Aktuellt datum och tid: 18 jun 2018, 16:24

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: GTR2 från Steam - Patchning
InläggPostat: 06 nov 2013, 16:32 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Köper man GTR2 från Steam kommer inte Porsche och Ferrari finnas med. De är inte valbara men dock kan AI använda dem - dock gråa. En beskrivning för att fixa till detta finns i den något missvisande tråden Simbin Megabundle på Steam.

Gears: Windows 10, Asus Z97 Pro Gamer, EVGA SuperNOVA G2 750W, i5-4690K OC @4500Mhz, 16GB RAM, Asus GTX 980 TI STRIX, 3x27" Asus VE278Q, Thrustmaster TX wheel base, 599XX EVO 30 Alcantara rim, Ferrari F1 Italia rim, Fanatec CSP v3 pedals, Fanatec SQ 1.5 shifter, TH8RS e-brake, G27 with Leobodnar USB adapter and SRW-S1 as buttonboxes Passmark: 4717.5

Inläggsrubrik: Re: GTR2 från Steam - Patchning
InläggPostat: 10 nov 2013, 13:22 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Bara för lite förtydligande. GTR2 är ett gammalt spel, och kan ha problem med UAC (i Windows 7 och ovanför). Mtt lilla förslag är att man installerar GTR2 enligt följande (och där man kör som vanlig användare, ej som administratör):

• Efter nedladdniing via Steam kommer GTR2 finnas i en mapp <steam>\SteamApps\common\GTR 2 - FIA GT Racing Game.
  • Kopiera denna mapp till exmpelvis C:\Games\GTR2. Det viktiga är att du har spelet utanför C:\Program Files (som ju "skyddas" för skrivningar i moderna opertiv)
  • Nu kan alltså Steam uppdatera och göra vad den önskar med originalinstallationen.
  • Lägg på patacher osv i denna vid sidan om-mapp enligt tidigare utpekad tråd.
  • Kör GTR2 Config och välj DX9 (eller Auto) i kvalitet. (om du har UAC påslaget kommer det skapas en mapp Mina Dokument/GTR2. Samtliga installationer av GTR2 kommer läsa denna Config.ini - så det finns bara en konfig oavsett vilken installation av GTR2 du kör. (Efter uppdatering av grafikdrivare måste config köras på nytt har jag märkt)
  • Starta spelet direkt från mappen under C:\Games\GTR2- dvs strunta i att starta spelet via Steam.
  • I options kom ihåg att välja Simulation som svårighetsnvå.
  • Testa att det funkar
  • Försök gärna gå ut mot en publik server därute - det finns några men inte många det är spelare på. Men det spelar ingen roll - bara för att testa. Onlinenyckeln kan du få från Steam och info om GTR2 (högerklick).
  • Nu har du en "ren" GTR2-installation. Beroende lite hur du vill göra kan denna sparas som en installation att bygga vidare på. Dvs, kopiera denna till en "livemapp" där du kan installera banor och moddar och från vilken du normalt spelar ifrån.
  • För PnGv3 utgå från den "rena" installationen - dvs välj denna att använda som "förlaga" när PnG3 installeras (kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut här)
  • Lägg sen på SSR specifika filerna - tackpack och patchar.

En observation (eller ett problem jag upplevt sedan tidigare) är att SimBin har uppvisat problem om man pekar om "Mina Dokument" och du har UAC påslaget. Spelet kraschar - Så peka inte om :)

DrivingSchool - har för mig att det strulade med DrivingScool - lösningen var att kopiera C:\Games\GTR2\GameData\DrivingScool till Mina Dokument\GTR2\GameData\DrivingScool (om jag kommer ihåg rätt).

Go GTR2 Go :)

Gears: Windows 10, Asus Z97 Pro Gamer, EVGA SuperNOVA G2 750W, i5-4690K OC @4500Mhz, 16GB RAM, Asus GTX 980 TI STRIX, 3x27" Asus VE278Q, Thrustmaster TX wheel base, 599XX EVO 30 Alcantara rim, Ferrari F1 Italia rim, Fanatec CSP v3 pedals, Fanatec SQ 1.5 shifter, TH8RS e-brake, G27 with Leobodnar USB adapter and SRW-S1 as buttonboxes Passmark: 4717.5

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme