Aktuellt datum och tid: 10 dec 2018, 01:02

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 95 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SimVibe
InläggPostat: 06 mar 2015, 16:39 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

JMKbiker skrev:
Verkar bara vara länkad firma som har buttkicker gamer, gammal modell? Bryr mig inte om det är utgången modell utan prio är funktion och enkelhet att montera.

Verkar vara lite svara att få tag på i Europa men Gamer 2 är en aktuell modell.

http://www.shakercentre.co.uk/aspbite/c ... /index.asp har i lager, mailade och frågade i veckan.

Till slut föll valet på en sån här http://www.trumbutiken.se/product_detai ... ts_id=4416 som är lite kraftfullare än en gamer.

Jag väntar på leverans så hur det fungerar kan jag inte svara på. Satsar bara på en till att börja med. Hade nog varit tveksam till att lägga 4 x 2400, nästan 10kkr utan att skaffa en bättre cockpit än den där först.

InläggPostat: 06 mar 2015, 17:11 
Formel Renault förare
Formel Renault förare

Nu blir jag lite generad :oops: Skyller på att jag hade lite för många uppgifter och skärmar igång samtidigt. Man ska inte surfa på leksaker samtidigt som man jobbar..
Trodde att set 2 innebar att det var två set a´2400kr, vilket jag tyckte var ett ok pris när jag letade shakers.. Pinsamt! Tänkte 5000 kunde det vara värt för att prova ifall de var bra så kunde man flytta över dem till nästa cockpit.
Du har helt rätt, bättre att lägga pengarna på cockpit!

Du får gärna skriva hur du tycker din nya blir, tyckte det verkade både prisvärt och anpassningsbart. :)

"I WAIT UNTIL I SEE GOD. THEN I BRAKE" - Kevin Schwantz Hockenheim

InläggPostat: 06 mar 2015, 17:15 
Legend
Användarvisningsbild

bass shakers behöver en stabil grund. Men det är klart värt det jag saknar mina en hel del :(

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

InläggPostat: 06 mar 2015, 17:22 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

oqvist skrev:
bass shakers behöver en stabil grund. Men det är klart värt det jag saknar mina en hel del :(

Misstänkte nästan det. Kommer bli en del experimenterande för att göra det optimala med min rigg för att minska oljud och oavsiktlig spridning av vibrationer till golv osv.

InläggPostat: 06 mar 2015, 21:56 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Dörrstoppar som sundheden tipsa om, mitt härke står på 6 st sånna och om dämpar vibrationer och ger dessutom ett litet skönt gung i riggen när man lutar med i kurvorna :D
Köpte dom på Jula, billigt och bra.

InläggPostat: 12 mar 2015, 22:33 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Fick hem prylarna idag. Har testat montera throne thumpern på kontorsstolen i väntan på skalstolen. Det kommer bli riktigt awesome sen med tanke på hur bra det är redan nu.

InläggPostat: 22 okt 2015, 21:04 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Nu har jag beställt en Buttkicker Gamer 2 från Trumslagaren.se :)
Även lagt beställning på ett ljudkort till datorn för jag tänkte köra med Simvibe.

Återkommer med omdöme och bilder :)

Vad tycker ni som redan kör med det här? Funkar det bra?

Playseat Evolution - T500RS wheel with T3PA pro pedals - TH8A shifter - GT Omega monitorstand. PC-specs: ASUS Z97-A motherboard, Intel Core i7 4790K 4Ghz 8 MB, ASUS Geforce GTX 980TI 6GB, HyperX Savage 16GB DDR3 RAM, Samsung SSD 250 GB, Toshiba 2TB HD, Win 10. 3 x ACER 24" XB240H 144 Hz G-sync, Nvidia surround setup. Buttkicker Gamer 2 with Simvibe-software.
////Project CARS 2 Gold member
JDM-fantast

InläggPostat: 23 okt 2015, 07:44 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare

När du väl har testat så kommer du inte vilja vara utan det.
Funderar på att bygga ut min rigg med 4 st lite längre fram.
Har en gamer 2 och en enklare puck med förstärkare vid pedalerna idag.

InläggPostat: 23 okt 2015, 11:54 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Låter gott det :) anar att det kommer tillföra en del åt realismen

Playseat Evolution - T500RS wheel with T3PA pro pedals - TH8A shifter - GT Omega monitorstand. PC-specs: ASUS Z97-A motherboard, Intel Core i7 4790K 4Ghz 8 MB, ASUS Geforce GTX 980TI 6GB, HyperX Savage 16GB DDR3 RAM, Samsung SSD 250 GB, Toshiba 2TB HD, Win 10. 3 x ACER 24" XB240H 144 Hz G-sync, Nvidia surround setup. Buttkicker Gamer 2 with Simvibe-software.
JDM-fantast

InläggPostat: 23 okt 2015, 12:02 
Målarn

Jag håller också på och meckar med SimVibe. Köpte två stycken Sinus Live Bass Pump för 200/styck, ett ljudkort för ett par hundra och rotade fram min gamla 5.1 stärkare. Mest för att se om det skulle funka.
Och det gjorde det!

Det som jag har haft mest meck med är Simvibe programvaran. Den ville inte logga in mig till Owners Club (i SimCommander) och programmet i sig är mer än lovligt användarovänligt men jag har fått det att dunsa och vibrera i både DirtRally och iRacing.
Jag har bara provisoriskt hängt upp den ena basen i aluprofilen under stolen än så länge, ska försöka klura ut ett fäste direkt i stolen och få till någon form av dämpning så att inte grannarna får spader.

Ladda ner mina layouter på Trading paints!
Steamalias: Chrillster
Steamspel: Asetto Corsa, iRacing, GTR2, GTL, DiRT Rally, ETR 2, Project Cars.
Slow in, slow out racing.

InläggPostat: 23 okt 2015, 16:18 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Jag vet inte riktigt om jag fattat skillnaden mellan programvaran Simcommander och Simvibe. Men det är väl så här:
Simcommander används till motion-riggar
Simvibe används för transducers typ Buttkickern?

I mitt fall där jag bara ska ha en Buttkicker ska jag väl bara köpa licens för Simvibe?

JDM-fantast

InläggPostat: 23 okt 2015, 17:38 
Målarn

SimVibe är en del i Simcommander, bara att det är begränsat till vibrationsfunktioner. Så om du köper en simvibe licens får du bara tillgång till den delen av Simcommander. Launchern, gui, profilinställningar ska vara samma oavsett om man har hela programmet eller bara vibbdelen, om jag förstått det rätt.

Ladda ner mina layouter på Trading paints!
Steamalias: Chrillster
Steamspel: Asetto Corsa, iRacing, GTR2, GTL, DiRT Rally, ETR 2, Project Cars.
Slow in, slow out racing.

InläggPostat: 12 mar 2016, 15:59 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Har lirat med min Buttkicker ett tag nu och jag har inte riktigt varit nöjd då monteringen på en Playseat är under stolen i rambalken vilket gör att man knappt känner vibrationerna. Man har fått köra på högsta volymen (med risk för överhettad förstärkare) för att känna något.

Nu hade jag lite tid då jag ligger med förkylning och kom på en bättre placering av Buttkickern. Jag har ett Playseat gearshifter-holder kit för min TH8A växelspak och där i denna plåten finns spår där jag istället monterade den runda hylsan som jag sedan klamrade fast Buttkickern vid.

Vilken skillnad!! Man känner varenda ojämnhet, växlingar, motorvibrationer i både stolen samt i själva växelspaken med :)

Tog några bilder på hur jag monterade dit den.

Bild
Bild

JDM-fantast

InläggPostat: 15 jan 2017, 08:43 
Gokartförare
Gokartförare

Detta tycker jag låter väldigt intressant, men måste man ha 2 ljudkort? räcker det inte med att ha en utgång ledig i ljudkort / förstärkaren?
Vilka spel funkar bäst? Lika för alla?
Mer erfarenheter från detta välkommnas!
Jag kör en vanlig svart trä ram jysk kökstol, tror ni det funkar bra att sätta under sättet på denna? lr är det i ryggen som gäller?
http://jysk.se/vardagsrum/stolar/matbor ... rlook-brun
Stolen sitter inte ihop med mitt wheelstand, så kan ju inte då köra 4puckar systemet, utan för köra 2 st, 1st i stol, och 1 under pedaler.
Har förstått att man inte behöver så kraftig under pedalerna. Vad täcker där?

InläggPostat: 15 jan 2017, 11:31 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Du kan köra din standard output för ljudet till Buttkickern direkt men då får du med vibrationer ifrån musik/menyklick och annat som man inte vill ha med. Vibrationerna blir inte så "definierade" utan du får en mer grötig vibration på allt ljud typ.
Kör man en dedikerad ljud-utgång och via Simvibe-programvaran kan du styra exakt vilka vibrationer du vill ha och på vad tex. motorvibration, växlingar, ojämnheter i vägen osv.

De flesta simracingspel fungerar med buttkickern. Även andra genres tror jag ska fungera, har dock själv bara testat med simracingspel.

Kanske inte den mest optimala stolen att montera på men bör nog funka rätt bra att dra dit den runt ett stolsben.
Vill man avancera kan man skaffa fler enheter som man monterar på t.ex pedalset, växelspak osv. En del delar upp höger och vänster sida på stolen och får mer känsla för var ifrån vibrationerna kommer ifrån. Men för varje buttkicker/förstärkare behövs då en till ljudutgång.

JDM-fantast

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 95 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme