Aktuellt datum och tid: 18 jun 2018, 16:05

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Game Stock Car 2012 Funraces
InläggPostat: 30 dec 2012, 23:04 
Legend
Användarvisningsbild

http://m3challenge.webs.com/stockcar.html

Den här ska det va.

Mina Scuderia F3or verkar harva i de bakre regionerna ;). Körde ett test race och tampades med min teamkompis. Inte bara på banan utan två gånger om försökte han sno min depåruta! Om man anropar depåstopp så kan väl ingen sno min depåruta eller?

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

InläggPostat: 31 dec 2012, 08:07 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Wheely skrev:
Jag har 3 olika N-S banor...... jag tycker vi ska köra RSVMilles. finns hos http://m3challenge.webs.com/stockcar.html

.

vMax Wh33ly
Velocity Maximum Simulation Racing
www.vMaxSR.com
-------------------------------------

InläggPostat: 01 jan 2013, 14:08 
Gokartförare
Gokartförare

Jag kommer nog inte köra NS på onsdag eller nåt mer GSC för den delen tills jag fått ordning på mina seriösa rattproblem som jag har med det spelet.
Använder mig av en Fanatec GT3RS som funkar perfekt i GTR2 men i GSC så är den hopplös & om jag kommer i närheten av att få den körbar så tappar den inställningarna efter jag varit i depån & jag får börja om från början igen....SUCK!!
/David

InläggPostat: 01 jan 2013, 22:37 
Legend
Användarvisningsbild

Tråkigt att höra Kör du mer än GTR 2?

Hur är det med stop and go. Måste man vänta tills man får meddelande om att ta det? Försökte åka in själv men då blev det vanligt depåstopp?

InläggPostat: 02 jan 2013, 21:31 
Gokartförare
Gokartförare

Wohaa, efter mycket letande så fann jag felet, hjälpte mig dock inte mycket på Nordschleife men blev roligt att köra igen...=)

InläggPostat: 02 jan 2013, 21:44 
Legend
Användarvisningsbild

Hur fick du till 6.37 varvet :)

Racet gick väl ungefär som väntat. Tja lite bättre då jag kom i mål utan att behöva repa bilen allt för mycket. Repa en sväng men hade nog klarat mig utan. Men damage var ju nerställt också.

Nerverna blev totalpajade i kvalet. Orkade bara köra ett varv sedan behövde man lugnande. Som tur är fick man till ett helt okej varv. Spann loss på ett ställe och var toknära att totalkrascha i 200. Lyckades reparera så pass man bara tappade någon sekund eller två men tillräckligt för att tappa pole till Rickard som var riktigt stabil. Mer än nöjd dock även om jag gjorde missen att ha bensin för 3 varv.

Inte lyckats få ner pulsen riktigt till race starten. Starten fick man till helt okej men man gjorde bort sig rätt så snabbt på rena nervös spasmer. Men slog i tillräckligt löst för att klara mig undan skador. Hade lite close encounters senare med om det var mattias eller david som spunnit av men kom igenom precis. Lite senare när man tagit sig förbi mattias så fick man i neutralen ut på långa rakan. Jag la mig inte i häcken för att stressa. Men efter det så gick det väl okej. Satte nytt pers i racet även om jag ju absolut sett mer konsekventa varvtider hellre.

60h här med F3 känns som 4h på vilken bana som helst.

InläggPostat: 02 jan 2013, 21:45 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Kan inte lära mig denna och kommer nog inte att kunna göra det heller. :oops:
Gick i depå för att fylla på bränsle och byta däck men ack ack vad jag bedrog mig. Gick inte att ändra bränsle och inte bytte de däck heller. Så, bye bye.
Hur fixar man till sådant. Antar att man ska mappa sådant eller?
Hoppas ni andra fick ett nice race. :)

InläggPostat: 02 jan 2013, 21:54 
Legend
Användarvisningsbild

Jag har request pit mappat till ratten. Sedan satt jag och mata in hur mycket bensin jag ville ha in på rakorna. Jag körde två depåstopp med däckbyte på båda. Däckbytena var på som standard för mig men det står på 0 i bränsle. Drygt att behöva depåstrategin när man rejsar och inte kunna köra förberedda innan race. Nu kör jag med F1 ratten där det faktiskt är ganska görligt att meka med rattar och köra samtidigt men sedan när man kör med reguljär ratt så blir det ju lätt besvärligt hålla på och fippla.

Alternativen finns där i garaget men det gick inte att fylla i hur många stopp man ville göra?

InläggPostat: 03 jan 2013, 01:08 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Alltid kul att köra denna green hell - man tror att "nu sitter det" - "nu har jag kommit på det" - bara för att få på nöten i kurvan efter. Men men, alltid bra med mer rutin på denna bana.

Kul o köra lite open wheeler oxå - gör inte det så ofta - och paddle shifter... för visst har dessa F3 det?

Inte helt förtrogen med setupen - skulle nog öst på med än mer downforce bak. Den var lite bångstyrig i baken alltså...

O hua, den där droppen... i slutet... :jawdrop: bilen blev ju ett flygplan där om man inte lättade på gasen. Kom in fel där ett varv och körde mot saker och annat. Tur vi hade satt ner damage. Annars hade jag inte tagit mig i mål. Och det gällde lite överallt. Hade väl ett nästan rent varv. Annars kom jag emot något lite lite varstans.

Blev ju lite konfunderad där på rakan Pär.. du bara la av... sen blev det som det blev. Nu kommer jag inte ihåg, men visst körde du om när jag vurpade och kanaade och allt möjligt. tur du inte tog skada :)

Jaja kul med denna GSC. Bra känsla och banaorna välpreppade. Hoppas vi kan köra mer nån gång. Väl mött :)

Gears: Windows 10, Asus Z97 Pro Gamer, EVGA SuperNOVA G2 750W, i5-4690K OC @4500Mhz, 16GB RAM, Asus GTX 980 TI STRIX, 3x27" Asus VE278Q, Thrustmaster TX wheel base, 599XX EVO 30 Alcantara rim, Ferrari F1 Italia rim, Fanatec CSP v3 pedals, Fanatec SQ 1.5 shifter, TH8RS e-brake, G27 with Leobodnar USB adapter and SRW-S1 as buttonboxes Passmark: 4717.5

InläggPostat: 03 jan 2013, 09:56 
Legend
Användarvisningsbild

Hehe jo flygplanet har man ju gjort under träning. Vet precis vilken kurva. Fick en perfekt utgång (full gas) ur kurvan innan och trodde man var på väg mot stordåd. Sedan jösses vad man flög :lol: Sen fick man lov att släppa av lite om man kände man hade för hög ingångsfart.

Jag kom förbi oskadd där. Det var inte lätt att försöka lista ut vart du skulle ta vägen men hade rätt god tid på mig ändå att försöka hitta en väg.

Vad körde du för setup för övrigt Rikard :)

InläggPostat: 03 jan 2013, 18:37 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Jag körde en 27/37 setup.
Fick till ett hyffsat kval varv på 8.30.xxx

Jag satte bensin påfyllningen för depå stoppet så fort jag var ute på gridden, så att jag slapp pilla med det under rejset, var helt säker på att kunna köra med ett stopp, fast då det var dags att göra depå besöket, så missade jag avfarten, hade inte nog med soppa för att ta mej runt, fast då jag ledde med ca en minut, så stannade jag och backade.......skulle aldrig ha gjort det ifall det inte varit ett fun rejs, och min mening var att stanna före mål linjen och släppa förbi övriga, fast jag missade linjen också..... :?
Grattis till segern Per :D

Vi har inte varit många racers under denna fun rejs serie, fast dom som kört, har verkligen gjort att det varit grymt roliga rejs.
Tack för det :D

vMax Wh33ly
www.vMaxSR.com
-------------------------------------

InläggPostat: 03 jan 2013, 19:44 
Legend
Användarvisningsbild

Inte pillat något mer än vingen?

Fick du svartflagg när du backade eller räknades det som att du kört ett varv till.
Segern får nog räknas vara din. Enstoppare fanns aldrig i min föreställningsväg. 4 varv på ett sett däck kändes allt för äventyrligt för min del så körde dubbla däckbyten och hela faderullan men gick ändå sisådär med att hålla bilen på asfalten.

Mycket folk har det inte vart tyvärr men har ändå fått väldigt mycket close racing jagandes dig i F1 classic bilen och V8 racet var det full huggning hela tiden. Camaro racen var ju grymma också. Gick att lära sig gilla den bilen till slut :).

F1 Reiza racet tränade man för men missade själva racet. Känns för snabb för att ge rolig racing så den tror jag väl inte så mycket på egentligen även om Taruma var en kul karusell. Mini racet var riktigt tråkigt att missa. Kul bil i multiracing men nog rätt tråkig att singel köra förmodar jag. Har knappt rört den.

F3 på green hell var helt magiskt med min racing setup. Hur racingen blir med den vet jag inte riktigt och kanske blir tråkig på vanliga banor jämfört med f1 classic bilen ex?

Har harvat runt med alla simmar som finns tillgängliga sedan T500RSn införskaffades och det är fortsatt GSC2012 och till viss mån rFactor 2 betan som riktigt gör en sugen.

Ska jag försöka rangordna så är det

F3
F1 classic
V8
Camaro

Gällande de bilar jag kört och dess potential för rolig racing.
De första tre är rätt jämna i fun factor som jag ser det :)

InläggPostat: 03 jan 2013, 19:57 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

jo det är nog pillat lite överallt.... :D

Bilagor:
F3_1.svm [3.42 KiB]
Nerladdad 42 gånger

vMax Wh33ly