Aktuellt datum och tid: 11 dec 2018, 21:38

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Steam link/steam controller
InläggPostat: 03 okt 2016, 12:00 
Legend
Användarvisningsbild

Många här sitter med kraftfulla datorer som kanske kan ha användning för i vardagsrummet också.

Inhandlade dessa på 30 % nedsänkt pris på Gamestop. Du kan köpa via gamestop butik i Sverige eller köpa via Steam. De matchar reorna mot varandra.

Steam link fungerar över förväntan. Jag märker inte av några hack även trådlöst. Får ca 100 mb/s från min dual band router. Har 10 meter max mellan värddator och steam link.

Läggs inte till mycket input lag alls. Kunde köra pinball fx/2 utan vidare lagg. För min del fungerade det dock bättre koppla xbox kontrollen trådlöst till värddatorn än att koppla den trådat till steam link. Steam controller verkar ge mindre input lag när jag kör den kopplad till steam link.

Kan inte säga att jag ser mycket till artifakter och bildkvaliten är överlägsen på plasman vs lcd monitorerna jag har i ägo. Ljudnivå noll är en riktig lyxkonsol :)

Försökte testa lite med Forza apex men det fick jag inte att flyta längre även på värdpcn trots låsta 60 fps så tveksamt om man törs sälja av xboxen ännu.

Steam controllen har jag bra svårt vänja mig vid dock. Går koppla mus/tangentbord till steamlink också förutom xbox one gamepad. Även om man bara snabbt ska försöka hantera interface för videos så är en trådlös mus sjukt mycket smidigare än steam kontrollen. Men det är lite kul att rulla på en virtuell trackball med haptisk feedback.

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

Inläggsrubrik: Re: Steam link/steam controller
InläggPostat: 25 dec 2016, 12:12 
Gokartförare
Gokartförare

Jag har kört både steam link och controller i ett drygt år nu av och till. Steam linken fungerar fläckfritt med alla spel jag testat som är köpta på steam, men spel utanför steam (forza, saker som körs via origin/battle.net/uplay etc) är det lite mer varierande resultat med. Detta ska enligt vad jag lyckats hitta framförallt ha att göra med sättet spelen renderas på på värddatorn. Battle.net verkar fungera bättre än övriga kllienter jag räknade upp, men å andra sidan kräver hearthstone och Diablo 3 betydligt mindre gällande FPS och sådär.
Finns vägar att koppla in ratt och pedaler i steam linken, däremot finns där ett input lag som är svårt att bli av med av naturliga orsaker (signalen ska skickas över nätverket och sen processas).

Steam controllern då. Jag ska erkänna att det tog ett bra tag att vänja sig, men däremot så är den svårslagen i de flesta slags spel när man väl vant in sig, speciellt för FPS och RTS. Men sen är ju smaken som baken, den ger inte direkt någon exklusiv känsla när man håller i den, mycket plast etc, men inga kvalitetsproblem trots det. Fantastisk batteritid också, tror att jag bytt batterier i den två gånger på ett år.

Båda sakerna är på julrea också, så tror att du kan plocka upp både steam link och controller för runt 500:- tillsammans, alternativt steam link för ~200:- och controller för ~300:-

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme