Aktuellt datum och tid: 22 jun 2018, 04:46

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR TCC - Race of Central USA - Road America - 19/4 kl 21.00
InläggPostat: 19 apr 2010, 21:07 
Veteran
Användarvisningsbild

Kul bana för dessa bilar :up: Skönt å slippa alla dessa chikaner :D
Gick väl ok i första. Hade en tajt fight på målrakan med Holken. Jag tror han tog mig med 0,1 sekunder :lol:
Race 2 gick väl sämre. Blev först knuffad i T1 efter en dålig start och sedan helt onödigt på slutet :biggun:

Grattis poduim!

InläggPostat: 19 apr 2010, 21:12 
Veteran
Användarvisningsbild

trist med så få. å efter första racet som bara va dimma så va jag nära att ge upp.

andra racet va det samma plåga då det blev trångt in i T2 då jag placerat min bil på yttern i rent spår.. får dock en tryckare å får då respass ut i sandlådan.. å klöss sist igen :(

dyker i depå efter 4 varv tät i arslet på en tvärställt åkesson som bromsa sent fast jag bromsa senare å tar nåra meter på han där,
gör nog 3/10 snabbare depåstopp åxxå.. för ut ur depån e det dörr dörr, bmw'n får dock se se besegrad av de 90000000nm som seaten har :(

ser snabbt ronnie försvinner , dock ser jag en annan rödbeta rullar ur depån.. MMMM !! AINIS :D nu jäääävlar.
Plågar den stackars sketna bmw'n till dödsplågor bara för att ta mej ikapp, dock e jag snabbare genom t1 å t2 så jag tar mycke tid där, ut på näst sista varvet får jag äntligen en lucka i T1 å smiter om.. FYFAN VA GÖTT !! äntligen lite rolig racing för en gång skull.. tack för det AINIS.

sen vart jag hamna de vette fan.. :D

men grattis Podium iaf !!!

Mattias Solberg
TEAM ALLSTARS

http://www.teamallstars.se

InläggPostat: 19 apr 2010, 21:20 
Formel Renault förare
Formel Renault förare

Johannes Norberg skrev:
Race 2 gick väl sämre. Blev först knuffad i T1 efter en dålig start och sedan helt onödigt på slutet

Ledsen för knuffen på slutet Ainis

InläggPostat: 19 apr 2010, 22:41 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

jakter skrev:
Johannes Norberg skrev:
Race 2 gick väl sämre. Blev först knuffad i T1 efter en dålig start och sedan helt onödigt på slutet

Sa jag det där ?? :)

-------------------------------------
SSR GT

InläggPostat: 19 apr 2010, 22:51 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

DenFish skrev:
trist med så få. å efter första racet som bara va dimma så va jag nära att ge upp.

andra racet va det samma plåga då det blev trångt in i T2 då jag placerat min bil på yttern i rent spår.. får dock en tryckare å får då respass ut i sandlådan.. å klöss sist igen :(

dyker i depå efter 4 varv tät i arslet på en tvärställt åkesson som bromsa sent fast jag bromsa senare å tar nåra meter på han där,
gör nog 3/10 snabbare depåstopp åxxå.. för ut ur depån e det dörr dörr, bmw'n får dock se se besegrad av de 90000000nm som seaten har :(

ser snabbt ronnie försvinner , dock ser jag en annan rödbeta rullar ur depån.. MMMM !! AINIS :D nu jäääävlar.
Plågar den stackars sketna bmw'n till dödsplågor bara för att ta mej ikapp, dock e jag snabbare genom t1 å t2 så jag tar mycke tid där, ut på näst sista varvet får jag äntligen en lucka i T1 å smiter om.. FYFAN VA GÖTT !! äntligen lite rolig racing för en gång skull.. tack för det AINIS.

sen vart jag hamna de vette fan.. :D

men grattis Podium iaf !!!

Haha! =D Kul läsning! Och tack tack!
(trist med knuffen på dig i R2, där jag var delaktig, men vill hävda att jag höll mig på innern och blev stängd av Johannes (vilket jag inte bromsade för) så han knuffades ut i dig)

I kväll hade jag nog mitt roligaste race! Inte för att det var så mycket fight men för att det var en verklig kamp mot klockan och tiondelarna per varv! Wow kändes som armarna skulle ramla av efter race1, så skakis var jag haha

I R1 gick allt kontrollerat, och SNABBT. Kvalfenomenet-med-nerver-av-stål (Nick) fick inte en alltför stor lucka. Ruskigt bra av dig Nick förresten att du hade koll på mig när jag nästan torpederade din insida i första sväng efter start! Jag släppte av lite som kompensation där. Sen började jakten! Tiondel för tiondel, kom tillräckligt nära för slipstream ut på s/m och du bromsade förvånansvärt defensivt tidigt. Jag tog för mig =) Sen var det banne mig jämnt skägg tills jag såg i backspegeln att du fick släpp ut mot s/m. några tiondelar blev till dryga 2 sekunder tror jag. Kändes direkt som att racet avgjordes där trots merparten av stinten kvar. Men så slog det mig - depåstoppet var kvar! OCH NU VANN HV FINALEN MOT DIF PÅ BORTAPLAN!!!! :b5: :b5: :b5: ehum ja, depåstoppet ja, gick som smort för en gångs skull. Gick in på sista varvet för att inte riskera att få någon framför mig och för osäkerheten att ha nya framdäck och slitna bak vilket jag inte hade testat att köra med. Blev ju klockrent! Med mer överstyrning satte jag bästa tid tror jag. Sen blev det ju 1-1 i missar (nästan) på sista varvet haha. Men några tiondelars marginal räckte det med :party:

Start som 8a i R2. Trångt trångt trångt. Såg Nick segla iväg från 7e likt en slalomåkare till 1a plats. Måste studera reprisen och fatta vad som hände egentligen haha. Försökte pressa från min 5e plats men lyckades inte när folk slipstreamade om varandra till höger och vänster så ingen kom om, hah, det var ruskigt komiskt på s/m där med 4 bilar som slipstreamade i flera led. Försöker lägga in en screen på det. Vackert!

Bilaga:
Filkommentar: action!
capture_2010-04-19_23-26-07.jpg
capture_2010-04-19_23-26-07.jpg [ 113.72 KiB | Visad 1432 gånger ]

Tråkigt bara att två hakade ihop och fick gräva sand :\ Nåväl, kom upp på 3e plats efter det. Kom ifatt Oskar som ju körde defensivt by the book. Nick gled iväg långt borta i horisonten och jag gav upp tanken på att ens försöka gambla för att komma ikapp. Lyckades till slut klämma mig förbi Oskar efter slipstream på s/m (hade nött utgången till s/m rejält, det gav resultat, särskilt med TDIn). Och sen var det min tur att tappa linjen några gånger. Skön fight vi hade Oskar! Efter depåbyte fick jag upp tempot rejält likt R1 och satte bästa varv, varv efter varv. Och vips vad gapet till Nick minskade till 1s i mål! Trodde Nick skadat fjädringen eller nåt men nene, han söndagskörde bara lite kontrollerat för att spara soppa, jäkla ecodriving.

Lite tråkigt dock med så få som kör... Men svårt att göra något åt kanske... Jag har inte koll på andra TCC ligor men det borde väl finnas ett antal - kanske man kan slå ihop sig med någon?

Ses på mid-ohio! (om jag kan, jäkla examensarbete)

InläggPostat: 20 apr 2010, 08:05 
Veteran
Användarvisningsbild

DenFish skrev:
Du märkte väl att jag inte ens tog högerspår för att göra det svårare gör dig. Det är värt en guldstjärna :D

InläggPostat: 20 apr 2010, 08:07 
Veteran
Användarvisningsbild

jakter skrev:
Johannes Norberg skrev:

Jag överlever eftersom jag ändå tappade på slutet.

InläggPostat: 20 apr 2010, 10:17 
Formel Renault förare
Formel Renault förare
Användarvisningsbild

Jaha... Insåg tämligen omgående att jag inte hade mycket att sätta emot Nick, Peter och Oscar, men fjärdeplatsen skulle bara bli min :evil: Den planen funkade i race 1.

För race 2 så insåg jag att jag var tvungen att slänga i lite ytterligare bränsle för att nå målflagg i och med stående start. Vad jag missade i min kalkyl var att förstavarvet skulle bli såpass mycket snabbare att det innebar ett ytterligare varv på banan jämfört race 1... Så när jag passerade mållinjen för mitt sista varv hade jag 2,6 liter kvar i tanken :roll: Med tanke på mitt bränsleförbrukningssnitt på 3,3 liter per varv blev det till att snålköra sista varvet. Låg knappt sex sekunder före Johannes vid det läget och ett litet tag så hoppades jag på att även han hade problem med bränslet då det kändes som att "ikappkörningen" inte gick så snabbt trots mitt puttrande. Insåg dock att han bara njöt av mitt elände och passade på att dra ut på pinan :wink: ...lyckligtvis för min del fick jag behålla 5:e plats då det såg ut som om 6:an och 7:an knuffades rejält i bakgrunden och lät mig få ytterligare en sekunds försprång. Över mållinjen hade jag 0,05 liter kvar i tanken - rekord?

Grattis Podium!

//Ola

InläggPostat: 20 apr 2010, 10:52 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Verkar som om att årets liga inte vill ha med mig att göra.
tror det är fjärde gången som jag inte kan gå vidare från en session till nästa !
Denna gången hängde det sig till kvalet,fick logga ur och då han jag inte kvala.
kom sen vidare till racet men det var otroligt instabilt,många bilar såg jag uppe i luften och hoppandes runt!!! valde att logga ur. direkt efter det loggade jag in på en public server inga problem där.behöver nog hjälp vad kan detta vara?

Totte

InläggPostat: 20 apr 2010, 11:59 
Veteran
Användarvisningsbild

Förberedelserna inför detta race var minsta sagt minimala.
Loggade in på servern kvart i nio utan att ha kört ett varv på denna version av RA.
Valde Seat dieseln då den brukar var bra på rakor och det finns det ju många här :D

Upptäckte först på väg ut ur depån i kvalet att det var blött, nu visade det sig inte var blött nog för wets så det gick ju ändå. Var ändå av i första kurvan och hamnade bara före Johannes som var av an mer. Sean var det någon mer bakom oss som inte hann med något kvalvarv.

Race 1 Bra disciplin ner i T3 måste jag säga, var rädd att alla skulle damma in i varandra men det sköttes snyggt vad jag kunde se. Låg i kön och fightades tills en volvo försökte bromsa sig om i lång nerförsbacken, insåg att han inte skulle klara kurvan så jag tog lite höjd och skulle ta tillbaka platsen direkt. Dessvärre hade någon annan sett det med och tog sig in på insidan av mig och touchade mig så jag snurrade in i volvon och sedan blev det en piruett ut i gruset. Just då så hördes en rejäl svordom och jag var helt övertygad om att detta skulle anmälas, men när jag tittar på reprisen så är det ingens fel utan en ren race incident som slutar olyckligt.
Jag var nu ganska långt efter och hade egentligen inget att hämta hem under resterande delen.

Race 2 Startade långt bak och hade nu kontakt iaf med lite folk under större delen av racet. Gjorde en omkörning av Ainis som slutade i sandfållan men kom ändå upp hyfsat fort. Gjorde en hårig inbromsning in i depån med Solberg precis i häcken, sedan kom vi ut sida vid sida alá Vettel och Hamilton. Men som Solberg skrev så hade inte BMWn en skugga när dieseln drog igång :D
Kom ifatt Ainis igen ut på start rakan och nu lyckades jag hålla mig på banan denna gången. Mot slutet närmade jag mig Ahlqvist med storm steg och är uppe jämmsides vid några inbromsningar men vågar inte klämma mig före. In på startrakan föär sista gången så missar han lite ser jag och jag prickar den ganska perfekt och kommer upp snabbt men då han skiftar spår flera ggr så kommer jag inte förbi. :naughty:

STES Season 3 Champion
STES Season 4 Champion

InläggPostat: 20 apr 2010, 12:19 
Formel Renault förare
Formel Renault förare
Användarvisningsbild

Ronnie Åkesson skrev:
Låg i kön och fightades tills en volvo försökte bromsa sig om i lång nerförsbacken, insåg att han inte skulle klara kurvan så jag tog lite höjd och skulle ta tillbaka platsen direkt.

Sorry Ronnie, det var jag som var den där Volvo-föraren :oops: . Blev otroligt lättad av att jag inte stötte ihop med någon (tack för att du gav plats) och inte heller hamnade utanför banan efter kurvan. Fick till inbromsningen och blev faktiskt fövånad över att jag lyckades få ner farten tillräckligt. Men det var nog allt en lite för vådlig framfart, åtminstone för mitt vidkommande, och vad jag tänkte i det ögonblicket var "VAD F*N HÅLLER JAG PÅ MED!!!"...

Ska försöka återgälda din gentlemannamässighet framöver.

//Ola

InläggPostat: 20 apr 2010, 13:54 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Ronnie Åkesson skrev:
Loggade in på servern kvart i nio utan att ha kört ett varv på denna version av RA.

Exakt som jag då.. :) Men då fick vi finna oss i de två sista platserna också.. :P

Jag konstaterade rätt snabbt att denna bana var riktigt lättkörd me de här bilarna så jag gav det en chans och satsade rätt hårt på kvalvarvet. Det gick ju dock åt helsike som sagt. Men det kändes inte så farligt eftersom fältet inte var så stort.

Första racet gick mest åt till att försöka lära sig bilen och banan.. och det gick faktiskt rätt smärtfritt. Fick okej flyt och körde dessutom upp mig en hel del. Målet var top8, men det blev faktist till och med en femte plats :)

Det kändes bra eftersom jag bara såg FWD-bilar framför mig på startlinjen i Heat2 och jag kände att jag hade bra chans att kunna skutta upp i täten med min BMW. Men då klantade jag till starten totalt och tappade istället en massa placeringar när det blir väldigt tätt i de första kurvorna.

Resten av racet går dock utan större misstag och jag blev fyra just före Olas bränsletörstiga volvo ;)

Tyckte jag fick till körningen rätt bra i heat2 med BMWn och kom till slut ner på 2.19-tider. Dock tappade jag flera sekunder till de snabbaste grabbarna i Seatarna så jag var tvungen att testa surdieseln lite efter racen. Med defaultsetup och 2 varv träning med bilen var jag direkt nere på 2.18 så det var inget snack om att man borde valt den istället :/ Den är ju såå trist å köra, men verkar ju gå riktigt snabbt!

-------------------------------------
SSR GT

InläggPostat: 20 apr 2010, 17:43 
Veteran
Användarvisningsbild

Johannes Norberg skrev:
Ronnie Åkesson skrev:

Exakt som jag då.. :) Men då fick vi finna oss i de två sista platserna också.. :P

Jag konstaterade rätt snabbt att denna bana var riktigt lättkörd me de här bilarna så jag gav det en chans och satsade rätt hårt på kvalvarvet. Det gick ju dock åt helsike som sagt. Men det kändes inte så farligt eftersom fältet inte var så stort.

Första racet gick mest åt till att försöka lära sig bilen och banan.. och det gick faktiskt rätt smärtfritt. Fick okej flyt och körde dessutom upp mig en hel del. Målet var top8, men det blev faktist till och med en femte plats :)

Det kändes bra eftersom jag bara såg FWD-bilar framför mig på startlinjen i Heat2 och jag kände att jag hade bra chans att kunna skutta upp i täten med min BMW. Men då klantade jag till starten totalt och tappade istället en massa placeringar när det blir väldigt tätt i de första kurvorna.

Resten av racet går dock utan större misstag och jag blev fyra just före Olas bränsletörstiga volvo ;)

Citera:
Tyckte jag fick till körningen rätt bra i heat2 med BMWn och kom till slut ner på 2.19-tider. Dock tappade jag flera sekunder till de snabbaste grabbarna i Seatarna så jag var tvungen att testa surdieseln lite efter racen. Med defaultsetup och 2 varv träning med bilen var jag direkt nere på 2.18 så det var inget snack om att man borde valt den istället :/ Den är ju såå trist å köra, men verkar ju gå riktigt snabbt!

våga vägra Framhjulsdrivet !!!!

Mattias Solberg
TEAM ALLSTARS

http://www.teamallstars.se

InläggPostat: 20 apr 2010, 18:59 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Får försöka lära sig depåstopp i de här spelen. Tappade typ 30s i depån med diverse motorstopp.
Annars gick det väl OK med en mycket överraskande 3:e plats i kvalet och med varvtider i slutet av racet som kröp under 2.20.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme