Aktuellt datum och tid: 19 nov 2018, 12:38

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Säsong 3 Rally 3 - Tyskland | 11/5 - 22/5
InläggPostat: 12 maj 2016, 18:17 
Målarn

Bilaga:
Tyskland_schema.JPG [78.76 KiB]
Inte nerladdad än

Nu är det dags för lite asfalt och betong! Ska bli kul och se vilka biltyp som passar bäst här!

Lycka till!

Ladda ner mina layouter på Trading paints!
Steamalias: Chrillster
Steamspel: Asetto Corsa, iRacing, GTR2, GTL, DiRT Rally, ETR 2, Project Cars.
Slow in, slow out racing.

Inläggsrubrik: Re: Säsong 3 Rally 3 - Tyskland | 11/5 - 22/5
InläggPostat: 16 maj 2016, 22:06 
Gokartförare
Gokartförare
Användarvisningsbild

Kollade i kalendern när Tyskland kom upp och konstaterade att jag bara hade en dag ledig att köra på, så jag tog ett dunderpass ikväll..

Gick bra, men var tvungen att resa på mig och varva ner vid varje service punkt..

Gick riktigt bra med framhjulsdrivet i Tyskland så länge det var torrt, när regnet kom, kände jag verkligen hur hastigheten sjönk, för att vänta ut det dåliga vädret och sen ladda allt vad jag hade på de sista soliga sträckorna..

Var riktigt kul kväll, och vill tacka alla som ställer upp och administrerar ligan. Karriär läge i all ära, men känslan när man kör liga gör att man skärper sig, och verkligen får känslan av att det är på riktigt.

Tackar och bockar för Tyskland och på återseende i Wales.

InläggPostat: 19 maj 2016, 16:17 
Gokartförare
Gokartförare

Då har man kämpat sig igenom Tyskland, väldigt nöjd med dom första sträckorna men i mitten tappa jag koncentrationen och det slutade med Kamikaze körning.
Svor och skrek men lugnande ner mig och med en bil knappt värd namnet tog jag mig i mål.

Någon som vet om det går att jämföra sträcktider och inte bara totaltid?

InläggPostat: 21 maj 2016, 21:08 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Körde igenom hela rallyt i ett kör.

Tyckte körning fungerade bra alla sträckor, gjorde egentligen bara 3 större missar på kanske 5 sekunder styck. En riktigt klantig där jag gick för tight i en långsam kurva och fastnade på en sten. En snurr i första snabba kurvan i regn där jag helt enkelt överskattade fästet och en sista där jag frontade en skylt i ungefär 10kmh efter att ha bromsat för lite i en blind vänster. Bilen var 100% efter varje lagning vilket var skönt.

Hade en bra fight med Andreas hela vägen, var snabbare en del sträckor, tappade andra. Klarade inte riktigt av det i slutändan men riktigt kul att ha någon att jaga. Snygg kört igen Andreas.

Lycka till de som fortfarande ska köra!

InläggPostat: 21 maj 2016, 23:02 
Formel 3 förare
Formel 3 förare

:shock: Oj ja det måste ha varit kul M.O. Tittade i genom ss nu och det var som du sa. Jag får tacka dina misstag för jag gjorde inga värre än missade apex med 20 m i några hårnålar. Då och då kom jag bara ur rythmen och blev nervös/körde säkert.

InläggPostat: 22 maj 2016, 22:55 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Har haft fullt upp, så inte hunnit köra något sedan Finland.
Körde några test sträckor och sedan hela rallyt i en följd.
Träningen verkar bli på själva rallyt, för det gick fortare mot slutet.

Trodde inte en FWD kan eller skulle vara så underhållande att köra, men jag gillade faktiskt köra den i Tyskland.
Farten räckte inte till toppen, men tror jag tog några sträcksegrar, om nu ingen kommer efter och kör om så klart. ;-)

InläggPostat: 24 maj 2016, 09:48 
Målarn

FWD i Tyskland är faktiskt kul! Trotsade mina axelsmärtor och körde genom rallyt med lite träning. Missade ett vägbyte och åkte på 15 sekunders tidstillägg, hittade en betongsugga på en annan sträcka, annars var det relativt incidentfritt.

Bra jobbat i toppen! :great:

Nu är det bara Wales kvar, får se om jag medverkar då, de gånger jag har testat Seaten där har det slutat med en :curse:.

Ladda ner mina layouter på Trading paints!
Steamalias: Chrillster
Steamspel: Asetto Corsa, iRacing, GTR2, GTL, DiRT Rally, ETR 2, Project Cars.
Slow in, slow out racing.

InläggPostat: 25 maj 2016, 21:26 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Sen racerapport men story of my life för tillfället.

Äntligen kom jag iväg från startfållan efter först datorstrul och på sista tiden lite för mycket jobb.
Det gick klart över förväntan med tanke på minimal träning och speltid sen förra säsongen. Lite ryckig körning men inte en enda avåkning, däremot åkte jag baklänges förbi ett gäng hårnålar p.g.a. lite övermod. Samt att jag körde ihjäl en tysk som stod i yttern på en tvär kurva, tack och lov är straffet bara ett stopp and go på 15 sekunder för dylik förseelse i Tyskland.
Jag hade en jämn och hård kamp med Andreas och Magnus men fick ge mig, sjukt skoj var det dock.
Nu ett litet erkännande eller vad jag ska kalla det. Helgen innan så skulle jag köra rallyt tillsammans med Ozoro. Efter andra sträckan när spelet skulle ladda ned resultatlistan så tappade det kontakten med servern och jag satt fast i den menyn med ett felmeddelande, försökte i en bra stund innan jag gav upp. Enda sättet att komma ur menyn var att döda spelet via aktivitetshanteraren. När jag en vecka senare skulle köra så såg jag att jag hade en tid registrerad på första sträckan men inte den andra. När jag hoppade in och skulle fortsätta köra i ligan så fick jag börja på första sträckan igen.
Min "omstart" var lite drygt två sekunder sämre än första gången jag körde :banghead:

Vill ni stryka mitt resultat så är det helt ok med mig. Grymt knepig bugg eller vad man ska kalla det men det var definitivt inget avsiktligt fusk från min sida.

Nåväl, grattis till Andreas och Magnus och till alla andra som var med och sladdade och hade skoj.

Pixel Performance Racing #12

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme