ur han.. DÅ BLÅSER Dommar fan STRAFF !!

Hahaha

Pixel Perfomance Racing #17
SSR Historic GT/SSR CUP

InläggPostat: tor apr 01, 2010 7:08 
Go gubbe från Göteborg
Användarvisningsbild

Simon Björklund skrev:
Något går ibland snett med min ratt i kombination med rfactor, FF får för sig att bli reverserad, detta hände återigen i race två.
Det blev rackarns svettigt att ta bilen imål, så fort rattens mittläge passerats drog FF på max för att ge fullt utslag :x .

Imponerande tid med Rovern i heat2 Simon!
Jag brukar råka ut för det ibland jag med, oftast märker jag det redan på gridden. Trycker jag Ctrl+G två gånger så återståller sig FFB. Testa det nästa gång.

Helt ur fas - ingen tatuering, spelar inte golf, har ingen HD - tjock-tv, japp!...

InläggPostat: tor apr 01, 2010 7:10 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Erix skrev:
Simon Björklund skrev:

Imponerande tid med Rovern i heat2 Simon!
Jag brukar råka ut för det ibland jag med, oftast märker jag det redan på gridden. Trycker jag Ctrl+G två gånger så återståller sig FFB. Testa det nästa gång.

Ola råkade ut för samma sak i starten på Monza och det avhjälptes medelst dubbla tryckningar på CTRL-G.

SSR Historic GT/SSR CUP

InläggPostat: tor apr 01, 2010 7:34 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Om man kör med RealFeel så är det höger CTRL+ NUM 8 för att vända FF

InläggPostat: tor apr 01, 2010 7:37 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

tharnvi skrev:
Om man kör med RealFeel så är det höger CTRL+ NUM 8 för att vända FF

Stämmer, men ibland hoppar Realfeel ur och om jag avaktiverar och återaktiverar hardware plugins så funkar det igen.
Edit: Disable/enable HW plugins: CTRL-g. :)

SSR Historic GT/SSR CUP

Senast redigerad av wesslan tor apr 01, 2010 8:24, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tor apr 01, 2010 8:04 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

OKI tack jag får prova lite innan nästa race!

/ MVH

InläggPostat: tor apr 01, 2010 8:54 
Veteran
Användarvisningsbild

Tack för ännu ett skitkul race! :party:

Hade innan rejset helt ställt in mig på att Supra Turbon är för tung för Oulton. Så jag tränade bara med icke-turbon. Testade inte ens turbon...Jag körde med hårda däck fram och medium bak. I slutet av rejset hade jag knappt kört in däcken...Bra jobbat Thomas! sleepy

Lyckades hyfsat i kvalet. Kjelle knep "min" andraplats i heat 1. Men Kjelle är en fin kille så det var ok :) Lyckades komma iväg mycket bra och kör om både Kjelle och Jacob in i T1. Sen skulle Jacob gnida in sin jävla turbo i hela mitt ansikte när han försvann på nästa raka :) Jag och Jacob var jämnsnabba i första sektorn. Det var i andra sektorn han drog ifrån.
Jag kunde hålla mitt avstånd till Jacob i början. Men jag gjorde en liten miss och tappade kontakten. Det GÅR INTE ATT GÖRA MISSTAG om man ska haka på Jacob :) Kjelle flåsade också bakom. Jag lyckades hålla min lucka och försöka komma in i högre tempo. Till slut körde jag enbart för att hålla andraplatsen.

I andra heatet fick jag äntligen slå Kjelle i kvalet :wink: Men då kommer Simon och kniper andra platsen. RIKTIGT bra tid Simon! :great:
Men nu hamnar jag i en klunga vilket innebär att det är svårare att stenhårt hålla sin linje överallt. Men det är kul! Bilar överallt. Nu är Härnvi uppe och hugger också i sin 240 turbo. Återigen muttrar jag "j&%"/ TURBO". Lyckas hålla Härnvi bakom ett tag. Men vid ett tillfälle komma han för högt upp och jag måste släppa. Men jag tänker att "jag kör ikapp...typ". Återigen tänker jag "%&"/ TURBO". In i kurvor kommer jag ikapp. Ut ur kurvona pyser Härnvi iväg...Men det var så jäkla kul Tobias! Det var tajt. Det var lagom med kontakt. Det var vackert. Det var grymt kul! Tack Tobias! :great:

Sen Holken då...wtf. I andra rejset har jag koll på bilarna bakom. Luckan är ok. Jag fortsätter koncentrera mig på Tobias. Sen händer något. Visar min motec fel? Är det möjligt att han plockar in över en sek per varv på mig? Jajamensan.
Jag var inte i toppform igår. Lite trött och fick aldrig komma in i racetempo. Med det sagt vill jag absolut inte förringa den farten Holken hade. Men det är inte jättebra att köra för sakta när Holken älgar ikapp bakifrån som ett jehuuuu. Det var SÅ frustrerande! :) Hur jag än gjorde så körde jag för långsamt och Holken för snabbt. Det är en ekvation som bara slutar illa.
På nästsista varvet är Holken ikapp. Måste börja köra defensivt. Jag upptäcker också att Holken är snabbare överallt på banan. Jag kan alltså inte rycka någonstans. Nu skrek jag "TURBO". :) I vissa kurvor försöker jag störa Holken så mycket det bara går. Fick för mig att Volvon är lite orapp i de låga varven (något jag funderade på under rejset så det behöver inte vara rätt :)) så jag drog ner tempot mitt i kurvan för att få honom att hamna "fel" i varven. Vet inte om det hjälpte men det kändes bra :) Hade rejset varit ett varv till hade Holken plockat mig som en Playboy Mansion bunny. Och han heter Hugh.

Grattis Jacob till båda segrarna. :great:

SSR-Historic GT/SSR-Cup

InläggPostat: tor apr 01, 2010 8:55 
Veteran
Användarvisningsbild

Simon Björklund skrev:
OKI tack jag får prova lite innan nästa race!

/ MVH

Alla supportärenden besvaras även live på en TeamSpeak nära dig. :)

SSR-Historic GT/SSR-Cup

InläggPostat: tor apr 01, 2010 12:38 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Tyvärr kunde jag bara vara med första rejset igår, nästa gång är jag med båda race. Det var en fantastiskt kul race, tät tät, hade ett par tre fighter, inte lätt att köra om och inte heller lätt att behålla pltasen, bra modd också. Tyckte dock inte om Alfan, kändes som att köra en tvättsvamp, hade mycket stora problem vid inbromsningarna och därför sabbade jag bort min placering ett par gånger. Ser fram emot nästa race.

InläggPostat: tor apr 01, 2010 15:18 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Nu blev det kalasartat! Träffade perfekt med setupen och kunde köra kvalpace med racesetupen.

Två pole och två segrar, inte illa pinkat. Supernöjd! Och som vanligt, roliga fighter de första varven innan fältet sprids ut, speciellt i andra racet.

Tips till de andra som kör Supra: ha låg front ARB och hög där bak. Bilen ska vara väldigt överstyrd om man ska kunna ha kul med den och köra fort. Mina bakdäck blev mycket varmare än de där fram, så Granis, det där med hårda däck fram och medium bak låter helt galet. Då körde du riktigt bra om du lyckades så bra med en sådan setup!

I Won't Back Down

InläggPostat: tor apr 01, 2010 17:53 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Fler tips tack!!!
Det är ju helt sjukt att man kan köra så fort i en gammal Supra!!
Grymt kört, å grattis till segrarna!

InläggPostat: tor apr 01, 2010 18:06 
Veteran
Användarvisningsbild

Cheeveer skrev:
Tips till de andra som kör Supra: ha låg front ARB och hög där bak. Bilen ska vara väldigt överstyrd om man ska kunna ha kul med den och köra fort. Mina bakdäck blev mycket varmare än de där fram, så Granis, det där med hårda däck fram och medium bak låter helt galet. Då körde du riktigt bra om du lyckades så bra med en sådan setup!

Generellt kör jag med stenhård SU. Det funkar iofs bäst på de lite mer modernare bilarna. Supran har jag testat med hela ARB-spannet fram. Men det funkar inte med mjukare än typ 50-60. Då "laggar" det i styrningen på ett sätt som stör mig lite. Så fram brukar stå på kring 60 medans jag fuckar upp bakvagnen i lugn och ro :D Höjer baken, max ARB bak, små rör som sprutar olja på bakdäcken etc etc. Ibland får jag till SU. Ibland får jag köra runt "problemet".
Under träningen hade jag mycket varmare däck fram än bak. Bak var perfekta från början till slut. Så jag testade hårda fram :) Fick bra slitage och värmedfördelning.
Men under rejset kämpade jag med understyrning som kom och gick. Det märkte nog Kjelle och kanske även Tobias. Speciellt i T2 och T3.
Under träning hade jag bättre flyt. Då kan jag "leka" lite. T.ex flickade jag in bilen i de snabbare kurvorna. T.ex T3 (snabba vänstern). Under rejs kör jag på säkerhet. Så det blev ganska fel i rytmen där. Jag får jobba mer med bilen.

Men jag ska testa att mjuka ner ARB och försöka få till det med mjukare framvagn. Då kanske jag vinner...eller. :drink:

För mig handlar det mer om min inställning än bilens inställning. Dessa bilar kan du inte överköra med (och vara snabb). Och mjuk på broms och gas. Så setupen är mer något att pilla med när jag går i depå och tar en öl :woohoo:

SSR-Historic GT/SSR-Cup

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme