Aktuellt datum och tid: 17 feb 2018, 20:13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Raceroom Experience
InläggPostat: 14 jul 2015, 21:31 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Jag kör inte G25-27 själv, men den här tråden verkar ha hjälpt några:

http://www.racedepartment.com/threads/w ... te=2042365

Rig: Graphics - Asus Strix GTX970. Case - Be Quiet silent base 800. PSU - Evga Supernova G2 750W. CPU - Intel i7 4790K. Motherboard - Asus Z97-A ATX. RAM - Corsair DDR3 16 Gb. Harddiscs - 1 x SSD Samsung 257 GB 850 Pro. 2 x SSD 500Gb Samsung 840 Evo. Sound - Logitech Z906 optic 5.1 . Wheel - Thrustmaster T300 RS GTE. Monitor - Asus 24" 144 Mhz. OS - Windows 8.1

InläggPostat: 14 jul 2015, 22:40 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Jepp tackar, hittade lite settings och kör även inverted, börjar kännas mer ok men fortfarande känns ffb lite weird jämfört med iracing, project cars ;)

InläggPostat: 15 jul 2015, 00:13 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Haha, jag tycker precis tvärtom :).

Pcars har jag trasslat med sen det kom ut, men får inte bort känslan av att köra på en bana belagd med nålfilt. Får ingen kommunikation med banan i ratten. Det verkar som de fokuserat mera på själva bilens rörelser och mindre på hjulens rörelser mot vägbanan. Assetto Corsa känns bättre men har nästan störande däcksskrik och backfires. Smått outhärdligt. Åtminstone i min ljudanläggning. Plus att den är lite tråkig.

Raceroom bygger ju på fysik man känner igen från GTR och Race-serien. Med lite tweak känns det väldigt bra. Och framför allt - inlevelsen är absolut bäst. Lyssna på BMW:n från DTM 2014 i reprisen med ljudet uppskruvat. Gåshud!

En favorit är ju också Brands Hatch Indy med WTCC 2013 Ladan. Och Bathurst :shock: . Hur kul som helst.

Det enda man saknar nu är väder, men det kommer säkert snart. Plus Nordschleife och vilken dag som helst Paul Ricard.

Sen att killarna på Sector 3 jobbar stenhårt för att utveckla simmen gör ju inte saken sämre. Jag betalar glatt mina banor och bilar i jämförelse med att man sitter framför drygt 20.000:- i ratt, ljud och dator. Då är 25:- kr för en bil en p--s i oceanen.

Rig: Graphics - Asus Strix GTX970. Case - Be Quiet silent base 800. PSU - Evga Supernova G2 750W. CPU - Intel i7 4790K. Motherboard - Asus Z97-A ATX. RAM - Corsair DDR3 16 Gb. Harddiscs - 1 x SSD Samsung 257 GB 850 Pro. 2 x SSD 500Gb Samsung 840 Evo. Sound - Logitech Z906 optic 5.1 . Wheel - Thrustmaster T300 RS GTE. Monitor - Asus 24" 144 Mhz. OS - Windows 8.1

InläggPostat: 15 jul 2015, 00:25 
Legend
Användarvisningsbild

Har testat 30 minuter med default ffb med G27 efter senaste patchen fungerade bättre än väntat klart körbart. Enda anledningen jag testade detta var total frustration över Project Cars Ffb på min TX.

Men det är ju individuellt finns de som påstår Project Cars har bästa ffb på TX också har jag sett.

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

InläggPostat: 17 jul 2015, 23:57 
Legend
Användarvisningsbild

Har ju haft RRE i Steam sen det kom ut typ, men blev aldrig fast.
Såg nu att dom där konstiga menyerna var borta och lite mer logiskt nu. (säkert 1 år sen jag hade igång det senast)
Har väl inte fått till FFB mer än att det känns ok, nån som har en bra till T300RS?

Jag har en SST shifter och en G25 spak, spelet hittar allt men jag kan inte växla med paddlar?
Måste kanske avmarkera dom i H-lådan för att den ska "ta" paddlarna.

Man blir ju lite sugen på dom lite äldre bilarna har bara det som är gratis just nu, har inte satt mig in i hur man köper heller.
Men vad jag förstått är det billigare här än i iRacing.

InläggPostat: 18 jul 2015, 09:51 
Formel 3 förare
Formel 3 förare

Brack skrev:

Jag har en SST shifter och en G25 spak, spelet hittar allt men jag kan inte växla med paddlar?

Kliade mig lite i skallen själv först.
Det verkar som om man måste ha en profil för varje växlingstyp. Det är ganska enkelt att göra nya och man kan spara massa olika.
Jag har 3 stycken. En för Shifter, en för paddlar och en för min ACt labs "GT shifter".
Sen är det bara att välja den man vill använda.

Skaffade DTM2014 igår. Kostade en slant. Men det var massa banor med, och ska jag köpa på mig något mer så blir det ju rabatter för redan ägda banor. Trevligt system.

"The older i get, the faster i was"

InläggPostat: 18 jul 2015, 11:45 
Legend
Användarvisningsbild

Tocca skrev:
Brack skrev:

Kliade mig lite i skallen själv först.
Det verkar som om man måste ha en profil för varje växlingstyp. Det är ganska enkelt att göra nya och man kan spara massa olika.
Jag har 3 stycken. En för Shifter, en för paddlar och en för min ACt labs "GT shifter".
Sen är det bara att välja den man vill använda.

Skaffade DTM2014 igår. Kostade en slant. Men det var massa banor med, och ska jag köpa på mig något mer så blir det ju rabatter för redan ägda banor. Trevligt system.

OK, så kan man ju lösa det. :D
Få se om man ska satsa på något paket sen då.

InläggPostat: 18 jul 2015, 16:21 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Halloj Richard!

Kul att du har upptäckt detta eminenta sim igen :) . Och som sagt, det är stor skillnad mot den misslyckade lanseringen av "prototypen" för ett år sen.

Om du är villrådig vad avser inställningar för FFB kan du ju alltid testa den här:
https://forum.sector3studios.com/index. ... post-17349
Själv har jag dragit ner styrkan på FFB inne i spelet till runt 55-60.

Dina plr.filer hittar du på din dator här: C:\Users\Ditt Namn\Documents\My Games\SimBin\RaceRoom Racing Experience\UserData\ControlSet
Om du använder win 8.1 vill säga. Notera att dom heter rcs i efternamn numera. Och det finns en för respektive rattinställning.

Själv har jag köpt DTM 1992, American TrackPack, Volvon separat, DTM 2013 och skall köpa Touring Classics. Sen har jag köpt banor separat då och då, men de dras av från priset om de ingår i ett pack man sen köper.

Ha det!

PS! Gratisbilarna är inte representativa för spelet enligt min åsikt. Helt annan klass på de senaste utgåvorna av bilar.
Favoritbanor så här långt: Mid Ohio, Bathurst, Laguna Seca och Hungaroring som utmärkt testbana för FFB-inställningar.

InläggPostat: 19 jul 2015, 16:32 
Legend
Användarvisningsbild

Jan Bergwall skrev:
Halloj Richard!

Kul att du har upptäckt detta eminenta sim igen :) . Och som sagt, det är stor skillnad mot den misslyckade lanseringen av "prototypen" för ett år sen.

Om du är villrådig vad avser inställningar för FFB kan du ju alltid testa den här:
https://forum.sector3studios.com/index. ... post-17349
Själv har jag dragit ner styrkan på FFB inne i spelet till runt 55-60.

Dina plr.filer hittar du på din dator här: C:\Users\Ditt Namn\Documents\My Games\SimBin\RaceRoom Racing Experience\UserData\ControlSet
Om du använder win 8.1 vill säga. Notera att dom heter rcs i efternamn numera. Och det finns en för respektive rattinställning.

Själv har jag köpt DTM 1992, American TrackPack, Volvon separat, DTM 2013 och skall köpa Touring Classics. Sen har jag köpt banor separat då och då, men de dras av från priset om de ingår i ett pack man sen köper.

Ha det!

PS! Gratisbilarna är inte representativa för spelet enligt min åsikt. Helt annan klass på de senaste utgåvorna av bilar.
Favoritbanor så här långt: Mid Ohio, Bathurst, Laguna Seca och Hungaroring som utmärkt testbana för FFB-inställningar.

Tack för tipsen Janne, var ett tag sen vi brummade runt i GTL tiden går :)

InläggPostat: 20 jul 2015, 07:30 
Legend
Användarvisningsbild

Jan Bergwall skrev:
Och som sagt, det är stor skillnad mot den misslyckade lanseringen av "prototypen" för ett år sen.

Jag kan bara hålla med.
Sa ju att bilarna såg ut som Race07 i cockpit, det får jag ta tillbaka efter att ha köpt ett par trevliga bilar.
FFB har jag fått till OK kan säkert bli bättre, känner av små ojämnheter i vägbanan.
Överlag ett rätt trevligt upplägg och vettig prissättning får man väl ändå säga.
Det är inte 2007 längre och det är så här det ser ut idag bara att leva med, då får man säga att RRE gjort det rätt bra ändå.
Jag saknar SPA, för den fanns väl inte vad jag såg :(

InläggPostat: 09 sep 2015, 19:19 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Brack skrev:

Den är på gång.

R3E har verkligen mognat sen releasen.

InläggPostat: 18 sep 2015, 22:30 
Legend
Användarvisningsbild

Obizzz skrev:
Brack skrev:

Den är på gång.

Nu även hemma hos mig 8)

Den där Cheva Monzan Gr5 låter ju UNDERBART. 8) RRE har klart bäst ljud, det gör i mitt tycke väldigt mycket för inlevelsen.
Har inte så mycket att klaga på när det gäller känslan överlag heller, RRE är bra men lite gammalt i grafiken.
http://www.bsimracing.com/r3e-chevrolet ... -revealed/

Kör inte så mycket nu för tiden men fastnade en hel timme nu :)

InläggPostat: 19 sep 2015, 04:27 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare

Obizzz skrev:
Brack skrev:

Den är på gång.

Spa är släppt nu. Riktigt bra gjord också.
snart dax att dra igång något med Gr5 bilarna.
Det måste ju locka Historic racing grabbarna lite.

InläggPostat: 20 sep 2015, 07:27 
Legend
Användarvisningsbild

För er som inte snokat runt bland FFB inställningar, så läste jag detta.
Tycker det känns väldigt bra, jag har med alltid tyckt att bilar i RRE har haft en "flytande" känsla, men nu känns det mer som det ska tycker jag.
Bifogar hela min fil för T300RS. Men just dessa rader ska man ändra i sin fil.

FFB steer force grip weight="0.6" // Range 0.0 to 1.0, recommended: 0.4 to 0.9. How much weight is given to tire grip when calculating steering force.
FFB steer force front grip exponent="0.5" // Range 0.0 to infinity, recommended: around 1.0. Exponent applied to grip weight.
FFB steer force rear grip exponent="0.6" // Range 0.0 to infinity, recommended: around 1.0. Exponent applied to rear grip loss weight.

Matthew Arnold
love the track, but still cannot get my head around the car physics. To me i have no connection with the road, it feels like the car slides (hovers) across the track without feeding that into the steering. then you get hit with a ton of FFB on some other manoeuvres. The FFB is super strong and at times feels good, but then all of a sudden i realise I am not truly in control of this car, there is some disconnect somewhere :(
The Turtle
I had the same issue with R3E until I read about lowering the value of
“FFB steer force exponent” in the rcs file for your wheel from the
default 1.0 to about 0.6 . Before making this change, the cars felt very
floaty and vague and now they feel much better. Most people experiment with this setting and use between 0.55-0.75. For my wheel, 0.6 worked best. It really makes a huge difference.

Hugo Stiglitz
Do you know the location of that file?
The Turtle
My Documents/My Games/SimBin/Race Room Racing Experience/User Data/Control Set. There are more than one .rcs file there so be sure you modify the one you are actually using.
midpack
thanks for the info.

Bilagor:
Thrustmaster T300RS Racing Wheel RB_unique.rar [4.17 KiB]
Nerladdad 22 gånger

Senast redigerad av Brack 20 sep 2015, 08:39, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: 20 sep 2015, 08:05 
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Hej,

Tilläggas kan att i min dator finns filen här: C:\SteamLibrary\steamapps\common\raceroom racing experience\Game\GameData\ControlSet\Thrustmaster T300RS Racing Wheel.rcs

I tidigare SimBin sims hade den extension .plr.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme