Aktuellt datum och tid: 17 okt 2018, 06:29

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 205 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 aug 2008, 09:32 
Veteran
Användarvisningsbild

Arrangören kan sätta vilka regler som helst för sitt arrangemang så länge de inte bryter mot några lagar eller avtal. Det behöver inte finnas något stöd i lagar eller avtal för dem bara de inte går emot dem.

Den korrekta analysen har nog redan presenterats:
Leg skrev:
Vad jag tror.. Helt egen tolkning nu.. Så handlar detta om att man inte vill riskera en massa "glyttar" som sitter och gapar och skriker när de kör av vägen. De vill ha in detta i ett finare rum, och då vill man inte ha med de yngsta för att slippa etiketten.. "bara ett spel".

Att de sedan inte var tydliga nog utan gömde det i "Allmänna villkor" som ingen ändå läser var en stor miss men ingen kan klaga då alla som reggar sig för att vara med hävdar att de läst och godkänt villkoren.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 aug 2008, 10:49 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Leg skrev:
Barn kan inte ensamma stå som ägare på ett fordon om inte de har förarbevis eller körkort för det. (Så har man en EU mped och har ett förarbevis så kan man så som ägare på det).
(Detta gäller givetvis alla fordon)

Hmm... för jag och mina föräldrar har försökt få sätta mig som ägare på min EU-moped men enligt vägvärket så får man inte stå som ägare till ett fordon om man inte fyllt 18 år.

Men moppe köpte jag i och för sig innan jag tagit EU-kortet...

Ska kolla upp det...

http://www.youtube.com/profile_favorite ... martidinho

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 aug 2008, 15:30 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Martin Svensson skrev:
Leg skrev:
Barn kan inte ensamma stå som ägare på ett fordon om inte de har förarbevis eller körkort för det. (Så har man en EU mped och har ett förarbevis så kan man så som ägare på det).
(Detta gäller givetvis alla fordon)

Hmm... för jag och mina föräldrar har försökt få sätta mig som ägare på min EU-moped men enligt vägvärket så får man inte stå som ägare till ett fordon om man inte fyllt 18 år.

Men moppe köpte jag i och för sig innan jag tagit EU-kortet...

Ska kolla upp det...

http://www.sr.se/Ekot/artikel.asp?artikel=956213

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 aug 2008, 15:39 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Tack Per detta ska genast berättas för morsan o farsan så de kan ställa den på mig. Tack :)

http://www.youtube.com/profile_favorite ... martidinho

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 08 aug 2008, 23:48 
Formel Renault förare
Formel Renault förare

Nu är jag tillbaka från semester & V-Wtcc Semi Final på Brands Hatch. Vilken upplevelse, speciellt på Söndagen när man fick gå på griden innan Race2, och Lördag kväll när vi fick prova GTR Evolution. Provade WTCC Extreme bilar där även Seat, Alfa & Chevi bilarna är bakhjulsdrivna med 5 till 600HK. Vilket ljud också.

Själva tävlingen gick inte så bra. Man körde Race07 RaceRoom Edition, men temp på banan & luften var 0 grader, så bilen sladde helt hopplöst ibland. Ena kurven hade man fäste, sedan i nästa kurvan ingenting. Ljudet runt ikring var så högt att man kunde inte höra motor eller slad ljudet från ens egen bil, även när man skruvade upp volymen på högtalarna till max. Hörlurar var inte tillåten. Väldigt svårt att köra utan hjälp från ljudet.

Race1 fick avbrutas efter ungefär 5 varv av 14 när strömmen försvan till alla BMW & Chevi förare. De hade haft problem under morgonen med strömförsörjning; för klena el kablar. Efter ungefär 20minuters uppehåll, drog vi igång Race1, men för att de inte skulle köra övertid med schemat, blev både racen bara 9 varv. Fick en rätt så bra start, men efter 4 varv, tappade däcken fäste helt vid Graham Hill kurvan, och jag åkte på gräset, sedan samma sak vid nästa kurvan. Låg på 10 plats, men kämpade resten av racet för att nå 8:e plats.

I Race2 fick jag en bra start från pole, och hade igen i närheten när jag började & bromsa och svänga in i Druids. Sedan small det rejält :evil: Jag var inte glad kan jag säga. Om någon admin kan hjälpa mig, så har jag Replay filen. Men den är 4.7MB och en otillåten fil typ. Gick från 1:a till 10:e plats. Förstår inte vad han tänkte Marco Schade. Han skulle till Final även om han inte vann Race2. Helt onödigt. Kämpade vidare, hade lite fight med Carsten Hörenbaum i en Cheva, och nästan lyckaste tar mig förbi in i sista kurvan. Hamnade på 8:e plats i detta Race också, 9:e totalt.

Visade incidenten för Yoeri efter racet, men då hade de redan bestämt podium och gick inte att påverka resultatet.

Besviken på hur dåligt det gick, men skall försöka tar revansch på Mantorp (Anderstorp i tävlingen)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 09 aug 2008, 13:07 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Synd att det gick som det gick Nick. Fick samma problem junder tävlingen i Valencia. Strömavbrott under kvalet och strulande datorer under racet. Även fast de köpt in nya burkar sen Valencia så strular det asså? :?

SSR-TCC Div. 1

24H Spa Kolding 2008

"Man skall behandla folk som man själv vill bli behandlad på banan" - Nåt ur Bibeln

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 09 aug 2008, 18:05 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

jaså inte hörlurar, var det samma sak i valencia mankan?

Team GG

I Want to die in my sleep like my Grandfather, not kicking and screaming like the passengers in his car! -Anonymous

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 09 aug 2008, 19:11 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Ja, man hörde inte ett smack av sin egen motor. Man fick hålla koll på varvtalsmätaren hela tiden. Och allt eftersom så stod allas ljudmätare på fullt :lol:

SSR-TCC Div. 1

24H Spa Kolding 2008

"Man skall behandla folk som man själv vill bli behandlad på banan" - Nåt ur Bibeln

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 09 aug 2008, 21:11 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Tycker att det är konstigt att Magnus dator problem räknas som "technical failure" men strömavbrott som inte påverkar alla i startfältet räknas inte som det...hmm...
Inte för att jag gillar att det skulle räknas som ett technical failure men det finns ju ingen logik i det tycker jag i alla fall.

Det är också konstigt att "podium redan är bestämt"...då låter det ju som att "Ja, vi skulle bestraffa föraren men vi kan inte nu för han har redan vunnit"
Tycker att det borde finnas fler domare som kan ha koll på förarna och att folk blir svartflaggade på en gång under tävlingens gång om de inte följer reglerna och respekterar andra förare.
Det är ju ingen som kommer vilja lägga ner pengar på att resa utomlands för att vara med i en tävling där det ens är osäkert om man får köra överhuvudtaget p.g.a deras utrustning där. Skulle inte förvåna mig ifall att förare skulle få stå över ifall ett gäng datorer lade nån timme innan tävling :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 09 aug 2008, 21:22 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Jag vill inte ens tänka på det. Men det är bara att ta nya tag. Aldrig att jag pröjsar resa och hela smacket själv för att tävla utomlands och sen bara köra 8 varv och sen få ett påstått tekniskt fel. 2 månadslöner rök i ett där :(

Ska försöka få dispens att köra i Mantorp... det liger trots allt 20 mil hemifrån.

SSR-TCC Div. 1

24H Spa Kolding 2008

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 205 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme