Aktuellt datum och tid: 25 sep 2018, 04:19

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Thrustmaster T500 RS
InläggPostat: 30 mar 2015, 09:22 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

HenrikKK skrev:
Obizzz skrev:
HenrikKK skrev:
Håller på med ett nytt rattprojekt och har letat som en galning efter roterande on/off/on brytare men hittar inga, vore toppen om du har möjlighet att kolla om det står nån tillverkare/art nummer på brytaren så kanske jag har nått vettigt att söka på.

Nu klev jag upp ur sängen och in på kontoret för att kolla för din skull ;)

Fabrikatet verkar vara ALPS Electronics och det står 2510 på sidan.

http://www.alps.com/prod/info/E/HTML/Se ... list1.html (?)

Tackar ödmjukast :hatsoff:

Ska vi se om man kan lyckas få hem några, kanske blir en liten byggtråd av detta projektet.

Kanske inte en riktig byggtråd men bjuder på lite bilder från senaste projektet.

https://plus.google.com/photos/11698365 ... 6710554065

(Visst kan man se bilderna utan att själv vara inloggad i google plus?)

InläggPostat: 30 mar 2015, 10:46 
Formel Renault förare
Formel Renault förare

Bilderna syns utan att behöva vara inloggad. :)

"I WAIT UNTIL I SEE GOD. THEN I BRAKE" - Kevin Schwantz Hockenheim

InläggPostat: 16 jul 2015, 09:43 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Igår hände det otäcka saker! :shock:

Satt och lekte lite med Formula Rookie i Project Cars, efter ett litet race på Watkins så började en frän odör stiga upp i näsan, lukten av bränd plast. Panik uppstod och jag röck ur sladden, väntade ett tag tills jag såg att det inte brann någonstans och sen peta i sladden igen, fläkte drog igång och surrade i en kvart innan den stängde av. Jag vänta ett tag till och sen kicka jag igång iRacing och körde lite skippy, en svag lukt av bränt hängde kvar men vart sakta svagare.

Nån annan som upplevt nått liknande? Efter lite googlande så verkar det inte vara helt ovanligt att det kan lukta bränt, för många verkar det hänga ihop med en fläkt som gett upp fast min spinner på fint och verkar putta bra med luft...

InläggPostat: 16 jul 2015, 10:34 
Legend
Användarvisningsbild

HenrikKK skrev:
Igår hände det otäcka saker! :shock:

Satt och lekte lite med Formula Rookie i Project Cars, efter ett litet race på Watkins så började en frän odör stiga upp i näsan, lukten av bränd plast. Panik uppstod och jag röck ur sladden, väntade ett tag tills jag såg att det inte brann någonstans och sen peta i sladden igen, fläkte drog igång och surrade i en kvart innan den stängde av. Jag vänta ett tag till och sen kicka jag igång iRacing och körde lite skippy, en svag lukt av bränt hängde kvar men vart sakta svagare.

Nån annan som upplevt nått liknande? Efter lite googlande så verkar det inte vara helt ovanligt att det kan lukta bränt, för många verkar det hänga ihop med en fläkt som gett upp fast min spinner på fint och verkar putta bra med luft...

Fläkten gör inte sitt jobb längre och så smälter lite dämpningsmaterial som sitter på kåpan och luktar bränt. Ingen större fara men duska nog byta fläkt? Har du kvar den gamla som sitter på kåpan? De nyare revisionerna har en större som sitter på kylflänsen.

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

InläggPostat: 16 jul 2015, 13:07 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Har inte kollat vilken revision jag har men spanade precis in proceduren att byta fläkt och det såg rätt smärtfritt ut. Blir till att beställa en noctua eller liknande så man kan sova gott om natten :)

Har du gjort det på nån av dina rattar?

InläggPostat: 16 jul 2015, 13:42 
Legend
Användarvisningsbild

HenrikKK skrev:
Har inte kollat vilken revision jag har men spanade precis in proceduren att byta fläkt och det såg rätt smärtfritt ut. Blir till att beställa en noctua eller liknande så man kan sova gott om natten :)

Har du gjort det på nån av dina rattar?

Jo bytte fläkt på min T500RS var rätt enkelt. Vet inte om jag har guiden kvar någonstans antagligen inte.

Kontaktade Thrustmasters support de skickade den nya fläkten. Har du kvar garantin på din?

InläggPostat: 16 jul 2015, 15:42 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Köpte den i april 2014 och var jag förstår så har TM 2 års garanti på allt så kanske ska kontakta deras support?

InläggPostat: 24 sep 2017, 07:37 
Gokartförare
Gokartförare

Om man ej orkar läsa alla inlägg, hur sammanfattar ni omdömmen om denna ratten :)?

InläggPostat: 24 sep 2017, 18:14 
Legend
Användarvisningsbild

Läs alla inlägg och googla t500rs impressions/reviews :)

InläggPostat: 24 sep 2017, 18:54 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Svårt att sammanfatta - håller med Öqvist.
Annars så kör jag själv T300 och har testat T500 relativt mycket. Bägge är bra men behöver bättre pedaler. Själv har jag mina gamla G25 pedaler moddade och de är grymma.

Edit: Dvs ratten är bra men pedalerna skit...

InläggPostat: 26 dec 2017, 16:10 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Jag har haft min T500RS nu i ungefär 2 år och den fungerar fortfarande fint efter att ha använts flitigt. Fläkten startar ibland och fungerar bra. Inga tendenser till överhettning. Men så kör jag inte på 100% FFB som en del verkar göra.
Pedalerna är helt ok, finns säkert bättre men samtidigt betydligt dyrare på marknaden.

Gick från Logitech G27-ratt innan och jämfört med den så är ratten och pedalerna samt TH8A-shiftern som jag också har rena himmelriket.

Playseat Evolution - T500RS wheel with T3PA pro pedals - TH8A shifter - GT Omega monitorstand. PC-specs: ASUS Z97-A motherboard, Intel Core i7 4790K 4Ghz 8 MB, ASUS Geforce GTX 980TI 6GB, HyperX Savage 16GB DDR3 RAM, Samsung SSD 250 GB, Toshiba 2TB HD, Win 10. 3 x ACER 24" XB240H 144 Hz G-sync, Nvidia surround setup. Buttkicker Gamer 2 with Simvibe-software.
////Project CARS 2 Gold member
JDM-fantast

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme