Aktuellt datum och tid: 27 maj 2020, 14:11

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 106 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Historic GT & Touring Cars släppt!
InläggPostat: 25 jun 2008, 16:04 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Dags att inskaffa GTL! :D :bowdown:

OBS! Se till at du LÄSER manualen när du INSTALLERAR!

http://rfactorcentral.com/detail.cfm?ID ... ing%20Cars

Citera:
Created as a tribute to these classic racing series, this mod tries to offer to the rFactor player the gorgeous feeling and challenging experience of driving these classic cars.

Using GT Legends' 3D models as base of the project, the mod will include classic racing cars which were seen during touring races in the 60's & 70's, as well as the actual FIA historic counterparts with physics, sounds, liveries, etc. made from scratch, to bring a satisfactory and realistic driving experience to the player.
Some features of the mod:

* Many series available
- 2004 to 2006 seasons of the actual FIA historic series (including TC65, GTC65 & GTC76 cars).
- Authentic 60's-70's touring and GT cars seen at LeMans 72 and other important races of these years, featuring their own 3D models.
- Fictional cups (Abarth, Abarth TCR, Porsche 906, etc).
* Realistic scratch made physics, using real data of each car.
* Support for rFactor's RealFeel Force Feedback plugin.
* Scratch made sounds.
* Custom UI.
* And much more.

RELEASE DATE IS PLANNED FOR 2008 Q2.

As you can imagine, we've a dedicated and talented team of people working in physics, skins, models, sounds, media, betatesting, etc. including some experienced drivers and people involved in the world or classic cars/racing.

Anyway, we always welcome dedicated people who wants to help in any area. Don't hesitate to contact us regarding this. We'll be glad to hear what you have to say.

You can contact us or get the latest information about the project at our site: http://historicgt.8.forumer.com

or at our RaceSimCentral Forum thread:
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=294829

******* FINAL NOTE ********

Due to the use of GTL's 3D models, and the big respect we have for the great work Simbin did creating that game, a valid GTL DVD is going to be required to install the mod in rFactor.

This DVD check won't install Starforce in your computer. It only checks that you own a valid copy of GTL during the installation process of the mod.

Why do we do include that DVD check?

Because we all love GTL, and SimBin deserves the biggest respect for such amazing simracing software. We want to thank them for its creation, which inspired us and allow all the community get a closer view of these amazing cars.

Please note that SimBin hasn't give us a 'green light' to do this project, despite we're trying to contact them through their official emails. We haven't got an answer yet, but anyway, and as we wrote before, we're including some features to assure as much as we can that their work is respected.

Please note this project is not ending after this first release. We're creating new cars which will be released in future updates, after the release of v1.0. These cars are being made from scratch (including models), so aren't part of GTL.

Finally, lot of thanks to RFC staff, which allowed us to add this WIP. You're doing a great job with this site!!

Hope you like this mod. Don't hesitate to ask whatever you want. We'll be glad to answer you.

Painter - Independent Developers Team

Senast redigerad av Firefox 25 jun 2008, 16:07, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 jun 2008, 16:05 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

VIKTIGT är att läsa manualens instruktion för installation INNAN man installerar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 jun 2008, 16:08 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Sjostrand skrev:
VIKTIGT är att läsa manualens instruktion för installation INNAN man installerar.

Helt rätt, uppdaterade översta posten med.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 jun 2008, 19:31 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Nån som har ett bra ställe att ladda ner, har hållit på i många timmar och inte fått alla filer av olika anledningar, bl a att min dator har fått för sig att frysa.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 jun 2008, 19:58 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Cesar Hauer skrev:
Nån som har ett bra ställe att ladda ner, har hållit på i många timmar och inte fått alla filer av olika anledningar, bl a att min dator har fått för sig att frysa.

Torrentfil bifogad. :)

Bilagor:
Historic_GT_and_TC_v1_by_rrent.zip [11.11 KiB]
Nerladdad 145 gånger

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 jun 2008, 20:14 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Exakt, jag tankar en torrent och ligger på ett par hundra K/s. Flyter på bra...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 jun 2008, 21:54 
Legend
Användarvisningsbild

Testade lite nu. Jag valde att köra på rFactor lite så bara toban short att köra på :roll:

Tänkte jag skulle testa 900 graders väljer det när jag väljer bil de ska tydligen ändra lock därefter. Men tar TVRen och kollar jag setupen så är det 15 i lock... Är det här verkligen realistiskt bilen är ju totalt okörbar i 900 grader med bara 15 i lock... Ändrade snabbt till 360 (OSD är jäkligt händigt emellanåt).

Underbar känsla i ratten. Bra cockpits, skönt ljud känner inte igen mycket från GT Legends TVRen. Har aldrig kört den men känslan man får är fantastisk men vilket åbäke att dra runt med understyr konstant. Lär ta lite tag innan man lär sig vilka ingångshastigheter man måste köra med in i kurvorna :).

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 jun 2008, 08:23 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Tack för länken Sjöstrand:) Har haft GTL länge men aldrig riktigt testat det, bl a haft problem med.... gissa tre gånger...starforce... Kul spel tycker jag i alla fall, ni som kört mycket GTL, är fysiken ändrad?? Sen är det konstiga hjulspinljud på en del bilar....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 jun 2008, 09:18 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Cesar Hauer skrev:
Tack för länken Sjöstrand:) Har haft GTL länge men aldrig riktigt testat det, bl a haft problem med.... gissa tre gånger...starforce... Kul spel tycker jag i alla fall, ni som kört mycket GTL, är fysiken ändrad?? Sen är det konstiga hjulspinljud på en del bilar....

Fysiken är helt från scratch, det är bara 3D modellerna som är konverterade allt annat är scratch.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 jun 2008, 11:29 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Cesar Hauer skrev:

Måste tyvärr säga att det här va inget vidare. :( Dom verkar ha lagt allt krut på snygga menyer och grafik. Ljud, däckfysik och körkänsla känns som ett steg tillbaka från GTL.
Nä ladda ner moden till GTR2 om det är starforce som är problemet.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 jun 2008, 11:58 
Go gubbe från Göteborg
Användarvisningsbild

Var rädd för att det skulle vara lite "sådär" - tyvärr blir mycket av vad som släpps till rF lite "EPA" - känns som att det är viktigare att kunna slippa SIMBIN än att sträva efter det bästa.

Helt ur fas - ingen tatuering, spelar inte golf, har ingen HD - och en ganska osmart mobil...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 jun 2008, 12:13 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Är det bara konverterat eller är det nya bilar också?

http://www.youtube.com/profile_favorite ... martidinho

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 jun 2008, 13:49 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Erix skrev:
Var rädd för att det skulle vara lite "sådär" - tyvärr blir mycket av vad som släpps till rF lite "EPA" - känns som att det är viktigare att kunna slippa SIMBIN än att sträva efter det bästa.

Läs allas kommentarer innan du bestämmer dig jag inväntar fortfarande mitt GTL från CDON innan jag bestämmer min del.
Angående fysiken så kan jag berätta att det är samma kille som gjorde Corvetten som gjort fysiken nu i denna modden.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 jun 2008, 15:29 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare

Tja, fysiken tycker jag känns bra, kanske inte alla bilar men... som vanligt en smaksak och i detta fall handlar det säkert om vanan. Sen är det buggar ja, strålkastare som blinkar, ljud, realfeel som inte riktigt är optimerad för alla bilar o s v....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 jun 2008, 15:52 
Go gubbe från Göteborg
Användarvisningsbild

Firefox skrev:
Erix skrev:

Läs allas kommentarer innan du bestämmer dig jag inväntar fortfarande mitt GTL från CDON innan jag bestämmer min del.
Angående fysiken så kan jag berätta att det är samma kille som gjorde Corvetten som gjort fysiken nu i denna modden.

Helt rätt, jag var medvetet ganska kategorisk. Men när Henrik, som jag vet kört mycket GTL, gör tummen ner + mina egna erfaranheter av diverse Rf-moddar, så kändes det som om jag inte ens behövde provköra själv.

Sedan är det väl mycket en vanesak - jag har börjat´min sim-racing på allvar med SIMBIN-lir, och det har blivit för mig vad som känns bra. Visst finns det riktigt bra moddar till rF (t.ex GP79), men när det rippas original, så kommer jag att tänka på en film med Micheal Keaton (fler av mig?) "En kopia på en kopia blir aldrig riktigt bra" :)

Helt ur fas - ingen tatuering, spelar inte golf, har ingen HD - och en ganska osmart mobil...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 106 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme