Aktuellt datum och tid: 18 jun 2018, 16:16

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 19 jan 2012, 23:41 
Offline
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 aug 2006, 11:50
Inlägg: 1149
Ort: Stockholm
Patrik Gårdewall skrev:
...upphottade 90tals grafikmotorer på samtliga...

Du har helt rätt Patrik, såhär såg det ut redan då, det vet vi ju alla :)

Bild

_________________
Fredric M
LifeOn2 FFB System
SimShiftLight Android App


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 19 jan 2012, 23:55 
Patrik Gårdewall skrev:
upphottade 90tals grafikmotorer på samtliga.
inget nytt med andra ord.
stuck in the fucking 90s.

det var väl 12 år sen bäst före datumet gick ut på dom? ;)

inget av dom SIMarna har fått mig att köpa en ny ratt..men jag tror GT3 kommer att göra det ;)


Njaa inte riktigt va..

Snacka om att du missat mycket haha :) Kör du fortfarande GTR2?
FFB speciellt har ju gått från kasst till alldeles underbart.. speciellt iRacing och NKPro.
Rfactor 2 ska jag ha hört ha riktigt fin FFB med.


Upp
  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 00:59 
Offline
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 aug 2006, 17:42
Inlägg: 1031
Ort: Jönköping
Assetto Corsa har jag missat helt. Ser ju lovande ut men jag ska inte ropa hej förrän något är släppt.

edit: appropå billjud http://pole.se de jobbar dock inte åt Simbin längre. Klicka på sound shop för lite previews och örongodis.

_________________
http://www.martinoberg.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 04:02 
Offline
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 sep 2010, 12:38
Inlägg: 622
Ort: Sollebrunn
Hampus Andersson skrev:
Patrik Gårdewall skrev:
upphottade 90tals grafikmotorer på samtliga.
inget nytt med andra ord.
stuck in the fucking 90s.

det var väl 12 år sen bäst före datumet gick ut på dom? ;)

inget av dom SIMarna har fått mig att köpa en ny ratt..men jag tror GT3 kommer att göra det ;)


Njaa inte riktigt va..

Snacka om att du missat mycket haha :) Kör du fortfarande GTR2?
FFB speciellt har ju gått från kasst till alldeles underbart.. speciellt iRacing och NKPro.
Rfactor 2 ska jag ha hört ha riktigt fin FFB med.



Hampus även om jag nu mera kör iracing nästan 100% så undrar jag vad det är som är så speciellt med deras FFB? för enligt mig är den på gränsen till kass.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 06:43 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 aug 2006, 23:06
Inlägg: 11023
Ort: Värnamo
mikelarsen skrev:
Hampus Andersson skrev:
Patrik Gårdewall skrev:
upphottade 90tals grafikmotorer på samtliga.
inget nytt med andra ord.
stuck in the fucking 90s.

det var väl 12 år sen bäst före datumet gick ut på dom? ;)

inget av dom SIMarna har fått mig att köpa en ny ratt..men jag tror GT3 kommer att göra det ;)


Njaa inte riktigt va..

Snacka om att du missat mycket haha :) Kör du fortfarande GTR2?
FFB speciellt har ju gått från kasst till alldeles underbart.. speciellt iRacing och NKPro.
Rfactor 2 ska jag ha hört ha riktigt fin FFB med.



Hampus även om jag nu mera kör iracing nästan 100% så undrar jag vad det är som är så speciellt med deras FFB? för enligt mig är den på gränsen till kass.

Gamla spel som http://www.lfs.net/
och RBR har bättre FFB, det är sen gammalt :)

_________________
I worshipped him , thats why my helmets is blue and yellow -Michele Alboreto.
Brack / Rickard Backstig / PPR /
Ligor: Dirt Rally.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 07:16 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 dec 2006, 14:16
Inlägg: 5871
Ort: Hedemora
RBR... *mmm*

_________________
Peter Wesslan Westlin - Hellre sist än framhjulsdrift
Pixel Perfomance Racing #17
IRL Karting


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 07:36 
mikelarsen skrev:
Hampus även om jag nu mera kör iracing nästan 100% så undrar jag vad det är som är så speciellt med deras FFB? för enligt mig är den på gränsen till kass.


vet inte om det är för att du kör ovalt eller har fel inställningar eller har en väldigt gammal ratt men för mig är den helt grym. GTR2 är helt dött för mig jämfört med iRacing eller NKPro.

Jag kan känna däcken helt perfekt i dom två men i GTR2 så känns det som att jag bara vrider en ratt framför data-skärmen.

Vad kör du med för inställningar och vad har du för ratt? Om du upplever att den är kass är det uppenbart något som inte står rätt till.


Upp
  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 10:30 
Offline
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 13 okt 2006, 09:56
Inlägg: 2034
Ort: Upplands Väsby
Hampus Andersson skrev:
mikelarsen skrev:
Hampus även om jag nu mera kör iracing nästan 100% så undrar jag vad det är som är så speciellt med deras FFB? för enligt mig är den på gränsen till kass.


vet inte om det är för att du kör ovalt eller har fel inställningar eller har en väldigt gammal ratt men för mig är den helt grym. GTR2 är helt dött för mig jämfört med iRacing eller NKPro.

Jag kan känna däcken helt perfekt i dom två men i GTR2 så känns det som att jag bara vrider en ratt framför data-skärmen.

Vad kör du med för inställningar och vad har du för ratt? Om du upplever att den är kass är det uppenbart något som inte står rätt till.


vet inte om det är för att du kör ovalt eller har fel inställningar eller har en väldigt gammal ratt men för mig är känslan väldigt bra i GTR2

Jag kan känna däcken helt perfekt i GTR2 trots att det är gammalt. Vad kör du med för inställningar och vad har du för ratt? Om du upplever att den är kass är det uppenbart något som inte står rätt till.

Eller så är det så att vi är olika som individer och gillar olika spel? :check:

_________________
vMaxLars Aldebo
Velocity Maximum Simulation Racing
www.vMaxSR.com

SSRDRL


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 10:47 
...Eller så har vi förmodligen två helt olika standarder på vad bra FFB är.

För vissa är det ingen skillnad mellan en Fiat och en BMW men för dom flesta är det det.


Upp
  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 12:14 
Offline
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 13 okt 2006, 09:56
Inlägg: 2034
Ort: Upplands Väsby
Hampus Andersson skrev:
...Eller så har vi förmodligen två helt olika standarder på vad bra FFB är.

För vissa är det ingen skillnad mellan en Fiat och en BMW men för dom flesta är det det.


Jag tänker inte fortsätta denna diskussion men ditt senaste påstående är skitsnack i detta fallet. Jag har provkört ett och annat sim och är inte född igår.

_________________
vMaxLars Aldebo
Velocity Maximum Simulation Racing
www.vMaxSR.com

SSRDRL


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 13:30 
Det är snarare du som är skitsnacket här.


Upp
  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 14:24 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 aug 2006, 23:06
Inlägg: 11023
Ort: Värnamo
Lars Aldebo skrev:
Hampus Andersson skrev:
...Eller så har vi förmodligen två helt olika standarder på vad bra FFB är.

För vissa är det ingen skillnad mellan en Fiat och en BMW men för dom flesta är det det.


Jag tänker inte fortsätta denna diskussion men ditt senaste påstående är skitsnack i detta fallet. Jag har provkört ett och annat sim och är inte född igår.

+1 :D
Du gör rätt i att inte fortsätta Lars.
Tjänar liksom inget till i detta fallet. :wink:

_________________
I worshipped him , thats why my helmets is blue and yellow -Michele Alboreto.
Brack / Rickard Backstig / PPR /
Ligor: Dirt Rally.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 14:32 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12889
Ort: Norrtälje
... och jag som trodde de kaxiga tyckarna PG och Hampus skulle hamna i fejd med varandra i den här tråden :roll:

Hampus, smaken är som baken, och mycket är vanesak... För att folk inte tycker som dig innebär det inte nödvändigtvis att de har fel, eller att de är mindre insatta än dig. Varför den nedlåtande tonen? (inser du att du låter nedlåtande?) ... och Lars, varför bli upprörd och mata "trollet"? :)

GTR2:s FF är en kvasivetenskaplig röra semiartificiell röra, men med den flexibilitet den har hur man kan blanda in olika fysikparametrar i FF:en, så kan man tweaka till den så man trivs riktigt bra... Speciellt om man nött den ett par år!

Iracings må ha en i grunden sundare och mer realistisk fysikbaserad modell i sin FF, men är inte hyssfri för det, och känslan verkar variera en hel del från bil till bil. Justeringsmöjligheterna är små, och ger iallafall mig en "one size fits none" känsla ibland... Det är ju olika hur rattarna använder FF:en också.
Med min G25/G27 tycker jag iallafall flera bilar lider av en ojämn viktning, där rörelser runt center är för mjuka och det tar för lång tid innan FF:en stummar till sig och känns solid. Sen kan den bli för trög istället.

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 15:02 
Nedlåtande? läs min post igen... det var enkla frågor plus lite åsikter precis som Mike frågade mig.

Sen kom ett troll in utan nån som helst anledning och började trolla.
Förövrigt samma person som trollade en annan gång för att killen som racade MX-5 hade en åsikt.

Det skakade admin av sig och sa "äsch..."

Lars har förmodligen inte fått doppa på 25 år vilket förklarar troll posten.

En blå tavla är alltid blå, om nån kommer och säger att den är röd så är det inte en åsikt utan ett fel på hjärnan.

Förhoppningsvis ser Mike frågorna som jag omöjligen hade kunnat ställa på ett annat sätt.
Hade jag t.ex skrivit "ursäkta men.." så hade ni tagit det fel med.


Upp
  
 
 Inläggsrubrik: Re: GT3 sätter en ny standard för motorljud i en PC SIM
InläggPostat: 20 jan 2012, 15:14 
Offline
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 06 aug 2006, 17:49
Inlägg: 2907
Ort: Götene
Hampus Andersson skrev:
Lars har förmodligen inte fått doppa på 25 år vilket förklarar troll posten.



Hör inte detta till personangrepp?!?

Hampus du börjar bli lite mycket nu.

Ta det lite lungt....du har inte alltid rätt!! Nä, du säger inte det hellre...jag vet!

_________________
vMaxRickard Nilsson
Velocity Maximum Simulation Racing
www.vMaxSR.com


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
SSR Theme By Erix © 2007-2008
SSR Theme Based off Revival Theme Based off SubLite By Echo © 2007-2008 Echo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2008