Aktuellt datum och tid: fre sep 10, 2010 16:24

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR CUP S3 TCL Race #8: Zolder Onsdag 2010-04-28
InläggPostat: ons apr 28, 2010 22:02 
Veteran
Användarvisningsbild

Tusan va kul o bra denna Mod är, nu fick alla ta den bil dom ville, ändå var starfältet rätt blandat tycker jag :)
Gick ju över förväntan på min normalt sett oturs bana NR1 :) Får omvärdera banan tror jag. 8)

Kvalar in bra i båda racen 3:a och 2:a :)
Heat1 funkar men gör en miss i samband med att Holken släpper av tror jag, tappade lite fokus men det var ju mitt eget fel.
Annars flöt det på bra sen kommer upp på pallen och det kändes gött :)

Heat2 funkar inte lika bra efter krönet då jag missar inbromsningen och går ut i sandfållan :nuts:
Kommer in på samma plats vilket gör mig orolig och lite :oops: så jag släpper av lite men jag verkar bara skapa mer kaos tyvärr, släpper ut min bil lite i hårnålen och en Volvo som måste varit Jacob smet förbi :)

Sen jagas det bakifrån, först av Solberg som jag tror gasar för hårt på krönet och jag ser hela sidan på Volvon i backspeglen.
Nu tonar det upp sig ettriga Sierror bakom :)
Försöker med allt jag har för att ta en pokal till och det är kanske ingen jätte fin körning dom 2-3 sista varven men kul och svettigt var det :b4: :woohoo:
Vilket race det blev 8) Tack Solberg, Lillis och Granbacka för att ni jaga livet ur mig, helt slut nu sleepy

Ja då var det kanske sista kvällen med TCL gänget, synd att inte fler har fattat hur kul detta är och BRA.

Ligor: GTR2 Div1 - Historic GT - Cup.

InläggPostat: ons apr 28, 2010 22:04 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Jättekul har det varit! Visst var det trist med lite folk avslutningsvis men det har ändå varit bra fighter.

Dessa två lopp gick så bra som de kunnat. Kul fighter med Kjelle bägge gångerna och jag fick erfara att det är VÄLDIGT svårt att köra om på Zolder! Men desto nöjdare blir man då när man väl kommer om. Snyggt kört gubbar!

I Won't Back Down

InläggPostat: ons apr 28, 2010 22:31 
Veteran
Användarvisningsbild

Tur jag kört många rejs på Zolder så jag vet vilket håll banan går åt. Så jag valde bil under träningen till rejset :) Först tog jag M3:an. Men ångrade mig och gick till andravalet. Sierran. Hade inte tempot att kvala in i toppen, men med den förberedelsen var det väntat.

I race 1 hamnar jag bakom Simon. Jäääklar va svårt att ligga bakom en teamie som inte är på TS *hint* :P Jag menar...killen har sjuttiåtta skotrar och hur mycket andra prylar som helst. Men ett jävla headset? Nä. :D Så för mig var det jäkligt jobbigt att ligga bakom. Jag vet inte vad ett headset hade hjälpt just där :) Men jag var lite snabbare men vågade inte stoppa in nosen och utmana. Det var ju en teamie :)
Sen lekte Holken med mig och flera andra under rejset :)

I race 2 var det mer BTCC över det hela. Me likey :banana: Jag vet inte exakt vad som hände, men något hände vid chikanen och jag kom för långt ut till vänster. Missar ingången och är tvungen att gena hårt. Släpper Solberg som ligger bakom pga min lilla utflykt. Sen jagar jag så hårt jag bara kan. SKITKUL! I första chikanen på bakrakan får Solberg något returställ (?) som jag inte hinner reagera på och touchar hans bil och jag tappar fart. Funderar på att vänta in, men den tanken for all världens väg när jag tappade min nyss "vunna" position till Lillis. Jamen vafaaaaaaaaaaaaaaaaaan :D
Sen började den roligaste fajten jag haft på väldigt länge. Backstig, Lillis och jag. Som ett litet vackert pärlband av unga, fräscha män i yngre medelåldern. Jag skulle kunna säga att det var lika superkul som det alltid är när jag fajtas med Lillis. Det är nära, det är hårt med schysst. Och väldigt sällan kontakt.

På sista varvet börjar jag utmana ordentligt. FOKUS. Siktar på en killer-utgång från sista 90-graders högern. Önskar kunna få slagläge i sista chikanen. Jag kommer upp jämsides på innern inför chikanen. Får inte ner farten så mycket som jag önskade och det blev onödigt hårt in i chikanen. Jag släpper förbi Lillis eftersom jag inte ville avsluta en SUPERFAJT med en sån scheisse-omkörning.

TACK LILLIS! :b5:

Synd att det (antagligen) var sista rejset i CUP. Det har varit skitkul, men jag förstår Erik att det finns annat han kan göra med sin tid än att köra en liga med sviktande förarantal. Tack för allt Erik! :great:

SSR-Historic GT/SSR-Cup

InläggPostat: ons apr 28, 2010 22:35 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Attans det var kul det kändes super att få åka den bil jag gillar 8) Grymma kuliga fighter med Backis ,Granis, hutters ,Härnvi Tackar gubbs trots att man inte vann eller fick en podium känner jag mig som en vinnare :ueknl3d124: Grats til podium i båda heaten och Jacob till dubbelsegrarna :clap:

InläggPostat: tor apr 29, 2010 8:25 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Tyvärr kommer jag med en avvikande uppfattning idag. Bilarna och modden är kul, men det är inte kul att köra 15 varv ensam :( Valde Mersa i 1:a rejset för att jag gillar den. Visade sig att den var förhållandevis långsam och jag var för svag förståss.

Bytte till Rover i andra. Hängde inte med där heller, i den bångstyriga bilen, men var nöjd när jag hade S-A och Bengt efter mig i början. Sedan skulle man öka lite mer och tappar bilen i T3 och när man tappar bilen finns det ingen återvändo. Max motstyrning, men det skiter bilen i!? plus vobbel. Tja, S-A hinner förbi och sen kommer jag inte ifatt igen. Ensam igen :(

Hade hoppats på bättre avslutning(?). Men kul att ni i toppen hade ett bra race och härligt med Jacob i topp!

Domare: Historic
Racefunktionär: GTR2

InläggPostat: tor apr 29, 2010 9:55 
Go gubbe från Göteborg
Användarvisningsbild

Jaha - det gick som det alltid brukar göra på Zolder. Gillar banan, men jag har svårt att minnas att jag någonsin lyckats här. :)
I första heatet fick jag ett rejält kast, knäckte några fjäderben - försökte fortsätta, men bilen var i princip okörbar.

I heat2 turades jag och Härnvi om att göra missar, vilket gav lite nerv till det hela. Vi kommer upp jämnsides till den snabba chikanen på baksidan, och jag lyckas inte ta mig igenom utan att hamna utanför (helt min egen förskyllan), och drar på mig en punka.
The curse of Zolder remains. ;)

Ainisse skrev:
Tyvärr kommer jag med en avvikande uppfattning idag. Bilarna och modden är kul, men det är inte kul att köra 15 varv ensam

Jag förstår precis vad du menar. Med ett fält av så jämna bilar, så blir det än viktigare med hyfsat stora startfält för att alla ska få någon/några att rejsa emot. Följde fighterna mellan Simon/Rickard/Lillis/Thomas ifrån depån - ruggigt tät och rolig rejsing.

Men - med 11-12 startande känns det inte motiverat att driva detta vidare. Avslutningen på Spa/25 varv och ett fält på runt 10 bilar, låter inte som något som lockar mig till att ens träna. Jag är kort sagt inte sugen längre. Ett av mina krav när vi startade upp denna säsong var ett fält på minst 15 startande, och det har vi underskridit med god marginal. Så CUP läggs i malpåse, dom två sista racen ställs in. Tråkigt, javisst - men konstgjord andning är inte min grej.

Men denna härliga mod gav åtminstone mig några sköna stunder under våren, så helt bortkastat har det ju inte varit. Och som Rickard säger - kul att se att bilvalen blev så varierade när alla fick välja fritt! :up:

Grattis Jacob till titeln - synd att du inte fick mera motstånd, men frågan är om det hade hjälpt. :) Du har varit outstanding!

Helt ur fas - ingen tatuering, spelar inte golf, har ingen HD - tjock-tv, japp!...

InläggPostat: tor apr 29, 2010 10:00 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Jättetråkigt att CUP försvinner men jag har full förståelse för detta, speciellt som min frånvaro är en bidragande orsak till att det tar slut i förtid. :)

Denna säsong av CUP har varit skitkul och jag tar av mig hatten, även om jag inte har någon på mig, och böjer mitt huvud i vördnad för de som arbetat med detta. Ni vet vilka ni är. :hatsoff:

Pixel Perfomance Racing #17
SSR Historic GT/SSR CUP

InläggPostat: tor apr 29, 2010 10:09 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Det är väl lite manfall i alla ligorna, så vi får väl skylla på våren/sommaren. I höst kan det se helt annorlunda ut!? Tack Erik för denna kuliga liga! Har haft en hel del kul rejs trots allt.

Domare: Historic
Racefunktionär: GTR2

InläggPostat: tor apr 29, 2010 16:03 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Skoj race, synd att det läggs ner..
Hade några kul fighter igår och kom upp till tredje plats innan det tog stopp. Märkte att de var för snabba i ledningen så jag slog av på takten och la mig bland ett gäng "non-aliens". Den här gången var det dock omöjligt att ta sig förbi de snabba Fordarna :)
Fick till slut ge mig när soppan tog slut...

/ Holken

InläggPostat: tor apr 29, 2010 21:16 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Tack Holken, första och enda gången någon antytt att jag skulle vara en alien :b2:

InläggPostat: fre apr 30, 2010 8:38 
Veteran
Användarvisningsbild

Holken skrev:
Skoj race, synd att det läggs ner..
Hade några kul fighter igår och kom upp till tredje plats innan det tog stopp. Märkte att de var för snabba i ledningen så jag slog av på takten och la mig bland ett gäng "non-aliens". Den här gången var det dock omöjligt att ta sig förbi de snabba Fordarna :)
Fick till slut ge mig när soppan tog slut...

/ Holken

Jag tar det fanimej som en komplimang att kallas "non-alien". Så nära "alien" har jag aldrig varit :woohoo: :D :lol:

SSR-Historic GT/SSR-Cup

InläggPostat: fre apr 30, 2010 8:46 
Veteran
Användarvisningsbild

Måste passa på att Gratta Jacob till Totalsegern i SSR CUP - TCL 2010 nu när den är avslutad. :b1: :party:

Såg att jag kom 2:a :shock: välförtjänt ... :nope: :) bara flitigt deltagande :yup: :)
Granbacka på P3 :D :b5:

Ligor: GTR2 Div1 - Historic GT - Cup.

InläggPostat: lör maj 01, 2010 0:50 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

TopSwede skrev:
I race 1 hamnar jag bakom Simon. Jäääklar va svårt att ligga bakom en teamie som inte är på TS *hint* :P Jag menar...killen har sjuttiåtta skotrar och hur mycket andra prylar som helst. Men ett jävla headset? Nä. :D Så för mig var det jäkligt jobbigt att ligga bakom. Jag vet inte vad ett headset hade hjälpt just där :) Men jag var lite snabbare men vågade inte stoppa in nosen och utmana. Det var ju en teamie :)

Thomas, vi gjorde ju lite misstag både du och jag, headset eller inte.. :D

Jag var skitslut inför det här racet, körde Forden lite på Tisdag, typ 10-20 varv.
Kan man lämna wo så trött.. tänkte jag, men den som sig i leken ger...
Mitt i racet ringngde brorsan.. ett antal gånger.. och dök dessutom upp i egen hög person.
Han ville visa sin bil, som han tänkt köpa, Opel Signum.
Var tvungen att provköra, därför stod jag över det andra racet.

MVH/

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme