Aktuellt datum och tid: 24 sep 2018, 15:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: PnG3 Chevrolet Corvette C3
InläggPostat: 09 dec 2012, 19:56 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 aug 2006, 14:47
Inlägg: 7517
Ort: Karlstad
Version 3 av Corvetten har två motoralternativ, L88 på 530 hp eller John Greenwoods ZL1 på 658 hp. L88 väger 10 kg mindre är ZL1.

L88 HardTop finns med däck från Good Year eller Firestone.

ZL1 Coupe väger 20 kg mer än ZL1 HardTop och har något högre tyngdpunkt och luftmotstånd i övrigt har de samma fysik.

_________________
Tobias Härnvi
Team PEGASUS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: PnG3 Chevrolet Corvette C3
InläggPostat: 09 dec 2012, 21:03 
Offline
Go gubbe från Göteborg
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 aug 2006, 17:43
Inlägg: 12232
Ort: Göteborg
Har för mig att ZL1an har ett lite udda däck (Bridgestone?) som överhettar blixtsnabbt. Vilket gör ZL1:an, med all sin brutala kraft, en grym bil att kvala med, men hopplös i race.

_________________
/Erik Hutters Engelskt powernamn: "Sir Nip-ers"
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail us now - Elwood Blues
PPR
Helt ur fas - ingen tatuering, spelar inte golf, har ingen HD - och en ganska osmart mobil...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: PnG3 Chevrolet Corvette C3
InläggPostat: 09 dec 2012, 21:10 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 aug 2006, 14:47
Inlägg: 7517
Ort: Karlstad
Båda ZL1 kör på B.F.Goodrich gatdäck som de gjorde i verkligheten. Har inte testat om de har problem med värmen men de borde gå bra eftersom bilarna deltog i Le Mans.

_________________
Tobias Härnvi
Team PEGASUS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: PnG3 Chevrolet Corvette C3
InläggPostat: 09 dec 2012, 21:17 
Offline
Go gubbe från Göteborg
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 aug 2006, 17:43
Inlägg: 12232
Ort: Göteborg
tharnvi skrev:
Båda ZL1 kör på B.F.Goodrich gatdäck som de gjorde i verkligheten. Har inte testat om de har problem med värmen men de borde gå bra eftersom bilarna deltog i Le Mans.

Körde den på Spa på Gamers Cribs server, och det var rejält varmt efter ett par varv. Kan ju iofs ha något med min SU att göra, men ville ändå flagga.

_________________
/Erik Hutters Engelskt powernamn: "Sir Nip-ers"
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail us now - Elwood Blues
PPR
Helt ur fas - ingen tatuering, spelar inte golf, har ingen HD - och en ganska osmart mobil...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: PnG3 Chevrolet Corvette C3
InläggPostat: 09 dec 2012, 21:32 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 aug 2006, 14:47
Inlägg: 7517
Ort: Karlstad
Testade just på Motodrom Schotten och det blir varmt i kurvorna men inte över 110 även om man pressar rätt hårt. Fram tar mest stryk. Intressant är dock att tempen sjunker så snabbt när man kör rakt fram. Det skall vara så enligt däcksinfon till PnG3 och det står till och med att man inte skall bry sig om tempen i eller ur kurvan utan bara kolla vad man har i temp när man skall styra in.

Den är dock en "kloss" och det vill nog till att banan passar annars är ingen av Greenwoods bilar konkurrenskraftiga.

_________________
Tobias Härnvi
Team PEGASUS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: PnG3 Chevrolet Corvette C3
InläggPostat: 10 dec 2012, 05:34 
Offline
Go gubbe från Göteborg
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 aug 2006, 17:43
Inlägg: 12232
Ort: Göteborg
Bra info!

_________________
/Erik Hutters Engelskt powernamn: "Sir Nip-ers"
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail us now - Elwood Blues
PPR
Helt ur fas - ingen tatuering, spelar inte golf, har ingen HD - och en ganska osmart mobil...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: PnG3 Chevrolet Corvette C3
InläggPostat: 10 dec 2012, 14:29 
Offline
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 09 dec 2006, 20:26
Inlägg: 2603
Ort: borås
L88 530 hk funka här på Goowood 1:24,8,, men ZL1 inte, banan har för många långsvängar för däcken, hela h sida är röd i svängarna, tempen sjunker inte tillräckligt
på rakorna, gick dom första varven på låga 1:22 ingen större skillnad mellan Coupe/ HT.

_________________
Arne Bertilson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: PnG3 Chevrolet Corvette C3
InläggPostat: 12 dec 2012, 14:56 
Offline
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 09 dec 2006, 20:26
Inlägg: 2603
Ort: borås
Lite Donington,
L88 1:19,8
ZL1 coupe 1:18,0
ZL1 ht 1:17,8
Här funkade ZL1 däck bättre om man skärper sig så är bilen körbar här.

_________________
Arne Bertilson


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
SSR Theme By Erix © 2007-2008
SSR Theme Based off Revival Theme Based off SubLite By Echo © 2007-2008 Echo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2008