Aktuellt datum och tid: 21 aug 2018, 09:44

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Logitech G29
InläggPostat: 27 aug 2017, 09:36 
Legend
Användarvisningsbild

Vred runt en bult för att hard mounta TXn så åkte på en G29 i ett svagt ögonblick för 1990. Ville ha en ratt för att testa GT Sport var hur de rationaliserades.

Känns extremt mycket G27 rev 2. Men den kan låta lika paj när de två ffb motorerna till synes kolliderar med varann. Har hänt man tagit av hörlurarna för man trott att rattfästet gått sönder eller något. För de mesta arbetar den riktigt tyst. Många år sen man körde en fräsch G27 men den känns anings mer robust, aningen starkare ffb etc.

Knapparna är äntligen på ratt och inte växelspak men märks lite att logitech är nybörjare här. Ingen knapp nås direkt men efter lite tillvänjning så blir de mindre och mindre något reellt handikapp bara ett irritationsmoment när man är van att ha allt tillgängligt direkt utan att behöva byta grepp.

Greppet är lite tjockare än vad jag minns på G27 och fungerar klockrent. Paddlarna är lite mindre distinkta och tystare och lite långsamma att operera men böjs nog inte lika lätt som G27:ans. G27ns läderklädsel lyfter ratten oerhört jämfört med tx:ns gummi som man måste ha handskar för att trivas med.

Pedalerna är de samma förutom att de har kollat på communityt och har nu en gteye spring för koppling och en plastmod för att ge progressiv broms. Tyvärr har de inte sneglat på leo bodnar så pedalerna är fortfarande 8-bit 255 steg.

Hade föredragit gummi som alla andra använder över hårdplast vilket lätt lurar en att man är på full broms efter halva distansen. Sen ger de inte med sig lika smidigt och progressivt som gummi därefter heller. Måhända mer hållbart men att gå på fullbroms blir två stage närmast hur jag än vänder mig åt. Tycker jag borde ha vant mig att stampa hårt med he ultimate pedalerna men det blir alltid en lätt delay från när jag stöter på plastbiten. Låter de va osagt om de är värt ta bort den helt men förstår varför många gör det.

Logitech drivrutinerna har tagit ett steg bakåt men de verkar ha ställt in G29 så bra som de går så det gör inte så mycket. Du kan ställa in styrgrader och centreringsfjädring sen är det upp till spelen.

Slog mitt pers tagit med osw och he ultimate pedaler på Portugal efter 30 minuter med G29 och G29 pedalerna... Fast vill mest tillskriva det new toy syndrome brukar bli taggad av att testa nya grejer men G29n går ju alltid att övermanna så man bör nog egentligen ställa ner ffb etc rätt kraftigt för hotlappning i alla fall. Men jag fick kämpa ett tag för att slå den tiden med oswn med 5 hundradelars marginal.

Beter sig likadant som G27. Nervös runt centreringen bilen flyter rätt runt lite runt apex men stöter på noll motstånd när man ska styra emot så de går fort korrigera. Rattkänslan är ingenstans nära vad jag någonsin stött på i en bil där är Tx bra mycket närmare men den går att ha kul med ändå även efter osw. Ingenting som får en att ångra investeringen dock.

Testade lite FH 3 och de har lite speciell fysik där var nervositeten runt centreringen ett klart handikapp. Men går att komma runt okay med sänkt sensitivity. Men det är ett lir där man allt som oftast är snabbare med gamepad. Stått och nött på easy bucket lists där man ska nå en viss hastighet och gjort 20 försök med både g29 och tx. Sedan fixat de på fösta med gamepad trots man tar mindre optimala racinglinjer... Måste ha någon gömd tc aid för gamepad eller vad de gör.

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme