Aktuellt datum och tid: 21 jun 2018, 13:17

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 81 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Funrace/Testrace rFactor Enduracers SP1 Torsdag 20/1
InläggPostat: 20 jan 2011, 23:28 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Får inte till det alls med ffb, vet att jag haft en bra förr i rfactor men nu känns den bara skit, vill att ratten ska hålla sig rak neutral när jag släpper den, inte dra till max vänster eller liknande, fightas hela tiden mot en ratt som vill gå allt annat än rakt, anser att det ska vara mostånd när man svänger och inte tvärtom, lite som i en bil utan servo, kört med en f1 modd en gång som verkligen simulerade de krafterna grymt, pumpade armar efter några varv.

Går det att modda om repair tiderna vore det inte dumt heller, 75 sek för små skador är inget vidare.

Boost mapping är ett bra tillskott, och rfactor är bättre online utantvekan bra fps hela tiden, sen att jag sög i Aston är inget nytt, det gjorde jag i gtr2 oxå :-)

Senast redigerad av mikelarsen 20 jan 2011, 23:32, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: 20 jan 2011, 23:30 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

För mig strulade det... Kom in i racet efter att alla startat... Av någon anledning tog det en himla tid innan jag alltså kunde trycka "race" nere till höger. (datorn kan ha varit lite "dammig"). När jag väl kommer in har ni andra redan startat formationsvarvet. Jag ösar ifatt men upptcäker att jag inte får några varvtider.

Jag beslutar mig för att ändå köra lite... se om kan "hävda" sig :) Lyckas tidigt snurra så det blir att jaga. Utan varvtider och en Mapplugin som är zommad för mycket ser jag inte ni andras försprång. Provar att slå på TC - den blev nog inte riktig så "såpig" som jag tyckte den var från början. Detta kan dock vara en vanesak :roll: . Detta var första gången med RealFeel + LeoFFB (som i sig är en djungel) - man vet liksom inte om det är aktiverat, vilken FFB som egentligen är aktiv, ISI eller vald plugin. I detta fall två plugin som ligger där bak!

Får dock kontakt och håller jäma steg med Aines när han går i depå. Jag går in vavet efter, men jag får inga meaknikar att komma ut... Jag var på nåt sätt i limbo :-|

Tro mig, jag gillar rFactor. Massor med coola mods... Megane är en riktig rolig en :) Så blir det en serie med rFactor och endurance är jag gärna med.

Har en Spotter plugin installerad också. En pit chief som hela tiden coachar och som det går att fråga, via röststyrning, diverse status under racet.

Gears: Windows 10, Asus Z97 Pro Gamer, EVGA SuperNOVA G2 750W, i5-4690K OC @4500Mhz, 16GB RAM, Asus GTX 980 TI STRIX, 3x27" Asus VE278Q, Thrustmaster TX wheel base, 599XX EVO 30 Alcantara rim, Ferrari F1 Italia rim, Fanatec CSP v3 pedals, Fanatec SQ 1.5 shifter, TH8RS e-brake, G27 with Leobodnar USB adapter and SRW-S1 as buttonboxes Passmark: 4717.5

InläggPostat: 20 jan 2011, 23:43 
Miata-rejser
Användarvisningsbild

tharnvi skrev:
Bra fart Tobias! Hur mycket boost lade du på? jag körde tre på kvalet och då var motorn på gränsen efter fem varv. Med två under några varv i racet så såg jag hur oljan klättrade upp på rött.

Tackar!

Jag hade max boost hela tiden, trodde inte det förstörde livslängden bara att det gjorde det varmare. Jag har spotterplugin, och inget GUI påslaget alls (sim, inte spel :P). Spottern säger till när däck, motor bromsar o så är för varma eller kalla, men nu sa motorn bara pang... nästa reace sjka jag ha boost på ett hela tiden.

InläggPostat: 21 jan 2011, 09:47 
Legend
Användarvisningsbild

mikelarsen skrev:
Får inte till det alls med ffb, vet att jag haft en bra förr i rfactor men nu känns den bara skit,

Testa att ta Ctrl + 8 , det brukar man få kolla, du känner direkt oftast om den står på reverst eller inte. :wink:
Låter som det vore detta tycker jag.

InläggPostat: 21 jan 2011, 10:32 
Veteran
Användarvisningsbild

Hade riktigt kul igår. Inte sist i fältet!
Körde Corvette med default setup, förutom att jag flyttade fram bromsbalansen lite (58:42).
Var "feg" och körde med max TC (jag är inge bra på att häva sladdar). Soft/soft och max i tanken. Andra tankningen var inställd på 60 l (Tobias, man måste be om pitstop. Om man trycker på knappen när spelet självt har utfärdat depåstopp, stänger du av depåpersonalen, tror jag).

Först halva rejset körde jag med 2 i boost. När det lugnade ner sig gick jag ner på 1 för att soppan skulle räcka i mål. Blev orolig när 3 varv återstod, eftersom jag inte kom ihåg om 25 varv på mätaren är samma som målgång eller att man kör ut på 25:e varvet. Därför smög jag runt de sista varven, men till min stora lättnad, så gick jag i mål när mätaren slog om till 25 :D

Bäst placering på år och dag (3:a), men det kommer säkert inte att upprepas när ni andra kommit in i rFactor. Även jag har noll koll på hur man ändrar i depålistan under rejset, så det blev som det var inställt från början och det dög ju.

En sak vissa av er kommer att sakna är regn. Dagens rFactor har bara torrt väglag. Däremot, har jag för mig, hamnar det gummirester på banan, så under långa lopp finns det ett spår med bra fäste och utanför är det halare.

Denna mod är definitivt ett steg i rätt riktning för "kungaklassen".

InläggPostat: 21 jan 2011, 11:04 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
Hade riktigt kul igår. Inte sist i fältet!
Körde Corvette med default setup, förutom att jag flyttade fram bromsbalansen lite (58:42).
Var "feg" och körde med max TC (jag är inge bra på att häva sladdar). Soft/soft och max i tanken. Andra tankningen var inställd på 60 l (Tobias, man måste be om pitstop. Om man trycker på knappen när spelet självt har utfärdat depåstopp, stänger du av depåpersonalen, tror jag).

Först halva rejset körde jag med 2 i boost. När det lugnade ner sig gick jag ner på 1 för att soppan skulle räcka i mål. Blev orolig när 3 varv återstod, eftersom jag inte kom ihåg om 25 varv på mätaren är samma som målgång eller att man kör ut på 25:e varvet. Därför smög jag runt de sista varven, men till min stora lättnad, så gick jag i mål när mätaren slog om till 25 :D

Bäst placering på år och dag (3:a), men det kommer säkert inte att upprepas när ni andra kommit in i rFactor. Även jag har noll koll på hur man ändrar i depålistan under rejset, så det blev som det var inställt från början och det dög ju.

En sak vissa av er kommer att sakna är regn. Dagens rFactor har bara torrt väglag. Däremot, har jag för mig, hamnar det gummirester på banan, så under långa lopp finns det ett spår med bra fäste och utanför är det halare.

Denna mod är definitivt ett steg i rätt riktning för "kungaklassen".

Ja stämmer riktigt roligt köra igår .. m en kommer ny fractor 2 med regna säker blir mer roligt lika som GTR 2 . beror på dom rösta på gtr2 eller rfactor snart nu bara en till race nästa veckan efter vi rösta på av dom .

men rfactor har bra mod o grymt skins o massor track allt färdigt än gtr 2 även .

Bild
http://dmsv.se
http://www.dms.se
http://www.racedepartment.com/content/

InläggPostat: 21 jan 2011, 11:21 
Veteran
Användarvisningsbild

Det finns en facebook-grupp för rFactor2 och där står att den kommer i juni 2011 :D

InläggPostat: 21 jan 2011, 12:58 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Testade med ctrl 8 osv hur mycket som helt hjälpte inte, drog därför ner på ffb som sjutton, hmm inget regn det va inte bra.

InläggPostat: 21 jan 2011, 13:08 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Hade samma problem.
1. Om du har realfeel installerat så reverserar du ffb på numpad som beskrivet
2. I controllers, ffb-styrka så ska du ha ett negativt värde t ex -75

/Dan

“An amateur practices until he gets it right; a professional practices until he can't get it wrong.”
Bild
Unofficial guide to iRacing pt 1 - part 2 - Article on immersion

InläggPostat: 21 jan 2011, 14:06 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

tharnvi skrev:
En flytt till rfactor kan var en lösning för SSR GT. Enduracers SP1 är en riktigt bra men ganska krävande mod som ger oss två GT-klasser och två prototypklasser från LMS/ALMS. Vi testar och ser hur bra det är och om intresset är stort nog.

Jag har iofs rFactor (om ingen vill köpa det av mig? ;) ) men för egen del så kommer jag inte att köra en serie som beseras på det spelet. Fördelen med GTR2 är enkelheten att få det att snurra och att modda runt i rFactor och böka med inställningar för att få ut nåt av det är inte min melodi. Vi bör ha en serie som gör det enkelt för folk att komma igång, annars lär vi bara bli färre och färre som kör.

Vi skulle kanske rent av hålla en paus i serien tills dess att ett nytt spel poppat upp och tills dess ägna oss enbart åt funrace? På så vis kanske det byggs upp ett litet sug igen hos folk.

InläggPostat: 21 jan 2011, 14:14 
Miata-rejser
Användarvisningsbild

Leg skrev:
tharnvi skrev:
En flytt till rfactor kan var en lösning för SSR GT. Enduracers SP1 är en riktigt bra men ganska krävande mod som ger oss två GT-klasser och två prototypklasser från LMS/ALMS. Vi testar och ser hur bra det är och om intresset är stort nog.

Jag har iofs rFactor (om ingen vill köpa det av mig? ;) ) men för egen del så kommer jag inte att köra en serie som beseras på det spelet. Fördelen med GTR2 är enkelheten att få det att snurra och att modda runt i rFactor och böka med inställningar för att få ut nåt av det är inte min melodi. Vi bör ha en serie som gör det enkelt för folk att komma igång, annars lär vi bara bli färre och färre som kör.

Vi skulle kanske rent av hålla en paus i serien tills dess att ett nytt spel poppat upp och tills dess ägna oss enbart åt funrace? På så vis kanske det byggs upp ett litet sug igen hos folk.

rFactor är lika lätt som GTR2. Du har nog bara hållt på mer med GTR2 än rFactor. För mig är det tvärt om. Vill man däremot ha det enkelt så är ju iRacing att föredra, men smakar det så kostar det, och många här är snåla :)

Ang krångel så behöver man inte ha leoffb och realfeel om man inte vill. Jag kör generellt bara med leoffb och då utan att configurera nått, dvs det enda jag gjort är att kopiera in filen i plugins.

Håller med om att man ska ha en enkel serie, fast för mig handlar det då mer om enkla bilar. Följa en installationsmanual är inte lika svårt som att lära sig blippa en nedväxling korrekt. Fast det kanske bara är jag?

InläggPostat: 21 jan 2011, 16:06 
Veteran
Användarvisningsbild

Leg skrev:
Fördelen med GTR2 är enkelheten att få det att snurra och att modda runt i rFactor och böka med inställningar för att få ut nåt av det är inte min melodi. Vi bör ha en serie som gör det enkelt för folk att komma igång, annars lär vi bara bli färre och färre som kör.

Vad snackar du om????? rFactor är precis lika enkelt, om inte enklare, att hantera som GTR2!
Jag har varken Reelfeel eller leeoffbb(?) och det går bra, lika bra/dåligt som GTR2 utan desamma.

Var med på tisdag och testa vettja.

InläggPostat: 21 jan 2011, 17:08 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Lättare eller svårare vet jag inte , men får jag inte ordning på FFB så kommer jag inte köra Rfactor, att det sen inte finns regn är ingen höjdare.

Får jag ordning på FFB så rättar jag in mig i ledet och kör det som blir av, gillar GTR2 sjukt mycket mer, men vi får väl se va det blir , finns det inga vettiga mods till GTr evo ?

InläggPostat: 21 jan 2011, 17:17 
Veteran
Användarvisningsbild

Jag har Momo Racing och använder följande inställning, men läs även här http://www.enduracers.com/readme/readme ... ation.html:

Bilagor:
Namnlös.jpg
Namnlös.jpg [ 188.35 KiB | Visad 1168 gånger ]

InläggPostat: 21 jan 2011, 17:31 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Jag hittar i menyerna och vet vilka nummknappar jag ska använda och kan editera i realfeel.ini filen , inte där problemet ligger.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 81 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme