Aktuellt datum och tid: 23 apr 2018, 14:42

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 59  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Speltips
InläggPostat: 26 okt 2008, 13:59 
Legend
Användarvisningsbild

Aktuella och inaktuella speltips går väl in här.

Sitter just nu och simultankör Crysis Warhead, Far Cry 2 och The Witcher främst samtidigt som man leker lite med wipeout HD.

Wipeout HD är nog "måste spelet" till PS3 tillsammans med Little Big Planet... Det enda lir man inte sitter och tänker det här görs snyggare på PC. Svårt något grymt är det utmanande även på easy så definitivt racing lir av den gamla skolan. Det enda jag saknar är lite mer rörliga delar på svävarna och kanske lite fler banor. Men 160 spänn är det klart värt.

Bionic Command Rearmed demot bör testas också finns till alla format utom Wii givetvis.

Crysis Warhead är Crysis på adrenalin kan man säga... Aliens ska ha gjorts om för att va roligare att strida mot och de lovar att ta bort de linjära elementen som sabbade helhetsintrycket på Crysis en hel del. Mer av första delen alltså. Inte kommit så långt än även om det ska va klart på 5h. Underbart action spel med smått otrolig grafik.

Far Cry 2. Lovat att vara öppnare, mer sandbox, större friare än Crysis utan aliens och tja det håller de nog. Vete gudarna om det är bättre totalt men tiden flyter verkligen iväg när man lirar det vilket är ett gott betyg. Mycket transportsträckor men det här är ett av de liren det är ett positivt och inte negativt argument. Det är inte Crysis snyggt men de har verkligen lyckats med Afrika miljöerna... Får man önsketänka hade man gärna haft mer liv i det. Dels massor mer djurliv och kanske sidouppdrag där man ska ta bra kort och få valuta för det mer än de ordinära fps skjuta uppdragen. Nu är ju det här ett fps så man ska ju inte förvänta sig allt för mycket rpg element men hade varit kul med lite mer minnesvärda karaktärer.

AIn är lite blandad kompott. Den är väldigt mänsklig så till vida att de ibland kollar åt fel håll och fumlar lite. Ibland är de bara stenkorkade men oftast uppför de sig bra. Lite väl förutsägbara man vet att de försöker flankera 95 gånger av 100 så de är förutsägbart oförutsägbara.
Elden har det gjorts mycket PR av och den är helt klart kul att leka med... Utmärkt att lägga barriärer med om du måste slå till reträtt som händer titt som tätt eller att röka ut dem med. Men överlag så känns det som Crysis lyckas bättre med sandbox momentet känns som man har fler valmöjligheter när det gäller spelstilar med hjälp av nano dräkten så känns inte överlag som att Far Cry 2 lyckas med att vara mer sandbox på den punkten.

Far Cry 2 är dock rätt mycker sim ändå... Vapen som jammar konstant. Läkningssystemet har de lyckats riktigt bra med. På sistone ska ju alla lir ha auto heal göm dig bakom en sten så läker du. Far Cry 2 har en blandning av de gamla med kitsen, auto heal och självoperationer. Du har även Malaria så du måste jaga botemedel i början och får små anfall ibland som du måste ha tabletter för att hålla i schack.

Vapen och dig själv kan uppgraderas, repareras. Spelet har dygnscykler, oväder och vinden påverkar i vilken riktning elden sprids. Du kan ta dig överallt på kartan från dag 1 och kan välja vilka uppdrag du tar även om variationen inte är särskilt stor. Spelet är ett fps med lite rpg inslag

I övrigt så är det lite konsolskadat... Av någon anledning så verkar det inte ha äkta 5.1 ljud. Åh andra sidan så kör jag hellre det här med hörlurarna. Ljudkvaliteten är det inget fel på. Värre är det med musstyrningen det är lite lagg i styrningen. Har lite svårt att få det att flyta klockrent vare sig i Vista eller i XP trots att jag har bra fps. Kör dock vista versionen då jag kan köra DX 10 allting maxat men utan AA i 1680x1050.

Har betydligt lägre i Warhead ca 30 fps då men det ser avsevärt bättre ut och flyter bättre i 1360x768 utan AA där också.
Men som sagt Far Cry 2 är ruskigt snyggt ändå även för Crysis skadade gamers :)

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 03 nov 2008, 21:49 
Legend
Användarvisningsbild

ojojoj tokvarning för Baja 1000... Kanske är bättre på konsol men PC portningen är total katastrof på alla sätt och vis.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 03 nov 2008, 22:16 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Vill tipsa om Left 4 Dead som släpps nu den 18 Nov på steam och 20 Nov i handeln.

Det är ett zombie-spel till Xbox-360 och PC ifrån Valve, utvecklarna bakom Counter-Strike och Half-Life spelen.
Som bygger till största del på coop, där man är 1-4 personer som skall ta sig igenom en bana eller helt enkelt bara överleva en viss tid utan att bli smittade eller dödade utav en zombie.
Vet inte mycket mer om spelet än det som går att läsa på deras hemsida och inne på steam. Men det verkar väldigt intensivt och kräver lagarbete för att kunna lyckas genom en hel bana.

Länkar:
Left 4 Dead, hemsida:http://www.l4d.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/500/
Ingame film: http://www.youtube.com/watch?v=Kh78qSnq6F4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=FxbPbQCxgws&feature=related

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 03 nov 2008, 23:10 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

oqvist skrev:
ojojoj tokvarning för Baja 1000... Kanske är bättre på konsol men PC portningen är total katastrof på alla sätt och vis.

Tänkte precis köra det men är det så sopigt så...

FallOut3 har det kommit än?

Live fast, die old!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 nov 2008, 00:48 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

nima01 skrev:
FallOut3 har det kommit än?

Jodå, rätt skojj spel men inte i närheten av lika bra som orginalen. För lätt också.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 nov 2008, 07:10 
Legend
Användarvisningsbild

Det är väldigt olikt originalen det är ungefär som Far Cry och Far Cry 2 de lånar namnet och spelvärlden :). Har inte fått det i brevlådan än men folk verkar nöjda med Oblivion with Guns då :) Får strålande betyg överlag i alla fall.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 nov 2008, 09:56 
Formel 3 förare
Formel 3 förare

Är det bara jag eller hålller någon annan med om att FPS skall spelas med mus och tangentbord ?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 nov 2008, 10:48 
Veteran
Användarvisningsbild

gluffis skrev:
Är det bara jag eller hålller någon annan med om att FPS skall spelas med mus och tangentbord ?

+1
Allt annat är okörbart för mig.

Pixel Perfomance Racing #17
IRL Karting

Inläggsrubrik: Re: Speltips
InläggPostat: 04 nov 2008, 10:51 
Veteran
Användarvisningsbild

oqvist skrev:
Far Cry 2. Lovat att vara öppnare, mer sandbox, större friare än Crysis utan aliens och tja det håller de nog.

Så FarCry 2 har alltså inga som helst aliens?
Jag gillade verkligen FarCry 1 men när alla aliens dök upp mot slutet så dunkade jag in en cheat och spelade klart det på en kafferast. Därför blir jag nu lite till mig när kanske FarCry 2 inte har några fjolliga rymdvarelser. :D

IRL Karting

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 nov 2008, 11:01 
Legend
Användarvisningsbild

wesslan skrev:
gluffis skrev:

+1
Allt annat är okörbart för mig.

Indeed! :up: (+ en till)
Detta gäller även tredjepersonsspel för mig - åtminstone om de har nån slags fokus på att sikta och skjuta. (så ok, spel som Tombraider och Prince of persia kanske är bättre lämpade för handkontroll)
GTAspelen väntar jag alltid in PC versionen tex, och enda FPS jag haft minsta kul med på konsol var Black på PS2 av nån anledning.. Lite lugnare tempo, och balanserat för att funka hyfsat med kontroller misstänker jag.

She is as easily mine
As she is yours

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 nov 2008, 11:43 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Håller helt med, ingen form av siktande borde skötas med annat än mus. Tyvärr görs ju nu en hel del shooters också till konsoll vilket innebär att de ibland är fruktansvärt enkla på en pc när tempot än anpassat för gamepad.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 nov 2008, 12:57 
Legend
Användarvisningsbild

Jo, antingen blir de enklare, eller så dabbar de till muskontrollerna (medvetet eller omedvetet) så de blir sega och svåranvända... Bioshock är lite exempel på det (om än inte så hemskt kanske), och tydligen Dead Space också, av vad jag läst.

She is as easily mine
As she is yours

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 nov 2008, 13:28 
Formel 3 förare
Formel 3 förare

Jag spelar fortfarande bara UnrealTournament från -98. Fortfarande det bästa FPS spelet. Inget modernt är i närheten med snabbheten...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 nov 2008, 13:34 
Veteran
Användarvisningsbild

Som jag redan sagt i en annnan tråd är "No One Lives Forever" det bästa FPS som någonsin gjorts. :D

IRL Karting

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 nov 2008, 14:22 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Magnus Olofsson skrev:
Håller helt med, ingen form av siktande borde skötas med annat än mus. Tyvärr görs ju nu en hel del shooters också till konsoll vilket innebär att de ibland är fruktansvärt enkla på en pc när tempot än anpassat för gamepad.

Om man vill kan man ju faktiskt köra med mus+tgb även på konsollerna. Vet ivf att det funkar på xbox/xbox360 och även ps2/ps3.
Om de andra konsollerna har det vet jag inte.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 59  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme