Aktuellt datum och tid: 22 jun 2018, 04:46

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 65 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SSR TCC - Race 9 & 10 - 26/10 kl 21.00
InläggPostat: 27 okt 2009, 18:45 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Kvalet körs i form av "Superpole" kval som följde med STCC expansionen, dvs det är fullt normalt att man är ensam på banan och inte ser några andra bilar, så ska det vara.

InläggPostat: 27 okt 2009, 18:59 
Formel Ford förare
Formel Ford förare
Användarvisningsbild

Hade fin fart på denna bana, men spoilerade det helt när jag råkade gena på på kvalet i kurva 3 och var tvungen att slå av på takten så att jag inte tjänade nåt. Men det gjorde också att jag förlorade rytmen och åkte av i chikanen. :( 14:e (hatar att starta där)

Race 1 gick hyfsat. Tog nåra ströplatser, men sen blev jag puttad och förlorade lite. 12:a i mål, men det kändes att jag hade mer pace men hade svårt att köra om.

I race 2 var det fortsatt trögt. Trillade nedåt och råkade putta lite på Andreas Lewau, sorry för det. Men sen trillade folk av en efter en och jag var uppe på åttonde. Kom ikapp Ludde och Brodin och lyckades nästan bränna om båda över start och mål för att ta 6:e. Bromsade väl lite tidigare så att jag skulle lyckas hålla innern, och då var Ludde inte helt med. Sånt som händer. Oavsiktlig påkörning.
Flög över barriären och tillbaka igen på något sätt. Så jag kunde fortsätta och hamnade elva.

Levde inte upp till förväntningarna, men det berodde nog egentligen helt på att jag tabba mig i kvalet.

- Presto GP div 1 - http://www.prestogp.com
- SSR TCC -

InläggPostat: 27 okt 2009, 19:16 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

(AR)Göran skrev:
Kvalet körs i form av "Superpole" kval som följde med STCC expansionen, dvs det är fullt normalt att man är ensam på banan och inte ser några andra bilar, så ska det vara.

Hmm, då var det ju verkligen dumt att jag tryckte escape och gick ut från kvalet, trodde som sagt att nåt var fel men nu har jag ju lärt mig det till nästa gång.

Örjan. :)

InläggPostat: 27 okt 2009, 21:33 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Lyckades äntligen med något jag inte klarat av förut, att stå på "pallen" sååå jädra göööt :D .

Race 1: Hade kvalat in som 8:a och racet gick skapligt från start till mål, slutar där jag startade alltså 8:a. Var dock inte nöjd med däck tempen, så det krävdes justeringar till det aggressivare hållet inför race 2 :twisted: .

Race 2: Fick äran att starta som förste man, och lyckas med detta ganska väl. Leder faktiskt racet i hela 11 varv (enligt race rapporen) innan jag blir omkörd av Oskar. Det tar några varv till så kommer Peter förbi, och förs efter detta käns det som den värsta stressen är över. Med stärkt själförtoende och "snälla :) " Linus bakom mig, rullar jag i mål som 3:a eller va... 2:a :shock: . Peters bil försvinner som ett spökskepp på mål rackan och sista varvet. Där kan jag känna att om man är en värdig 2:a :| , men hur som så är jag en mycket nöjd man på pallen :trophy2nd.:

InläggPostat: 27 okt 2009, 22:22 
Veteran
Användarvisningsbild

Nä, det är superpool, dvs man kör helt ensam.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 65 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme