Aktuellt datum och tid: 23 feb 2020, 04:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: SSR TCC - Race of Western US - Laguna Seca - 17/5 kl 21.00
InläggPostat: 11 maj 2010, 10:10 
Veteran
Användarvisningsbild

Bild

Final race

Dags för de sista racen som är nr 19 och 20 i SSR Touring Car Championship Säsong 5.
Nu ska en vinnare koras bland de få som återstår i denna liga. Nick Ansell har skrapat ihop 593p och har en ledning på 11p före Ola Garmer. Men många poäng står på spel så Ola har definitivt chansen att snuva Nick på sin efterlängtade seger. Peter Decker har en 3:e plats just nu med Johannes Norberg endast 3p efter. Oskar Jönsson ligger 11p efter och är inte borta från podium platsen han heller.
Avslutningen sker på Laguna Seca och byggdes 1957 av den amerikanska militären och är idag 3.6km lång och har 11 kurvor.

Datum: Måndag 17/5
Tid: Kval Superpole kl. 21.00, server uppe senast 20.00
IP: Anslut via Lobbyn.
Namn: SSR TCC
Lösenord: Swedes
Connection Speed: Cable/DSL
Bana: Laguna Seca
Race längd: 2x20 min. Omvänd startordning på de 8 första efter 1:a racet.

Rullande Start enligt följande procedur i första racet
Bilarna ställer upp i 2 raka parallella led på startplattan
Polesittern kör först och samtliga bilar skall följa efter på två raka led och hålla ett avstånd på cirka en billängd till framförvarande.
Polesittern kör i 100 fram till sista kurvan därefter sänks farten till 60 fram till startlinjen. Den förare som är placerad som nummer 2 i startledet får vid inget tillfälle passera föraren som har Pole Position före startlinjen. Samtliga bilar skall vara formerade på två raka led på respektive banhalva. Banans tilltänkta mittlinje får i detta skede ej överskridas.

Stående start i race 2.

Bilklass: STCC, WTCC 06,07,08 Vectra WTCC Volvo 08 är ej tillåten att köra
Fuel consumption: x1
Tire wear: x1
Damage multiplier: 100%
Mechanical failures: Normal
Väder: Varierat
Depåstopp: Obligatoriskt, med byte av minst 2 däck

Tips!
Citera:
När det är dags för race så dubbelkolla att din setup stämmer. Har du väl ställt dig på gridden så kan du inte trycka Esc för att gå tillbaka till depån och kolla setupen igen. Då får du direkt DNF och får inte köra i första heatet.

Vänta inte till sista sekunderna att ställa dig på gridden, det finns en bugg som kan inträffa vilket innebär att någon eller några bilar kan bli osynliga.

Avanmälda.

STES Season 3 Champion
STES Season 4 Champion

Inläggsrubrik: Re: SSR TCC - Race of Western US - Laguna Seca - 17/5 kl 21.00
InläggPostat: 11 maj 2010, 15:51 
Formel Renault förare
Formel Renault förare
Användarvisningsbild

Kommer och visar mitt stöd för serien. Laguna är säkert rolig med dessa bilar!

http://peratielle.blogspot.com/

InläggPostat: 13 maj 2010, 09:57 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Kommer också. Ber om ursäkt för att ha missat att meddela att jag inte kommer i dom sista racen, har varit på semester och har inte haft tillgång till dator.

InläggPostat: 13 maj 2010, 11:13 
Veteran
Användarvisningsbild

aaa.. korkskruven med en baktung BMW ska bli skoj.. :D

Mattias Solberg
TEAM ALLSTARS

http://www.teamallstars.se

InläggPostat: 13 maj 2010, 11:32 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

shit nu kommer Ludde helt plötsligt ;)
bäst å träna tills händerna blöder! det är krig om 3e platsen!

och nej ingen bmw ska bli rattad av mig i den där berg- och dalbanan men Solberg du är ju ekvivalent med RWD - gl :D

InläggPostat: 13 maj 2010, 12:55 
Veteran
Användarvisningsbild

peita skrev:
shit nu kommer Ludde helt plötsligt ;)
bäst å träna tills händerna blöder! det är krig om 3e platsen!

och nej ingen bmw ska bli rattad av mig i den där berg- och dalbanan men Solberg du är ju ekvivalent med RWD - gl :D

hehe.. ska nog nästan träna nått varv åxå... :D

Mattias Solberg
TEAM ALLSTARS

InläggPostat: 17 maj 2010, 15:28 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Bör kunna dyka upp i kväll...

/ Holken

InläggPostat: 17 maj 2010, 18:47 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

hittar inte servern :cry:

InläggPostat: 17 maj 2010, 18:59 
Veteran
Användarvisningsbild

peita skrev:
hittar inte servern :cry:

ta av dej solglasögonen då !!

Mattias Solberg
TEAM ALLSTARS

InläggPostat: 17 maj 2010, 20:09 
Formel Renault förare
Formel Renault förare
Användarvisningsbild

Hade besök som just åkt hem, tyvärr verkar kvalet vara låst :( . Trist, hoppas ni får kul.

http://peratielle.blogspot.com/

InläggPostat: 17 maj 2010, 20:49 
Veteran
Användarvisningsbild

jaja... slut på denna liga åxå då. med en hyffsat race som sket sej i depå'n då jag tappa 15 sekunder på vissa som troligens inte skiftade till regndäck. blev 9:a

race 2 slutade i depå'n med knäckt front samt punka då det blev kalabalik efter korkskruven å jag hitta Ainis bil att köra på :D

dock så starten va det ju inga fel på då jag gick från 9:e till 2:a dock så blev det nog trångt åt nån å det fick jag sota för senare då jag körde av själv å loosa hela fältet.

synd att denna ligan har så få deltagare då själva uppbyggnaden av racena funkar så fint.

tack admins för denna säsong!!

haj!!

Mattias Solberg
TEAM ALLSTARS

InläggPostat: 18 maj 2010, 07:05 
Veteran
Användarvisningsbild

Sista racet för säsongen och sista med mig som administratör för denna liga.

Jag börjar med lite ursäkter för mitt usla första heat.
1. Flyttat till hus i helgen, jag kan klia mig i knävecken nu utan att böja mig.
2. Barnen skulle somna på egen hand på entrévåningen och jag skulle köra i gillestugan. De ville inte riktigt gå med på det vilket gjorde att jag inte var på plats förrän 20.40.
3. Hade inte tränat online med mina nya tre skärms lösning som jag monterade en tidig morgon helgen. Offline fungerade det som det skulle, men online så buggade grafiken ur :? Testade att ändra grafikinställningar, bytte bil till en utan teamskin. Ingen skillnad. Ändrade då upplösning till 5936*1080 istället för 5720*1080 och då fungerade det, phewww. Nu var klockan 20.56.
4. Ut o träna ett varv, men vafanken bromsen tar ju inte. Avbryt in o kalibrera om, hmm går ju inte bromsa och gasa samtidigt :curse: Avsluta och ut i windows ändra inställningar för kombinerade axlar och in igen.
5. Kommer in 21.00 och kvaldags direkt - blir inget lysande kval direkt men startar inte sist :D
6. Regn i första heatet, hade inte tränat ett varv på det, plus att nu saknade jag verkligen RTT där man kan se hur mycket väta det är i och ur spår.

Race 1
Chansar på slicks men det går inget vidare. Halkar runt ett tag med förhoppningar om att regnet ska ge sig. Men det går det inte så jag skiftar till regndäck vid mitt stopp efter 7-8 varv. Tror jag blir 10:a

Race 2
Torrt race och jag får en ganska bra start och passerar några bilar på yttern, wow vilken känsla med tre skärmar, man ser ju precis var andra bilar är. Trångt trångt men man har full koll :banana: Klättrar stadigt i kurvorna då jag lätt kan ta mig förbi tack vare vidvinkeln. Uppe i korkskruven är det karambolage med flertal bilar till vänster, jag dyker till höger och klarar mig utan en skråma :shock: Kommer ut som tvåa :shock: :shock: Jagar Ola ett tag sedan kommer teamis Decker ifatt, märker inte det förrän efter ett tag då han inte kan köra teambilen så jag tror det är någon annan. Släpper honom då han behöver poängen mer än jag. Ligger ute till varv 7 då jag tar mitt stopp, sista varvet är det lite halkigt så jag tappar lite tid. Kommer ut med tre andra bilar och har en otroligt häftig fight med de tre bilarna. Passerar en honda på yttern i en av kurvorna, tappar tillbaka placeringen strax efter men göra samma manöver varvet efter det hade jag aldrig klarat utan extra skärmarna. Tar mig i mål som femma eller sexa och kände mig så jäkla glad efter det roliga racet.

Dessvärre så var detta sista racet som sagt för mig vid rodret i TCC. Från att ha varit 27 till start i första racet så var vi inte fler än 10-12 st på slutet. Tydligt tecken på att ligan inte har attraherat folk i den utsträckning vi hade hoppats på. Varför kan man bara spekulera i, men det gör jag inte nu.

Jag och övriga administratörer passar på att tacka de som har kört igenom hela säsong och hoppas vi ses i någon annan liga om inte annat.

STES Season 3 Champion
STES Season 4 Champion

InläggPostat: 18 maj 2010, 07:25 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Blir det någon fortsättning på ligan får man kolla vädret...
Tror det varit regn eller fuktigt på varje race den här säsongen. När regnet kom igår så la jag ner, igen.. Tycker inte bilarna funkar i blött (är ju inte 100 i torrt heller)

De första varven var iaf riktigt trevliga men mycket tät racing.

Tack för denna säsong! (tror faktiskt jag tog målflagg i ett race, inte illa! :) )

InläggPostat: 18 maj 2010, 07:46 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Grattis Nick och Peter!

I första heatet så gick jag in tidigt och valde regndäck efter info från Ola som har RTT. Det verkade vara bra eftersom jag kom ut först före Nick med ca 4 sek. Försökte sen mest ta mig i mål utan större misstag, men Nick körde fort bakom och började ta in så det blev tajt ändå. I regnet tappade jag tid i korkskruven som är lite knepig med BMW:n, speciell när det regnade.

I andra heatet trodde jag att jag skulle kunna ta lite placeringar i starten men min etta var för hög så det blev till att sliiiiiiira igång på kopplingen och jag tog inte nån placering alls :( . När jag kom till korkskruven så såg jag att det blivit en krock då bilarna stod lite hur som helst, tror att Nick var ute till vänster i grusen. Försökte hitta en väg genom men körde ihop med nån(kanske var det Nick) så min fjädring blev lite sumpig. Sen försökte jag jaga ikapp så mycket det bara gick men lyckades inte så bra med det, utan det var mest på andras misstag jag tog placeringar. En liten detalj som hände i depån var att jag och Carlson låg sida vid sida(han låg en meter före kanske) när vi skulle ut igen ur depån men jag släppte "limitern" 1-2 meter innan och chansade för att kunna komma före. Vet inte om det är tillåtet att göra så men om jag släppt för tidigt så hade jag fått "stopp & go".

Tack admin för denna säsong. Angående deltagande så kan jag för egen del säga att det berott på att jag gått med i ett team(DMSv) och där kört STC och varit tvungen att träna på måndagarna på just samma tid. Annars gillar jag denna liga väldigt mycket då det bla är väldigt bra förare som är med.

InläggPostat: 18 maj 2010, 09:55 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Woho! När blir det prisutdelning på pallen för säsongens slutresultat? :D Ojoj i går var ännu en grym kväll. Tack alla för denna säsong! Och grattis till Ola för totalsilvret och Nick för GULDET! Och tack till alla admins! Tråkigt dock med den sviktande uppslutningen och förståeligt om lusten att administrera minskar...

I går var det en lärorik kväll. Det började skitskumt med att Ctrl-tangenten låste sig och skapade en massa mysko problem. Sen ville inte motecadd funka - upptäckte en ny bugg där. 10 min kvar till kval blir grafikkortet överhettat! Peter flyger upp ur stolen, drar fram dammsugarslang och silvertejp och kopplar upp sin sedvanliga kylningslösning med ACn på rekordtid - GPUn sjönk med 15 grader. Nytt problem: Hann inte leda ut ACns varmluft som nu pumpades runt i rummet under de båda racen. Blev en svettig upplevelse med dryga 30 grader i rummet på slutet :alig:

Efter en otroligt skön poleplats i R1 insåg jag snabbt att regnträning och -strategi brast rejält. Halkade runt på slicks aaalltför länge. Dribblade med pit request menyn så dåligt att requesten inte kom iväg innan jag var i pit = loosade ca 5s bara på det. För att inte tala om alla avåkningar i halkan på slicks. Ojoj ingen körteknik där. Hade säsongspoängställningen i åtanke och fokuserade på Oskars placering - med min slutliga 4e plats i R1 och Oskars 3e plats kände jag kniven mot strupen för att lyckas knipa bronset. Enligt mina beräkningar hade jag nu exakt 10p marginal, så Oskar fick max köra in på 5 placeringar bättre (eller 4 om han skulle vinna R2).

I pausen mellan R1 och R2 blev det rush till toan och böner om att det skulle bli torrt race. Tog en evighet på toa! Med brallorna nere och blöta händer for jag tillbaka till stolen, kollade vädret med ett fåtal sekunder kvar till start och jublade inombords. I all stress gjorde jag nog dock min sämsta start för säsongen - från 5e till 9e plats på några kurvor. Men det visade sig nog också bli min räddning. Tack vare att jag låg en bit bakom lyckades jag överblicka kaoset i korkskruven och kom nästintill helskinnad ur (lätt skadad suspension) samtidigt som jag såg hur Ansell, Ludde mfl krokade ihop rejält. Och Oskar hindrades en del också som hamna 2 placeringar bakom mig. Kände att gudarna hade hörsammat mig :D Kom upp på 4e med en liten lucka bakåt. Pushade ikapp Ronnie som körde Alonso-style-at-Monaco så dörren var stängd. Sen släppte Ronnie mig förbi helt plötsligt. Jag fattade ingenting först men ruskigt schysst var det! (Läste din racerapport Ronnie och förstår nu att teamskin vore bra att ha ;) Får se om jag vågar testa det igen, spelet krashar så ofta då... Hoppas du såg att jag blinkade som tack för din fina gest :D ) Resten av R1 hade jag fokuseringsproblem, gjorde ett för tidigt depåstopp så jag fick en del trafik framför mig, och jag svettades RIGORÖST men lyckades hålla ihop det hela med några sekunders marginal i mål. Totalbronset bärgat!!! Var helt uppe i varv sen, fick gå ut å promenera för att kunna somna :P

Denna simracing-hobby börjar verkligen ta fart :) Första ligaracen i höstas låg man i botten och nu har det hänt en del! Men frågan är hur det ser ut med ligor till hösten. Denna verkar ju vara på väg utför. Någon som har några bra tips?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme