Aktuellt datum och tid: 21 aug 2018, 17:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR TCC - Race of Finland - Ahvenisto - 5/4 kl 21.00
InläggPostat: 05 apr 2010, 21:46 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

[Quote = "Fluan"] Skit lopp män please HV för Att ni Vann!
Nu tar vi Två hemma å sen FINAL!
Ses in Nasta bana grabbar!

Tyvärr Robert för incedenten i lopp 1. [/Quote]

Ja men avtal domare kolla replay då .

jag fick mycket slita däck fram mer än bak :? .

Bild
http://dmsv.se
http://www.dms.se
http://www.racedepartment.com/content/

InläggPostat: 06 apr 2010, 07:42 
Veteran
Användarvisningsbild

Surt med sjunkande deltagarantal, inte roligt att organisera en liga när så många droppar av. Men anledningen är väll att TCC inte är bra nog, av en eller annan anledning.
För egen del så aviserar jag ett avslut som admin för TCC efter denna säsongen och de som känner sig manade kan redan nu börja fundera på om man vill ta över stafettpinnen.

Kval i ösregn hade man ju inte förberett sig på :shock:
Tog ett försiktigt varv runt och klarade mig utan avåkningar.
Fick starta nia tror jag. Kom i väg ok och var uppe på sjätte plats efter några varv.
Med några varv kvar var jag upp på fjärde när Nick närmade sig fort. Försökte hålla ett tight spår ut på sista varvet men klantar mig naturligtvis och han får chansen att klämma sig förbi. Jag får ut bakhjulet i gräset och snurrar så Linus kan också smita förbi.

Får en kass start på wets i race 2. Tappar många placeringar i de första kurvorna. Har gruvligt svårt de första varven innan jag börjar hitta något som helst spår som fungerar.
Ser att regnet avtar för att inom kort sluta helt. I racespåret ser jag att det blir torrare och torrare för varje varv. Teamis Decker går in före mig i depå och han chansar på slicks. Jag frågar på TS hur han tycker det fungerar och får ett positivt svar. Så jag gamblar lite jag med och satsar på slicks. Det fungerar ganska ok, men utanför torrspåret är det ruskigt halt. Kommer ifatt Ahlqvist och överraskas av hans lite tidigare bromspunkt i nerförsbacken. Ger honom en liten liten knuff och hamnar själ i blöta delen i spåret och gör en piruett. Tappar Decker som jag får tillbaka några kurvor senare när han gör en piruett. I torrspåret går det ganska ok men det är lätt att hamna liten utanför och då är det halt. Totalt sett går det kanske jämnt upp mot att jag hade fortsatt med wets.

Nu bär det iväg till de tre avslutande banorna i Amerikat.

STES Season 3 Champion
STES Season 4 Champion

InläggPostat: 06 apr 2010, 08:01 
Formel Renault förare
Formel Renault förare
Användarvisningsbild

Puh, en intensiv bana men i mitt tycke jäkligt rolig :D

Kvalade trea vilket jag är mer än nöjd med, inte minst med tanke på omständigheterna. Stördes dock inte mest av själva vätan utan mer av att det blev så jäkla mörkt på skärmen. Där jag sitter i källaren och kör så såg jag nästan ingenting...

I alla fall. Efter en hackig inledning av race 1 lyckade jag till slut komma i mål på samma position som jag började - börjar känna mig som Lill-Lövis, den förare i formel 1 som haft flest pallplaceringar utan att någonsin blivit etta :|

Race 2 blev lite mer händelserikt för min del. Startade som de flesta (ja, förutom du då Ainis :wink: ) på wets runt om. Märkte dock att banan torkade upp rätt snabbt och bytade till slicks runt om redan efter nio minuter in i heatet. Kom ut och märkte att jag kunde hålla samma varvtider som innan bytet :D - kände mig mäkta stolt över mitt smarta, taktiska drag. Efter ett litet tag så började jag se framförvarande bilar och en flukt på tidsdifferensen visade att jag tog in "som satan" för varje kurva. Med nyutväxta horn i pannan blev jag våldsamt påmind om att vätan på banan utanför race-line dock var betydligt större än i, med följd att jag snurrade i högern efter start/mål-rakan. Fick återuppta jakten men misstänker att den snurren kostade mig en ytterligare pallplats... :( Kom ifatt Daniel Ny som milt uttryckt letade efter grepp mer eller mindre överallt. Att jag inte lyckades komma om dig var, som jag ser på saken, en kombination av du höll dig helt rätt i spåren och att jag inte har vett att ta det lite lugnt och slå till på rätt ställe.

Knuffen jag fick in i depån av dig Peter tycker jag att vi helt och hållet skyller på idioten som designat banan - han måste ha varit full när han planerade den depåinfarten.

Vi ses på banan framöver!

//Ola

InläggPostat: 06 apr 2010, 08:23 
Veteran
Användarvisningsbild

DenFish skrev:
ÖÖÖ... det stod ju visst Wet i prognosen innan race 2 !! tror gubben skulle behöva skaffa nya glasögon åxxå. :D

Jag tittade nog i pausen mellan race1 och race 2 (tror jag :oops: )

InläggPostat: 06 apr 2010, 15:12 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Du Ronnie, jag förstår att du tycker det är surt, men för min del så ligger det mesta i att jag tycker att simmen är för mycke arcad och då det hamnar mer och mer saker på dåliga sidan så till slut så lessnar jag inget som du kan lastas för. TCC är en rolig racing fast inte i Race 07, (en tanke TCC mod till GTR 2) undrar om det finns... och sen kanske det som spär på min frustration är det faktum att regn delen i race 07 är så otroligt dåligt gjord enligt mitt tycke, det finns inget som påminner om regn som jag kan tro att det ska vara .... inte i alla fall som dom har lyckats med i GTR 2, där får man lite varning innan det barkar iväg, i race 07 så kommer det helt plötsligt och det går inte att ta tillbaka, i alla fall inte så att jag lyckas i alla fall.

Nu längtar jag och hoppas på GTR3, även om det är länge kvar men jag ber för att det kommer att bli mer av GTR2 och inget av Race07 missären.

-------------------------------------
iRating V8 Supercars (jag är en liten hycklare, snart tillbaka)
Försvarar min cockpit med - "jamen det är ju viktigt"

InläggPostat: 06 apr 2010, 17:16 
Veteran
Användarvisningsbild

Ainisse skrev:
DenFish skrev:
ÖÖÖ... det stod ju visst Wet i prognosen innan race 2 !! tror gubben skulle behöva skaffa nya glasögon åxxå. :D

Jag tittade nog i pausen mellan race1 och race 2 (tror jag :oops: )

hehe.. ok.. ja då va det ju torrt :P

Mattias Solberg
TEAM ALLSTARS

http://www.teamallstars.se

InläggPostat: 06 apr 2010, 19:36 
Formel Renault förare
Formel Renault förare

Såg inte fram imot att racea på den här banan, men det gick ganska bra ändå.

Suckade rejält när jag såg vädret till kvalet. Försökte bara köra runt utan att kvadda bilen. Som tur var, räckte det till 2:a plats. Grattis Peter till Pole.

Fick en bra start i R1. Låg sida vid sida med Peter de 2-3 första kurvorna. Han ledde över hoppet, men gled in i räcket och studdsade ut in i baken på min bil. Det gjorde att jag fick världens luftfärd, kändes som bilen hängde i luften i evighet. När jag, till slut, hamnade på 4 hjul igen, tänkte jag att loppet var körd. Men till min förvåning, funkade bilen. IOM att bilen satt åt fel holl, slog jag i backen & körde baklänges ned för backen så att igen skulle brakar in i mig. Slängde bilen ut på grässet på innen så att den snurrade åt rätt holl, i med 1:a och började jaga från 17:e & sista plats. Fick "suspension problem" varning, men bilen gick ganska bra. Efter några varv, hade jag lyckats ta några placeringar, men såg att jag skulle tappa mycket tid om jag stannade ute på banan. Bestämmde då att göra en tidigt depåstopp. Det funkade perfekt :banana: De sista varven låg jag 5:a & jagade Ronnie. På sista varvet lyckades jag köra förbi till en 4:e plats.

Fick en kanon start på WETS. Var uppe på en 2:a plats efter 2 kurvor, tror jag. Sedan hände något märkligt. Det visade att jag var 2:a, fast ingen bil låg fram för mig, och jag såg blå vinkade flaggor runt hela banan. (Jag fick inga blå flaggor personligen) Sedan när jag körde förbi depån ändrades det till 1:a plats & inga flaggor. Nu var det att bara köra lungt & stadigt. När det blev dax för depåstopp, funderade på att bytta till slicks, men har aldrig lyckats ändra i Pit Menu under ett race utan att strula till det. IOM att mina varv tider blev inte sämre & ingen tog in tid på mig, bestämmde att 2 nya WETS fram skulle det bli, precis som jag hade inställd det i min 1:a Preset. Det blev ett succée. Fick 2 kanon varv efter depåstopp, och bra tider resten av racet.

Nu börjar det bli täjt i toppen Ola :D

Visst är det GPRoadAmerica nästa racet??

InläggPostat: 07 apr 2010, 06:31 
Veteran
Användarvisningsbild

Road America är det ja.
Men det är den version som ingår i Race-On.
Så har ni någon add-on version av Road America installerad så ta bort den för att undvika problem.

STES Season 3 Champion
STES Season 4 Champion

InläggPostat: 07 apr 2010, 07:34 
Formel Renault förare
Formel Renault förare
Användarvisningsbild

wazuk403 skrev:
Nu börjar det bli täjt i toppen Ola :D

Ja, det är jag plågsamt medveten om... Trist statistik för min egen del - noll poles och noll vinster - bådar inte gott inför framtiden :(

Måste försöka hitta den där extra lilla farten som du och flera andra visar upp... :evil:

//Ola

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme