Aktuellt datum och tid: 10 dec 2018, 01:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Pascal kommer i vår?
InläggPostat: 29 mar 2016, 08:22 
Legend
Användarvisningsbild

http://wccftech.com/nvidia-pascal-gefor ... gp104-gpu/

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

Inläggsrubrik: Re: Pascal kommer i vår?
InläggPostat: 16 maj 2016, 18:39 
Legend
Användarvisningsbild

Prisspekulationer här http://www.sweclockers.com/nyhet/22118- ... 699-kronor

InläggPostat: 16 maj 2016, 21:13 
Legend
Användarvisningsbild

När det gäller priset på Founders edition så är det nog mer än spekulationer..
Sweclockers säger ju att det är officiella riktpriser, och jag tror inte de ljuger på den fronten!

Sen är ju alltid riktpriser just riktpriser och kan bli något annat till slutkund :)
(åt båda hållen :?)

OBS för de som missat det: det som kallas "founders edition" är inte annat än Nvidias referensdesign, dvs en hyfsad (men antagligen inte snortyst) radialkylare som blåser ut luften ur lådan.
Av någon anledning kommer dessa referenskort kosta 100dollar mer än rekpriset för ett icke-referenskort... Fråga mig inte varför :)
(nånting om att nvidia vill kunna tillhandahålla referensdesignen men ändå inte konkurrera för hårt med sina tredjepartstillverkare eller nått sånt konstigt)

Så även om man vill ha ett kort så fort som möjligt, så lönar det sig troligen att vänta en aning och se vad priserna för icke-referenskort hamnar på... Åtminstone vissa av dem lär bli billigare!

Rätt läskiga priser ändå dock :(
Ju mer tålamod man kan ha, desto bättre misstänker jag.
Jag kan hålla mig med köp till jag får nån slags besked om när min Rift dyker upp åtminstone 8)

She is as easily mine
As she is yours

InläggPostat: 16 maj 2016, 22:22 
Legend
Användarvisningsbild

Pengarna för Viven är nog dragna vid det här laget i alla fall reserverade men jag sitter fast på ett 580 nu pga buggig lemans 24h bana så risken är att man åker på founders då de måste beställas innan juni vare sig rift eller vive leverans :p

Skamlös plug men har ett GTX 980 till salu. Går inte ha grafikkort som inte fixar Le Mans (rFactor 2)

InläggPostat: 22 maj 2016, 16:54 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Är nära att sälja av hojen för en rift, att addera ett 1080 eller 1070 som backup till det. Att nästan kunna maxa gfx med en rift lär ju inte skada upplevelsen direkt...

“An amateur practices until he gets it right; a professional practices until he can't get it wrong.”
Bild
Unofficial guide to iRacing pt 1 - part 2 - Article on immersion

InläggPostat: 22 maj 2016, 17:33 
Legend
Användarvisningsbild

Stämmer benchmarksen för VR så borde man nog kunna förvänta sig att maxa alla lir under överskådlig framtid med X1080 och rift/vive troligen X1070 också.

980 kortet sålt. Inte ens nära att täcka en halv X1080 men jag sparar ju en del på avsaknad av bil/hoj konto :)

InläggPostat: 27 maj 2016, 14:18 
Legend
Användarvisningsbild

Så är X1080 korten släppta. Tyvärr verkar inte tredjepartskorten bli nå värst mycket billigare. X 1070 lär de väl försöka ta över 5000 för får man förmoda...

skulle få expressfrakt vid betalning med netonet kortet. Beräknad leveransdatum 3-7:e juni???

InläggPostat: 27 maj 2016, 14:47 
Legend
Användarvisningsbild

oqvist skrev:
Tyvärr verkar inte tredjepartskorten bli nå värst mycket billigare.

Hmm, nyfiken, baserat på vad menar du? Har det kommit några prisindikationer på dem?

Blir ingen founders edition för mig i alla fall. Jag kommer vänta in tredjepartskylare och se var priserna hamnar..
Håller på att bygga ny burk för detta också parallellt 8)

She is as easily mine
As she is yours

InläggPostat: 27 maj 2016, 15:17 
Legend
Användarvisningsbild

Jösses det tog 2 minuter att sälja alla evga kort på netonnet. De la ut den sist var och kolla runt försökte hitta bättre priser (förgäves). Sen blev det tydligen slutsålt direkt därav leveranstiden.

Fick tag i deras sista Gigabyte kort i lager tror jag...

Wheely hittade detta blir nog försök med det. https://www.komplett.se/product/890647/ ... -gtx-1080#. Inte riktigt lika dålig affär ;)

NetoNet kortet kan jag returnera i lokala lagershopen om allt skiter sig. Måste ha allt igång till LeMans säsongen.

InläggPostat: 27 maj 2016, 15:41 
Legend
Användarvisningsbild

oqvist skrev:
Jösses det tog 2 minuter att sälja alla evga kort på netonnet. De la ut den sist var och kolla runt försökte hitta bättre priser (förgäves). Sen blev det tydligen slutsålt direkt därav leveranstiden.

Fick tag i deras sista Gigabyte kort i lager tror jag...

Jo, fast alla de där tidiga dyra var väl founders edition allihop?

oqvist skrev:
Wheely hittade detta blir nog försök med det. https://www.komplett.se/product/890647/ ... -gtx-1080#. Inte riktigt lika dålig affär ;)

Där ser man! 6599 för icke-referens känns mer överkomligt.
Kan bli ett sånt.

She is as easily mine
As she is yours

InläggPostat: 27 maj 2016, 18:49 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Roger W skrev:
oqvist skrev:
Blir ingen founders edition för mig i alla fall. Jag kommer vänta in tredjepartskylare och se var priserna hamnar..
Håller på att bygga ny burk för detta också parallellt 8)

Lägg gärna upp spec på burken sen.
Jag behöver uppdatera men vill gärna vänta in amd och se vad de kommer med, gäller även zen.
Räcker det att vänta till i höst? Annars blir det intel/nvidia

Pixel Performance Racing #12

InläggPostat: 27 maj 2016, 22:36 
Legend
Användarvisningsbild

SuperTed skrev:
Lägg gärna upp spec på burken sen.

Typ lite fel tråd egentligen kanske, men ändå:
Låda: Corsair 400Q (vettig storlek, vettigt pris och tillräckligt med plats/lagring för mina behov)
CPU: Intel 6700k (såg dock att 6600k gick för 1790 tillfälligt igår på kompletts 6h rea .. Det hade nog varit smartare)
CPU-kylare: Thermalright HR02 macho rev B (rejäl och tyst luftkylare.. Men jag borde snålat och använt en Coolermaster 212 jag har i mina lådor nånstans som jag köpte på nån rea för typ 150 spänn :))
Moderkort: ASUS Z170-A (nån tillfällig rea på Inet. Ungefär lagom mycket features tror jag. Ont om USB3 portar i bak dock :()
Minnen: Team Vulcan 2666mhz DDR4 (var billiga på Alina - vet inget om dem annars)
PSU: Corsair 750RMx (nya RM-serien verkar rätt vettig, rätt tyst, och hyfsat prisvärd. Borde palla SLI om jag nånsin skulle få den dumma idén. Rätt rejält långt nätagg dock!)
SSD: 512GB Samsung 850pro (överprissatt och kanske inte helt rationellt val, men MLC 3D NAND borde vara snabbt och kunna tåla stryk och hålla bra länge! 10 års garanti...)
GPU: EVGA GTX 1080-kortet som Öqvist tipsade om här ovan :) (för otålig för att vänta in AMD, och föredrar generellt nVidia)

... och några phantekfläktar och lite 2.5->3.5 hårddiskadaptrar och kanske nått annat smått.

Pris? sisådär 18 lakan... Det drar iväg :?
Dyraste burk jag byggt tror jag. (Lite ironiskt då jag inte spelat några direkt prestandakrävande spel närmsta året eller så :))

SuperTed skrev:
Jag behöver uppdatera men vill gärna vänta in amd och se vad de kommer med, gäller även zen.

En mycket sund inställning :)
SuperTed skrev:
Räcker det att vänta till i höst? Annars blir det intel/nvidia

Jag har inte riktigt koll på AMD:s planer, men gissar de hinner släppa nytt på åtminstone någon av GPU eller CPU-sidan till hösten :)

Dock är väl intrycket man fått att de inte kommer orka upp i samma prestanda som Nvidia. Det lär bli ovanligt strömsnålt för att vara AMD, men gissar de möjligen orkar upp ca 980ti prestanda den här första releasen. Vi får se hur fel jag har :roll: :lol:

She is as easily mine
As she is yours

InläggPostat: 28 maj 2016, 01:51 
Legend
Användarvisningsbild

Jo känslan är ju att AMD är inte med i matchen alls tyvärr annat än möjligen i budgetsegmentet. De måste ju prissätta så de säljer. Får se vad som händer med X90 men X 1080ti har väl måhända redan släppts vid det laget.

Börjar bli rätt lack kollar jag på kompletts hemsida nu så verkar de ändra sig om leveransdatumen. Till 15 juni... Så antingen köper jag ett kort som throttlar järnet med högljudd och usel kylning för en tusenlapp mer eller så sitter jag och häckar på en Vive jag ev inte ens har möjlighet att kolla om displayerna är okay... Hittills har jag inte fått något liv ur den med mitt GTX 580 och försöker köra 24h lemans med GTX 580 och mega stutter så fort man får lysen i backspegeln. Ingen här som sitter med ett AMD kort eller ej Geforce 9 serie de kan tänkas låna ut?

InläggPostat: 28 maj 2016, 11:28 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

oqvist skrev:
Jo känslan är ju att AMD är inte med i matchen alls tyvärr annat än möjligen i budgetsegmentet. De måste ju prissätta så de säljer. Får se vad som händer med X90 men X 1080ti har väl måhända redan släppts vid det laget.

Börjar bli rätt lack kollar jag på kompletts hemsida nu så verkar de ändra sig om leveransdatumen. Till 15 juni... Så antingen köper jag ett kort som throttlar järnet med högljudd och usel kylning för en tusenlapp mer eller så sitter jag och häckar på en Vive jag ev inte ens har möjlighet att kolla om displayerna är okay... Hittills har jag inte fått något liv ur den med mitt GTX 580 och försöker köra 24h lemans med GTX 580 och mega stutter så fort man får lysen i backspegeln. Ingen här som sitter med ett AMD kort eller ej Geforce 9 serie de kan tänkas låna ut?

Vet inte med alla men för egen del skulle jag inte köpa ett grafikkort för dessa pengar och därmed tror(läs hoppas) jag att AMD blir ett bra steg.
Jag menar att jag sitter i dag på ett R9 280x och kör eyefinity 5760*1080 i rFactor2 och det ser helt ok ut med runt 80-100fps.
Ok jag kan absolut tänka mig ett kraftigare kort men behövs det ett kort för 7000:-???

InläggPostat: 28 maj 2016, 12:27 
Legend
Användarvisningsbild

Här behövs det jag fixar inte att nedgradera och jag kan ju inte köra vidare med mitt 980 :)

Når inte riktigt upp i de fps jag vill ha i 2560x1080p med mitt 980 även om det inte är därför det såldes så lite nytta lär det nog göra.

Har man inget behov nu så är det ju bara vänta är aldrig fel.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme