Tack för ännu ett skitkul race!
Hade innan rejset helt ställt in mig på att Supra Turbon är för tung för Oulton. Så jag tränade bara med icke-turbon. Testade inte ens turbon...Jag körde med hårda däck fram och medium bak. I slutet av rejset hade jag knappt kört in däcken...Bra jobbat Thomas!
Lyckades hyfsat i kvalet. Kjelle knep "min" andraplats i heat 1. Men Kjelle är en fin kille så det var ok

Lyckades komma iväg mycket bra och kör om både Kjelle och Jacob in i T1. Sen skulle Jacob gnida in sin jävla turbo i hela mitt ansikte när han försvann på nästa raka

Jag och Jacob var jämnsnabba i första sektorn. Det var i andra sektorn han drog ifrån.
Jag kunde hålla mitt avstånd till Jacob i början. Men jag gjorde en liten miss och tappade kontakten. Det GÅR INTE ATT GÖRA MISSTAG om man ska haka på Jacob

Kjelle flåsade också bakom. Jag lyckades hålla min lucka och försöka komma in i högre tempo. Till slut körde jag enbart för att hålla andraplatsen.
I andra heatet fick jag äntligen slå Kjelle i kvalet

Men då kommer Simon och kniper andra platsen. RIKTIGT bra tid Simon!

Men nu hamnar jag i en klunga vilket innebär att det är svårare att stenhårt hålla sin linje överallt. Men det är kul! Bilar överallt. Nu är Härnvi uppe och hugger också i sin 240 turbo. Återigen muttrar jag "j&%"/ TURBO". Lyckas hålla Härnvi bakom ett tag. Men vid ett tillfälle komma han för högt upp och jag måste släppa. Men jag tänker att "jag kör ikapp...typ". Återigen tänker jag "%&"/ TURBO". In i kurvor kommer jag ikapp. Ut ur kurvona pyser Härnvi iväg...Men det var så jäkla kul Tobias! Det var tajt. Det var lagom med kontakt. Det var vackert. Det var grymt kul! Tack Tobias!

Sen Holken då...wtf. I andra rejset har jag koll på bilarna bakom. Luckan är ok. Jag fortsätter koncentrera mig på Tobias. Sen händer något. Visar min motec fel? Är det möjligt att han plockar in över en sek per varv på mig? Jajamensan.
Jag var inte i toppform igår. Lite trött och fick aldrig komma in i racetempo. Med det sagt vill jag absolut inte förringa den farten Holken hade. Men det är inte jättebra att köra för sakta när Holken älgar ikapp bakifrån som ett jehuuuu. Det var SÅ frustrerande!

Hur jag än gjorde så körde jag för långsamt och Holken för snabbt. Det är en ekvation som bara slutar illa.
På nästsista varvet är Holken ikapp. Måste börja köra defensivt. Jag upptäcker också att Holken är snabbare överallt på banan. Jag kan alltså inte rycka någonstans. Nu skrek jag "TURBO".

I vissa kurvor försöker jag störa Holken så mycket det bara går. Fick för mig att Volvon är lite orapp i de låga varven (något jag funderade på under rejset så det behöver inte vara rätt

) så jag drog ner tempot mitt i kurvan för att få honom att hamna "fel" i varven. Vet inte om det hjälpte men det kändes bra

Hade rejset varit ett varv till hade Holken plockat mig som en Playboy Mansion bunny. Och han heter Hugh.
Grattis Jacob till båda segrarna.