Aktuellt datum och tid: 15 dec 2018, 10:16

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR GT EVO, Race 3 2009-09-30
InläggPostat: 01 okt 2009, 08:29 
Formel Renault förare
Formel Renault förare

jaha då va premiären avklarad.
75 min e lång tid när man e van max 45 som vi kör i srm tisdagsrace, där ja
kört innan.
även premiär me c6:an. riktigt kul bil.

race: hyffsad start, hamnade bakom P.lundgren & hade en skön fight i några varv.
du bromsade på dig lite i T1 & du kastar dig in framför mig.... å vips en lite puff å du
snurrade ett halvvarv. ja stannade & väntade till vi va jämsides.
trodde att du släppte mig när du inte kom iväg men såg på reprisen att du spann av lite.
nåja dragrace på rakan & tänkte först släppa dig lite senare men då du konstant genade
i T1 så tyckte ja att de va jämt skägg.

lite senare just innan depåstopp,,,, miss i T3 å pang så va fronten borta.

slutade 8a så e ändå rätt nöjd.

InläggPostat: 01 okt 2009, 08:33 
Veteran
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
2. Soppan börjde ta slut (trots att jag räknat fram 125 liter totalt), så jag körde in i depån för att pytsa in några liter, då blir det en DNF??? Va? Mycket märkligt.

Troligen samma sak som hände mig i mitt första EVO-race. Jag blev dissconectad efter knappt halva racet men märkte inget själv. Efter racet såg jag hur andra gratulerade varandra i chatten och tyckte det var konstigt att ingen uppmärksammade att jag faktiskt kom tvåa. Har du fått ordning på ditt nät ännu? Mitt är stabilt just nu men jag har inte fått något besked från Glocalnet om vad de åtgärdat eller om det funkar av ren slump.

Mitt race var nog det jobbigast race jag kört. Inte en lugn stund under 75 minuter. Kvalade halvbra och fick några placeringar pga tjuvstarter och avåkningar. Hade kamp hela tiden och märkte hur mycket en setup betyder. Min Mosler var markant snabbare än alla andra bilar, Johannes undantaget, i kurvorna men tappade på rakorna, särskilt till BMW. Jag körde med mycket vinge, 10, och det gav bra fäste och driv i kurvorna.
Slutade på en femte plats efter att Stenbeck hoppat förbi mig med ett bättre depåstopp. Försökte passera snabbt efter som jag visste att jag hade minst ett varv sämre däck under andra stinten. Kom förbi med en fräckis vid Johannes varvning men gav bort det i hårnålen när jag gjorde min enda utflykt på gräset. Fick sedan en BMW med Carlsson som tog in sekund för sekund och jag började verkligen känna pressen. När det var tre varv kvar kom däcken helt plötsligt tillbaka och jag kunde dra ifrån och försvara min femteplats in i mål. Det kändes underligt men på samma gång realistiskt. Simmulerar EVO "graining"?

InläggPostat: 01 okt 2009, 08:36 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Johannes kör som många andra snabba förare gör,
de använder inte broms.
De bara glider fram på sina farkoster. 8)
Grattis, Johannes till segern.
Själv lider jag fortfarande med stel nacke,
hoppas det är bättre till nästa race.
Tråkigt att så många hade problem med spelet. :(

InläggPostat: 01 okt 2009, 09:02 
Veteran
Användarvisningsbild

Jag råkade ut för en DNF i ett testrace förra säsongen. Då upptäckte jag att växelspaken hade satt sig i fel läge vilket var orsaken den gången.

STES Season 3 Champion
STES Season 4 Champion

InläggPostat: 01 okt 2009, 09:32 
Veteran
Användarvisningsbild

tharnvi skrev:
Har du fått ordning på ditt nät ännu? Mitt är stabilt just nu men jag har inte fått något besked från Glocalnet om vad de åtgärdat eller om det funkar av ren slump.
Ingen aning. Har själv inte märkt några missar, men jag tror inte de gjort något. Undras om det kan vara Adsl-modemet som är en kombination av ADSL och IP telefonmodem. Bara namnet, Thomsson, gör ju en misstänkt. Intermittent problem är nog ordet och just denna vecka verkar det lugnt.

Just ja, hade en "blackout" på ett par sekunder mot slutet av rejset, då Solberg körde om mig. Fick en cut-varning i sista kurvan, men körde på tills soppan tog slut och gick i depå, där det sen blev DNF.

InläggPostat: 01 okt 2009, 10:22 
Veteran
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
Ingen aning. Har själv inte märkt några missar, men jag tror inte de gjort något.

Jag kör konstant ping -t mot andra änden på min ADSL sedan flera månader tillbaka. Just nu är det 0% förluster men inför SSR GT-racet förra veckan var jag orolig. Då låg det upp mot 80% förluster men lagom till racet blev det 0 igen för att under torsdagen gå upp till 50%. På fredag em blev den stabil och sedan dess har jag inte förlorat ett enda paket. Glocalnet felsöker och har fått TPtestrapporter och pingresultat från mig men inte meddelat något om vad de tittar på eller om de åtgärdat något.

InläggPostat: 01 okt 2009, 12:27 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

peita skrev:
peita skrev:
Jag anmäler mig själv. Återkommer med tid när racet är över.

@670

Skicka gärna anmälningar till mej eller Ronnie via PM, det är så lätt hänt att vi missar det när det är inbakat i en tråd. Men denna är noterad nu. :)

InläggPostat: 01 okt 2009, 18:56 
Veteran
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
tharnvi skrev:
Har du fått ordning på ditt nät ännu? Mitt är stabilt just nu men jag har inte fått något besked från Glocalnet om vad de åtgärdat eller om det funkar av ren slump.
Ingen aning. Har själv inte märkt några missar, men jag tror inte de gjort något. Undras om det kan vara Adsl-modemet som är en kombination av ADSL och IP telefonmodem. Bara namnet, Thomsson, gör ju en misstänkt. Intermittent problem är nog ordet och just denna vecka verkar det lugnt.

Just ja, hade en "blackout" på ett par sekunder mot slutet av rejset, då Solberg körde om mig. Fick en cut-varning i sista kurvan, men körde på tills soppan tog slut och gick i depå, där det sen blev DNF.

jo.. stämmer.. för fan va jag undra.. du låg ju så där 3 sekunder före å sen blev du borta tänkte att du laggat till så jag slog ju av i tron att du kunde poppa fram nån stans... men sen dög du ju upp 2 sek bakom.. fan va ju säker på att jag kört på dej.. men orka inte släppa om dej. :P

Mattias Solberg
TEAM ALLSTARS

http://www.teamallstars.se

InläggPostat: 01 okt 2009, 20:37 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Racerapport..

Hade faktiskt haft tid att träna lite inför detta race och hade fått till en setup jag kände mig väldigt trygg med i Beemern..

Kvalet gick dock inte så bra som jag hoppats på tidsmässigt, men det räckte ändå till pole med nån tiondels marginal till edit:Elofsson.. :)

Tyvärr strulade det ju till sig i starten för flera av mina konkurrenter i toppen av fältet och jag kände då att jag hade riktigt bra läge till vinsten, nu gällde det bara att inte klanta till det nånstans.

Jag tog det lite lugnt första varven för att få in flytet i körningen och redan under dessa varv ökade luckan rätt snabbt bakåt. Race-setupen jag körde igår passade verkligen min körteknik perfekt och jag kunde köra helt avslappnat och bilen gick ändå precis dit jag ville. Riktigt härlig känsla!

20 min in i racet såg jag att Team Insane:s nyförvärv Peter Carlsson jobbat sig upp till andra plats.. :) Bra kört!! Det var länge sedan Team Insane låg etta och tvåa i ett race sist.. :)

Första stinten flöt på finfint helt utan några misstag, men första missen kom när det var dags för depå. Infarten var mycket tightare än jag räknade med så jag åkte rakt fram där ut i gräset :) Så jag fick ta ett varv till...

Andra stinten var full av varvningar och jag började med halvtimmen kvar inse att det fanns en viss chans att jag skulle varva hela fältet.. så detta blev blev min morot för att hålla uppe farten, annars blir det så lätt att man slår av när man inte är jagad.

Varven gick och jag insåg att det skulle bli tiight, men kände att det borde gå. Precis då gör jag givetvis racets första grova miss och åker av banan i den snabba högern efter första "S"-et och tappar 5 sek.

Återstående varv flöt dock på finfint och jag kom ikapp Anders Nilsson på sista varvet och lyckades således varva alla.. :) Känns ju smått sjukt.. men nog stärker det självförtroendet en aning.. :) Va ju dessutom inte länge sen jag lyckades med samma sak i GT-serien när jag vann på Birmingham förra säsongen. Jag vinner inte så värst ofta.. men när jag gör det verkar det vara med besked :)

Nä kort å gott.. banan var riktigt skön.. bilen kändes svinbra. och körningen flöt kanon, så de va en bra kväll för mig.

Måste ge en eloge till er alla för snyggt genomförda varvningssituationer. Utan att flytta er handlöst ur vägen kände jag mig aldrig upphållen och det var aldrig några otydligheter.. :up:

Bifogar även min BMW-setup.. funkar den fint för mig funkar den säkert fint för nån annan också.. förhoppningsvis.. :)

Bilagor:
GTS-M3-GTR-JN-R.svm [2.46 KiB]
Nerladdad 48 gånger

-------------------------------------
SSR GT

Senast redigerad av Johannes Norberg 02 okt 2009, 09:37, redigerad totalt 2 gånger.

InläggPostat: 01 okt 2009, 22:53 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Elofsson :wink:

Danielsson Motorsport virtual

InläggPostat: 02 okt 2009, 09:35 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

obxzyz skrev:
Elofsson :wink:

Damn... så klart.. :oops: Sorry! Men de va du ja mena iaf.. ;)

-------------------------------------
SSR GT

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme