Aktuellt datum och tid: 11 dec 2018, 21:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: (Löst)TrackIr5 strul ihop med ratten
InläggPostat: 09 dec 2017, 14:44 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Hej på er alla datagenier :)

Jag köpte en tidig julklapp till mig själv - en TrackIr. Jag har inte lärt mig allt än förståss hur man ställer in den men basic sitter i alla fall.
Tyvärr så är det en sak jag inte får till - av någon anledning så reagerar X-axeln i TrackIr ibland på X-axeln på ratten, dvs när jag styr. Speciellt är det vid små snabba rörelser, dvs typ korrigeringar på landsväg när jag rullar truck i ETS2 tex. Men även om spelet är avstängt och jag enbart har TrackIrs programvara öppen och rör på ratten på samma sätt blir det dessa hopp. Ibland till och med så mycket att jag tittar upp i taket i programmet - lite irriterande milt sagt.
Det finns inga reflektioner i kameran, det är kollat och syns även i programmet.
Jag kör senaste drivisarna på ratten, hade gamla drivisar innan med samma problem.
Körde senaste software från TrackIr och har även testat den innan - samma problem.

Testade lite i Assetto Corsa bara för att och där förekommer det i mindre grad - troligen på att rattrörelserna är annorlunda jämfört med lastbilen :) Men som sagt - det är inte relaterat till om spelen är igång eller ej.

bifogar en länk till ett youtubklipp jag spelade in där det syns hur det hoppar till när jag rör ratten (enbart TrackIrs programvara syns ju men ni fattar)

Nån som har en tanke?

https://youtu.be/QLYQa2AXxmo

Edit: LÖste problemet av en slump - det var den lilla röda randen på ratten som sitter högst upp när man kör rakt som blänkte tillräckligt mycket, eller lite, för att inte alltid reflektera men ibland...
Tejpade på ett svart papper så löste det sej - får skaffa eltejp så blir det snyggare sen...

Inläggsrubrik: Re: TrackIr5 strul ihop med ratten
InläggPostat: 09 dec 2017, 17:25 
Legend
Användarvisningsbild

Klurigt. Hade aldrig det problemet med TrackIR 5 tyvärr. Verkar ju av någon anledning att de inte ser skillnad på x-axlarna av någon anledning. Har du vart i kontakt med deras support?

Fråga bara varför TrackIR 5 när de finns VR stöd för Euro Truck Simulator 2 och alla racing lir :)

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

Inläggsrubrik: Re: TrackIr5 strul ihop med ratten
InläggPostat: 09 dec 2017, 18:01 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

oqvist skrev:
Klurigt. Hade aldrig det problemet med TrackIR 5 tyvärr. Verkar ju av någon anledning att de inte ser skillnad på x-axlarna av någon anledning. Har du vart i kontakt med deras support?

Fråga bara varför TrackIR 5 när de finns VR stöd för Euro Truck Simulator 2 och alla racing lir :)

Får bli supporten om jag inte kommer på varför.

Billigare och så slipper jag den täta VR kåpan - har testat men svetten rinner bara ner i ögonen...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme