Aktuellt datum och tid: 27 maj 2020, 15:02

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Lite info om Racingteams.co
InläggPostat: 03 maj 2014, 11:16 
Lådbilsförare
Lådbilsförare

Tjena racers!
Jag heter Marcus och har hållt på med simracing sedan 2012. Jag tänkte posta lite info om ett "community" som jag är med och administrerar.

Racingteams.co är ett community som är skapat för folk med passion för sim racing. Vi har medlemmar från Tyskland, England, USA, Mexiko, Colombia, Sverige och Australien m.fl.
Vi har flera serier igång bland annat:

SCART - Racingteams flaggskepp. En serie med modden CART 98. Blandning av ovaler och road courses/street courses. Just nu i maj har vi en Indy special, bl.a. US 500 från Michigan imorgon Söndag 4 Maj och sedan vårt årliga SCART Indy 500 om ca 2 veckor. Tiden för evenemangen är cirka 23.00 Svensk tid.

Turbo Indy - En egengjord serie med olika motor-distributörer men med ett chassi (Swift-FN09), Serien är inne på sin tredje säsong och nästa race är på Indy GP-banan den 10 maj. Serien kommer också använda RFE för vissa race. Tiden för evenemangen är cirka 19.00 Svensk Tid (1 pm EST).

MF1 - En F1-serie som just nu ligger och förbereds inför säsong 4. I föregående säsonger har fäljande moddar används: F1 2000 RVR (1), F1 2001 WCP (2) och F1 1991 F1SR (3). Vi håller nu på med slutfasen med valet av mod för 4:de säsongen men en liten ledtråd är att det kanske kommer bli nya banrekord :) . Troligtvis kommer vi använda RFE till säsong 4. Tiden för evenemangen är 19.00 Svensk tid preliminärt men jag personligen försöker att påverka att denna "slot" flyttas fram nån timme.

Nascar - En Nascar serie som just nu är igång. Majoriteten är oval banor (som i verkligheten) men Watkins Glen och Sonoma är självklart med. Serien använder modden VHR 2014. Tiden för evenemangen varierar men vanligtvis runt 23.00-01.00 Svensk tid.

Annars finns det flera andra serier vi funderar på att starta men först vill vi gärna att antalet aktiva medlemmar ökar.

Vi använder TeamSpeak 3 för briefings och liknande, samt också vardagligt snack och skålar.

Så ni är hjärtligt välkommna att kolla in Racingteams.co!

/Marcus

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme