Aktuellt datum och tid: 18 nov 2018, 19:50

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kanonpriser på RRE!
InläggPostat: 30 jun 2015, 00:00 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

För mig är det svårt att förstå att så få här på forumet kör RacingRoom Experience.

Jag har både Assetto Corsa och ProjectCars sedan de kom ut och har kört dem en hel del. Alltså varje dag (utom midsommarafton :) ). Och precis som många här på forumet trasslat med FFB och setups, läst otaliga forums och andra tips och råd. Men inte kommit så långt med ProjCars - då fysiken helt enkelt inte finns där. Assetto Corsa är hyfsad - men för mig är den tråkig och på nåt sätt steril.

Elände - tills jag dök på RRE som kom med en stor uppgradering (drygt 9 Gigabyte) i början av juni. Spelet är helt utan kostnad och det följer med några banor och bilar. Men det är valfriheten som är suverän. Jag har köpt DTM 1992 och touring cars. Plus ett antal banor. Bl.a. Macau och Bathurst samt standardbanor.

Och för runt 200:- fick jag ett sim som är riktigt, riktigt skoj att köra. Naturligtvis efter nån dags testande med inställningarna. Suveränt ljud och bra känsla.

Nu har RRE halva priset på nästan hela sortimentet! Så jag skall köpa på mig lite till.

Många gillar inte affärsmodellen. Men den här affärsmodellen gör det absolut billigare att köra simrace. Plus att reprisdelen är överlägsen ProjCars.

Vill någon ha mina inställningar för att spara tid? Det är bara att kontakta mig.

Min rig ser ni nedan.

Rig: Graphics - Asus Strix GTX970. Case - Be Quiet silent base 800. PSU - Evga Supernova G2 750W. CPU - Intel i7 4790K. Motherboard - Asus Z97-A ATX. RAM - Corsair DDR3 16 Gb. Harddiscs - 1 x SSD Samsung 257 GB 850 Pro. 2 x SSD 500Gb Samsung 840 Evo. Sound - Logitech Z906 optic 5.1 . Wheel - Thrustmaster T300 RS GTE. Monitor - Asus 24" 144 Mhz. OS - Windows 8.1

Inläggsrubrik: Re: Kanonpriser på RRE!
InläggPostat: 30 jun 2015, 00:30 
Legend
Användarvisningsbild

Var kommer man åt rabatterna? (inte från dlc på steam väl iallafall?)

She is as easily mine
As she is yours

InläggPostat: 30 jun 2015, 01:02 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Roger W skrev:
Var kommer man åt rabatterna? (inte från dlc på steam väl iallafall?)

Här handlar man smidigast: http://game.raceroom.com/store/

Intervju med Bruno Springel som är frekvent gäst på RRE MP: https://www.youtube.com/watch?v=xyXaVRTbgQg

Även Daniel Juncadella kör RRE.

Rig: Graphics - Asus Strix GTX970. Case - Be Quiet silent base 800. PSU - Evga Supernova G2 750W. CPU - Intel i7 4790K. Motherboard - Asus Z97-A ATX. RAM - Corsair DDR3 16 Gb. Harddiscs - 1 x SSD Samsung 257 GB 850 Pro. 2 x SSD 500Gb Samsung 840 Evo. Sound - Logitech Z906 optic 5.1 . Wheel - Thrustmaster T300 RS GTE. Monitor - Asus 24" 144 Mhz. OS - Windows 8.1

InläggPostat: 30 jun 2015, 01:09 
Legend
Användarvisningsbild

Tips köp VRP först kan spara en hel del om du ska storhandla http://www.raceroomstore.com/shop_en/vrp

Sedan behöver du bara en bil per serie. Ska du köra WTCC 2014 så räcker det köpa en bil separat för 149 vrp måste inte punga ut 849 för alla fyra plus liveries. Bilarna går att testköra på raceroom.

m1 pro car vill jag minnas kom med något annat paket vet inte om det finns kvar.

Du får viss rabatt beroende på om du redan äger banor som ingår ex så du betalar inte dubbelt åtminstone.

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

InläggPostat: 30 jun 2015, 01:46 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Tack Pär, jag skulle ha nämnt det.

Nämnas kan dock att t ex 100 vrp är ungefär lika med 1 euro. Så en bil för 149 vrp är cirka 1.49 euro som motsvarar cirka 13,80 sek.

T ex gav jag 22,80 sek för Macau på rean. Vilket är ett fair pris för den välgjorda banan.

När jag handlat har jag lagt i varukorg på deras Store, och sen valt att betala med Euro via Steam för att sen gå tillbaka och verifierat köpet på RRE Store. Jag har alltså skippat detta med vrp.

InläggPostat: 30 jun 2015, 08:06 
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Har tyvärr ingen gaming-pc så jag kan inte testa detta.
Kollade lite på Youtubeklipp på RacingRoom Experience, och det ser riktigt bra ut. Verkar vara realistisk fysik också.
Får nog bli och införskaffa mig en PC framöver för att kunna lira lite fler simmar :)

Playseat Evolution - T500RS wheel with T3PA pro pedals - TH8A shifter - GT Omega monitorstand. PC-specs: ASUS Z97-A motherboard, Intel Core i7 4790K 4Ghz 8 MB, ASUS Geforce GTX 980TI 6GB, HyperX Savage 16GB DDR3 RAM, Samsung SSD 250 GB, Toshiba 2TB HD, Win 10. 3 x ACER 24" XB240H 144 Hz G-sync, Nvidia surround setup. Buttkicker Gamer 2 with Simvibe-software.
////Project CARS 2 Gold member
JDM-fantast

InläggPostat: 30 jun 2015, 17:00 
Legend
Användarvisningsbild

oqvist skrev:
Bilarna går att testköra på raceroom.

Jag har laddat ner raceroom men har inte hunnit prova alls än.. Hur funkar det att testköra bilar? Måste man ladda ner den först? Var finns testmöjligheten? Det är bara "offline" antar jag?

Jag är lite halvsugen att prova detta...
Utöver iRacing så är väl det här en av spelen med den mest mogna nätkoden gissar jag? (några kommentarer på det?)

Finns det väder och regn än förresten?

She is as easily mine
As she is yours

InläggPostat: 30 jun 2015, 17:32 
Legend
Användarvisningsbild

Det är ju gratis kriminellt att inte prova om man är simracing intresserad ;)

Vet inte om nätkoden är bättre än rFactor 2 men har inte haft några problem. Det går att ligga tätt och bråka lite bättre än i AC och PCars känns det som. Vill nog hellre lumpa ihop det med rFactor 2 och Stock car extreme. Men det har väl kanske mer med kollisionsboxarna än nätkoden att göra kanske.

Väder, regn finns inte och du startar med full tank har ett set däck så det är sprint racing det handlar om helt enkelt även om man kan göra depåstopp och byta däck. Så rätt likt iRacing då i alla fall som det var förr.

Köpte 5000 VRPs 33 % rabatt på det paketet. Lyckades göra av med 1700 vrp får vi se vad de släpper framöver. Nordslingan ska ju komma ex.

InläggPostat: 13 jul 2015, 18:11 
Formel 3 förare
Formel 3 förare

Tänkte testa detta.
Ska man ladda ner grundspelet på Steam eller från racerooms sida?
(Om man kör på steam, går det då att lägga in bilar/banor man köper från raceroom, eller är man låst till DLC på steam?)

"The older i get, the faster i was"

InläggPostat: 13 jul 2015, 20:36 
Legend
Användarvisningsbild

Liret installeras i steam vilket som tror jag. Köper du skivor med någon experience så installeras det nog via steam ändå? Rätta mig om jag har fel.

Banor, bilar etc köper du från lirets egen affär.

InläggPostat: 19 jul 2015, 18:41 
Legend
Användarvisningsbild

oqvist skrev:

Köpte 5000 VRPs 33 % rabatt på det paketet. Lyckades göra av med 1700 vrp får vi se vad de släpper framöver. Nordslingan ska ju komma ex.

Köpte med 5000VRPs, inga problem att göra av med minst hälften direkt :lol:
Funkar bra måste jag säga bara kört några varv på Mid-Ohio med Opel Omega 3000 500:a 8)

Grafiken är väl som iRacing, cockpit är nästan på gränsen för dåligt i dagens grafik (ser lite ut som Race07) när man har kört AC o Pcars så är man bortskämd.
MEN!
Ratten har av någon anledning valt att inte vara centrerad, likt en GTR2 sjuka om jag inte minns fel. (står en liten aning snett på rakan)
Kan man inte centrera om ratten inne i spelet?

Hade jag inte haft så ont i ryggen hade jag kört ett tag till :)

InläggPostat: 19 jul 2015, 18:49 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Vi har ju samma sorts ratt Rickard - jag har haft problem med centrerna ibland men då har den varit aningen sned i "Spelenheters inställningar vad det nu heter i windows" Har dock lösts sej med lite kalibrering där.

InläggPostat: 19 jul 2015, 19:41 
Legend
Användarvisningsbild

Göran Strandh skrev:
Vi har ju samma sorts ratt Rickard - jag har haft problem med centrerna ibland men då har den varit aningen sned i "Spelenheters inställningar vad det nu heter i windows" Har dock lösts sej med lite kalibrering där.

Det som är lite märkligt är att innan med det som var gratis så var den alltid i centrum.
Men efter att ha provat 240:n innan jag köpte något så blev ratten sned.
Ska prova att ställa in den i kontrollpanelen och se om det hjälper.

InläggPostat: 19 jul 2015, 20:53 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Räcker det inte med att plugga ur USB:n och sen in igen för att låta den kalibrera sig själv?

InläggPostat: 19 jul 2015, 21:49 
Legend
Användarvisningsbild

Jan Bergwall skrev:
Räcker det inte med att plugga ur USB:n och sen in igen för att låta den kalibrera sig själv?

Jo, jag startade om burken och då blev det rätt igen :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme