Aktuellt datum och tid: 22 maj 2018, 09:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Efter senaste patchen 20/10-15
InläggPostat: 29 okt 2015, 07:58 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Vilken stor förändring till det bättre, som fysiken blev efter senaste patchen.
Äntligen känns GT3 bilarna riktigt bra.
Även grafiskt så flyter det mycket bättre.
Har iof sig bara vart in å testat nån timme, men nu känns R3E otroligt mycke mera lätt kört än tidigare.

vMax Wh33ly
Velocity Maximum Simulation Racing
www.vMaxSR.com
-------------------------------------

Inläggsrubrik: Re: Efter senaste patchen 20/10-15
InläggPostat: 29 okt 2015, 12:42 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Var inne härom dagen, efter den stora patchen, nu hade allt defaultat till arcade mode och det fanns ingenstans att slå över till "get real" eller vad dom nu kallar det numera.

Allt gick så klart på räls och var rejält nerdummat, gav upp efter att ha letat runt i 20 minuter för att försöka ställa om det.

Fattar inte varför dom ska göra det så förtvivlat knepigt att ställa in saker som man vill ha det.
:badboy:

“An amateur practices until he gets it right; a professional practices until he can't get it wrong.”
Bild
Unofficial guide to iRacing pt 1 - part 2 - Article on immersion

InläggPostat: 29 okt 2015, 13:22 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare

Det är bara när du kör ett race som du kan välja arcade/get real mode. Det har varit så sedan början. När du går in i race eller practice så får du alternativet vad du kan köra.
Bilaga:
R3E menu.jpg [120.73 KiB]
Inte nerladdad än

Kan inte säga att de har dummat ner det alls, såvida du inte menar i arkad läge . Det är en klar förbättring med känslan äntligen. Inte lika "floaty" i mid corner som tidigare.
Men om du testade arkad så kan jag förstå, men då vet du ju orsaken.
Tycker det är bra att det finns, även om jag inte använder det själv.

Sedan är det ju beroende på vilka bilar man kör. Alla har inte den senaste fysiken ännu.

InläggPostat: 30 okt 2015, 16:47 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

CoNa skrev:
Det är bara när du kör ett race som du kan välja arcade/get real mode. Det har varit så sedan början. När du går in i race eller practice så får du alternativet vad du kan köra.
Bilaga:
R3E menu.jpg

Kan inte säga att de har dummat ner det alls, såvida du inte menar i arkad läge . Det är en klar förbättring med känslan äntligen. Inte lika "floaty" i mid corner som tidigare.
Men om du testade arkad så kan jag förstå, men då vet du ju orsaken.
Tycker det är bra att det finns, även om jag inte använder det själv.

Sedan är det ju beroende på vilka bilar man kör. Alla har inte den senaste fysiken ännu.

Jo, som jag sa, efter patchen var allt omställt från get real till enklast möjliga, dvs arcade. Sen var interfacet omgjort så jag fixade inte att hitta var man ändrade det. Det alternativet du visade fick jag titta 5 gånger efter på din bild, då är det ändå utfällt...
/D

“An amateur practices until he gets it right; a professional practices until he can't get it wrong.”
Bild
Unofficial guide to iRacing pt 1 - part 2 - Article on immersion

InläggPostat: 31 okt 2015, 13:32 
Legend
Användarvisningsbild

Här fungerade det precis som förut. Var väl 3 månader sen iaf sen jag senast drog igång raceroom. Det står amateur i huvudmenyn även om du har ställt in get real för racen kanske är det som fintade dig?

Testade lite standard ffb gillar jag inte för TX. Testade Rickards som iof är inställd för CSW men det kändes riktigt bra med TXn https://www.dropbox.com/s/2yd6xgkbwdf4y ... 2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/3syjkk387yqro ... 3.jpg?dl=0.

Har ju inte kört på länge så har inget att jämföra med men jo bättre än jag mindes det iaf och för tillfället blir jag frustrerad på alla bilar som inte har samma bromsverkan, downforce, väghållning som formelbilar och prototyper ;). Utmärkt plattform för funraces.

Bästa med raceroom är ändå AIn... Har mest testat Adac Masters 2014 men överlag så brukar de sköta sig utmärkt. Jag vet inte någon annan sim där man finner sig bli sittandes rejsa AI när man testar för de stjäl spår, tar alla luckor som finns gör sig breda för att täcka upp. AI är waste of time närmast utan undantag annars. Stock car extreme har ju nämnts men där är det mer räls på AIn.

Man blir kvar på banan istället för att gå i depå och pilla. Ingen AI som går på räls aldrig gör misstag, ingen ai som åker av på raksträckorna. Visst bromsar du tidigt kan de åka in i häcken på dig emellanåt men inte mer än i vilket online race som helst. Gör misstag man kanske själv skulle göra går brett där det förväntas. Man skulle kunna lägga in AI i race och ingen skulle se skillnad. Jo förutom att de är sega att gå igång igen när de blir avputtade. Har man lite folk lägger man in två av alla förare på banan. Då måste folk behandla AI korrekt också ;)

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

InläggPostat: 02 jan 2016, 22:53 
Legend
Användarvisningsbild

Kan bara hålla med, riktigt kul o köra mot AI, kändes som på gamla goda tiden i SSR Div1 8)
Körde GT2 RUF, underbart när Corvetten drog förbi, vilket ljud!
Ser rätt ok ut ändå måste jag säga, visst inte pC eller AC men funkar absolut ändå eftersom ljudet är så bra så blir inlevelsen bra!
Fartkänslan är mycket bättre än i AC som på något vis känns som slowmotion i vissa bilar.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme