Aktuellt datum och tid: 18 feb 2018, 20:44

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Funrace/Testrace rFactor Enduracers SP1 Torsdag 27/1
InläggPostat: 28 jan 2011, 16:02 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Körde en konservativ strategi. Ferarri, 60 liter soppa, medium däck, från start. Ett stop planerat.

Rejsar i mitt tempo - långsamt. Men tycker mig få en känsla för bilen. Kör någelunda "safe". Precis när den tanken far genom skallen snurrar jag.. Sluta tänk! På't igen. Har fått en liten törn i baken tidigare varpå (minor) "suspension damaged". I depåstoppet lagar de detta förstås och jag "loosar" c:a 20 sekunder. (borde nog sagt att de inte skulle gjort detta) Märkte att min motortemp var väldans hög efter mitt depåstopp. Slog inte av motorn. Verkar som de fyller bränsle oavsett om motorn är på eller av... Har för mig att jag läst att man ska slå ihjäl motorn under depåstopp för att just förhindra detta med att motorn går varm.

Annars. Denna mod är grym. Tycker FFB:n slår GTR så som det ser ut. Lite jobbigt att man måste byta LeoFFB.ini när man byter bil. Men grym är den!

Gears: Windows 10, Asus Z97 Pro Gamer, EVGA SuperNOVA G2 750W, i5-4690K OC @4500Mhz, 16GB RAM, Asus GTX 980 TI STRIX, 3x27" Asus VE278Q, Thrustmaster TX wheel base, 599XX EVO 30 Alcantara rim, Ferrari F1 Italia rim, Fanatec CSP v3 pedals, Fanatec SQ 1.5 shifter, TH8RS e-brake, G27 with Leobodnar USB adapter and SRW-S1 as buttonboxes Passmark: 4717.5

InläggPostat: 28 jan 2011, 16:15 
Veteran
Användarvisningsbild

Roger W skrev:
Måste erkänna att jag (som icke rFactorägare och som har dålig koll på den här modden) är lite nyfiken, men även lite skeptisk till den här boostfunktionen. Har ens de här bilarna någon turbo?

Visst kan man pilla med tändningen och andra grejer för att kräma ur mer ur motorn även utan turbo (F1-bilar verkar ju alltid ha ett par olika mappningar tex), men så jättestor skillnad i prestanda och förbrukning borde det inte kunna bli tycker man?

Ger det mer effekt? Nja. Motorerna är trimmade till en viss effekt och den får man ut vid högsta boost. Då går det mer bränsle och motorn generar mer värme och slitage. För att spara på material och bränsle kör man inte fullt ut hela tiden under race och det är det som simuleras.

Vi hade det samma under S12 i ALMS men i GTR2 går den inte att förändra mer än i setupen.

InläggPostat: 05 feb 2011, 16:44 
Veteran
Användarvisningsbild

Resultat på SLS

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme