Aktuellt datum och tid: 25 jun 2018, 10:56

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Testrace inför SSR´s och iR-DK´s Mclaren spec serie.
InläggPostat: 01 dec 2011, 23:41 
MartyParty skrev:
Man bör nog tänka igenom hur man vill göra med x1:or och geningar. Själv körde jag nog lite väl restriktivt. För förutom min svartflagg så höll jag mig hela tiden på banan, och på vissa ställen tjänar man en hel del på att köra lite utanför...

Ja det är lite det som är problemet. Jag själv tycker vi borde skita i 1x på banor som SPA då det förekommer i riktig racing att man använder i princip allt med grepp på.
Vi har svart flaggen om man nu skulle t.ex. ta Eau Rouge rakt fram osv.

Vet att kvalet är iallafall stenhårt, där får man inte köra utanför banan osv.

InläggPostat: 02 dec 2011, 08:02 
Veteran
Användarvisningsbild

Jag började träna på banan och bil en halvtimme innan kvalet drog igång och testade både Dans och Connys setuper om vartannat. Tog till slut Connys men med Dans bromsbalans. Ändrade lite i ffb inställningarna också för att få till någon som hellst känsla i bilen. Kändes hyggligt till slut men Vetten är inte kul, den känns som att man glider omkring på is, ingen kontakt med banan.
Nåja jag började hitta bromspunkter och la dit ett okokt ägg under gaspedalen och tog mig runt iaf. Var lite spänd på att se hur långt efter man var när kvalet drog igång.
Såg till min förvåning att mina tider var rätt ok faktiskt. Bättrade min tid i var kvalsession och fick till slut en låg 2.16 och fick starta 2:a på gridden.

Tränade några starter under warmupen till racet och det var nog tur det för den var inte lätt att starta stående med. Kom iväg på min andra plats och hade Egil ett par sekunder framför mig. När han tog sitt stopp efter varv fortsatte jag ett varv till, luckan var då 4,5sek. Jag tog mitt stopp varvet efter och kom ut framför honom till min förvåning. Såg sedan på reprisen att det berodde på att han snurrade i sista chikanen.
Med fräscha däck gasade jag lite extra det första varvet och han gjorde ytterliggare en miss och fick gå i depå. Luckan bakåt var nu 15-16 sek och jag kunde koncentrera mig på att ta mig runt och bärga hem segern.

I andra heatet så startade jag därmed åtta med rullande start, vi kommer igenom T1 och Eueu Rougue helskinnade och jag går upp på insidan av Frank Sonne ner mot högern efter långa rakan. Jag bromsar dessvärre aningen försent och får sladd, lyckas häva den men motsladden får jag inte hejd på och Frank touchar mig och vänder runt mig. Helt mitt eget fel. Han gör sedan en miss kurvan efter och jag får en placering gratis. Varvet efter kör jag om Henrik T in i sista chikanen och jag har nu 7-8 sek upp till Martin. Kör några bra varv och inför sista varvet är jag bara 2sek bakom. Klantar mig i sista chikanen och får en stopp sladd och tappar ett par sekunder på det. Egil har gått i depå och jag får en placering till gratis och går i mål som femma.

I andra racet så tyckte jag att jag fick til någon form av känsla för hur bilen skulle hanteras faktiskt. Så lite mer övning kanske den skulle kunna gå att köra. Nu var det ganska korta race så däcken var inget bekymmer, när jag körde Vetten tidigare fick jag nästan alltid punktering hur jag än körde. Får se om jag ska ge den en chans till framöver.

Det var iaf kul att köra, synd med lite glest deltagande.
Men kanske kan vi ta upp någon form av funrace i julhelgerna.

STES Season 3 Champion
STES Season 4 Champion

InläggPostat: 06 dec 2011, 11:23 
Gokartförare
Gokartförare

Du kørte virkeligt stabilt, Ronnie! Godt gået :wink:

Os fra Danmark har fået blod på tanden med hensyn til at køre i C6.r'eren, så nu her på søndag kører vi race i en time på Road Atlanta med Corvette C6.r. Jeg håber, i har lyst til at køre med os, for det var hyggeligt sidst :)

http://www.iracingdanmark.dk/calendar.php?do=getinfo&day=2011-12-11&c=1

Hvis i er friske, må i meget gerne melde jer til, når Frank Sonne får sat en tilmeldingsknap på eventet!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme