Aktuellt datum och tid: 16 okt 2018, 14:00

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Liga med RaceRoom...?
InläggPostat: 17 dec 2014, 23:50 
Legend
Användarvisningsbild

ADAC GT Masters 2014 släpptes idag. Depåstopp en nyhet men förarbyten bara på AIN tyvärr vad jag förstår det som.

Ingen GTR med ADAC 2014 tyvärr en McLaren P4 istället som jag tycker känns lika avig här som i Assetto Corsa.

Två nya banor var det enda nya man fick annars men priset blir ju nedsatt i alla fall efter hur mycket man äger redan.

Jag upptäckte också att man kan ju testköra alla bilar! Det slutade med att man köpte på sig hill climb icon packet också. raceroom hillclimb är lite väl snäv kan jag väl tycka lär inte va lätt fixa master på den. Lyckades med näppe motstå frestelser som Pagani Zonda R, Radical, Mistral, Daytona prototypn. De flesta gamla touring car bilarna var riktigt kul. BMW M1 var den enda jag inte riktigt gillade kändes som det blev glapp i styrningen emellanåt väldigt speciell.

Fast med de äldre touringbilarna hade man gärna velat ha lite mer fjädringskänsla där har väl AC ett plus kanske. Men bmw M3n och volvo 240 turbon var löjligt kul ändå.

ffb jag har inte pillat någonting egentligen känns bara så rätt allt som oftast. Det är jobbigt när man får riktigt sladd och tvärställer däcken för mycket ratten vrids ur händerna på en.

Ljudet är smått fascinerande. Mercedes hill climb bilen får ibland något slagt tinnitus ljud. Varför har inga andra simmar sådana här detaljer bara tokbillig synt alltsom oftast.

"Curbsen är alltid grönare på andra sidan"

InläggPostat: 18 dec 2014, 16:51 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Ja e på en liga med Raceroom speciellt då DTM1992 som släpps inom snar framtid http://www.virtualr.net/r3e-dtm-1992-teaser-video + en stream där dom pratar lite om vad som kommer o.s.v https://www.youtube.com/watch?v=VRmfgqnVuGI kanske ni redan sett :oops:

InläggPostat: 20 dec 2014, 09:24 
Veteran
Användarvisningsbild

En fråga från nåon som är för lat för att surfa runt och lyckas förstå prismodellen: Ungefär vilka pengar pratar vi om för att få Raceroom med något slags vettigt innehåll?

Pixel Perfomance Racing #17
IRL Karting

InläggPostat: 20 dec 2014, 11:17 
Legend
Användarvisningsbild

Ett par 100 kanske. Jag har Adac 2013-2014, dtm 2014+ alla europeiska banor
Under 500 i alla fall kom jag undan med.

InläggPostat: 27 dec 2014, 00:19 
Gokartförare
Gokartförare

har precis provat DTM 92 (10 euro) och fick precis samma positiva intryck som varje gång jag sitter i R3E.. grymt bra!! har iofs kört enspelarläget mest.

InläggPostat: 27 dec 2014, 01:19 
Legend
Användarvisningsbild

Kommer det något DTM 91 experience framöver måntro? Nu kör de ju "rea" men det verkar de göra för jämnan så vete gudarna om man sparar på att förköpa :)

InläggPostat: 27 dec 2014, 21:33 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare

Har kört några race online med DTM 92. Riktigt skoj om kommer i en server med nettiga förare. Trots allt är det ju publika servrar just nu. En del race är rena rallycrossen, men den del har varit mycket hög klass på. Däcken slits ganska bra så det gäller att kunna köra på lite sladd i slutet. Har bara kört default setup, och jag märker att en del drar ifrån som de hade turbo boost knapp. Sköj är det i alla fall.

InläggPostat: 29 dec 2014, 16:12 
Legend
Användarvisningsbild

https://www.youtube.com/watch?v=fppPzFVsblo

InläggPostat: 29 dec 2014, 17:35 
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

oqvist skrev:

Jag är imponerad, det skulle kunna ha varit ett race på riktigt.

Jag har provat nu och jag undrar om inte detta är bättre än Asseto Corsas v1.0, det känns mer levande och informationen man får från FF är briljant.

InläggPostat: 29 dec 2014, 20:37 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Mm vi sitter här båda o kör raceroom ja o Göran :D Det har blitt en å annan :drink: men fasen va detta DTM92 är bra ... Fasen hela Raceroom är bra :banana:

Nu fattas bara dedi server sen är nog SSR i full rulle igen :alig:

InläggPostat: 29 dec 2014, 20:54 
Legend
Användarvisningsbild

(AR)Lillis skrev:
Mm vi sitter här båda o kör raceroom ja o Göran :D Det har blitt en å annan :drink: men fasen va detta DTM92 är bra ... Fasen hela Raceroom är bra :banana:

Nu fattas bara dedi server sen är nog SSR i full rulle igen :alig:

Jo slutade lura mig själv och skaffade DTM 92 också. Rätt lagom fart på de här bilarna man blir yr utan att va full :)

Apropå AC så gällande fysiken är den kanske lite bättre. Raceroom känns som den har någon canned spin effekt matad med canned ffb effekt där ratten bokstavligen vrids ur handen på en. Saknar lite fartkänsla märker jag nu efter att ha snurrat med autsport och raceroom. Riktigt jobbigt köra GT bilarna som att köra i sirap har en massa tid att fundera på annat innan man kommer till slutet av rakorna. Zonda R är som GT i raceroom i fartkänsla.

Ffb håller jag och pillar på med än med raceroom känns bra överlag men har en lite flytande känsla ibland.

Zolder ex där skakar vyn nästan sönder vindrutan i mercedes slsn i masters 2014 paketet men man kände då inga gupp i ratten. DTM 92 bilarna är betydligt lugnare. Av någon anledning kan jag inte köra DTM 2014 bilarna på Zolder? DTM 2013 finns där???

InläggPostat: 30 dec 2014, 01:15 
Legend
Användarvisningsbild

Testat pula mer med inställningarna. Ställer jag ner "constant force" på 0 på min Thrustmaster TX så börjar jag helt plötsligt känna gupp i vägen! Var rena porslinsgolv innan trots att bilvyn hoppar upp och ner så man nästan blir åksjuk på Zolder!

Fick också bort den värsta torquen när man håller på och gör 180s så större chans man orkar parera. Innan så fick man sådan torque att man inte vågade hålla var av rädsla att stuka något där ratten arbetade rakt emot vad man ville göra.

Testar de här inställningarna för tillfället

My TX control panel:
900 deg.
Overall strength: 75%
Constant: 0%
Periodic: 85%
Spring: 0
Damper: 0
Auto Center: by game

In game
FFB
Intensity: 80%
Steering force: 125%
Under steer: 90%
Vertical load: 125%
Lateral force: 80%
Steering rack: 0%
Engine Vibration: 0%
Brake Vibration: 0%
Kerb: 50%
Shift effect: 80%

Advanced tab is default

My T500rs control panel:
900 deg.
Overall strength: 60%
Constant: 0%
Periodic: 85%
Spring: 0
Damper: 0
Auto Center: by game

In game
FFB
Intensity: 75%
Steering force: 100%
Under steer: 90%
Vertical load: 125%
Lateral force: 80%
Steering rack: 0%
Engine Vibration: 0%
Brake Vibration: 0%
Kerb: 50%
Shift effect: 80%

http://www.racedepartment.com/threads/w ... 42/page-26

InläggPostat: 30 dec 2014, 11:15 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare

om du tycker det studsar för mycket så kan du ändra detta i steamapps\common\raceroom racing experience\game\GameData\cars\Alpina B6\Cameras och sedan cockpit_driver_view.xml
eller cockpit_driver_view_triple.xml om man kör trippel skärm

<orientationSpeed type="Vector">{20.00000000 75.00000000 10.00000000}</orientationSpeed>

Filerna måste ändras på varje bil dock.
Jag har gjort en zipfil på alla bilar om någon är intresserad.
testa med en bil först för innan ni ändrar alla.

InläggPostat: 30 dec 2014, 14:45 
Formel 1 förare
Formel 1 förare
Användarvisningsbild

Det lilla jag har provat tycker jag det saknas något i FFB, har en t500 rs.... ska kolla på Per's inställningar och se om det blir bättre.

InläggPostat: 30 dec 2014, 18:22 
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare

Jag har konstaterat vad som saknas och det är faktistkt inte ffb, utan ljudet från däcken..eller rättare sagt avsaknaden av ljudet.

När jag med i Beta test teamet så fick jag prova en hel del olika ffb inställningar, och den som är idag är väldigt bra, men det var något som sakandes. Den är för "ren" när man pushar in så den börjar tappa greppet. Jag fick inte rätsida på detta förrens väldigt sent.
Man får helt enkelt ingen "queueing"när man ligger på gränsen.

Det var exakt samma problem med iRacing när de introducerade NTM. de ändrade samtidigt ljudet från däcken så de blev nästan ohörbara. Bilarna kändes som de hade gummistyrning och man visste inte vad som hände under en.

Ett enkelt test: Ta iRacing eller AC skruva ner ljudet från däck , eller bara sträng av ljudet helt. Kör en sväng och pusha så att du bör höra när däcken börja skrubba. FFB:n känns ganska lik R3E...

Som jag ser det är det avsaknade av dessa ljud (de finns men är extrems svaga och kommer bara i extremsituationer) som gör att man lurar sig att något saknas.

Det är ungefär som den klassiska leken med att höra en fiskmås medans man ska identifiera 20 saker man har sett på ett bord under 10sekunder och sedan ska återberätta vad man har sett. Man kan garantera att 90% av alla säger att de har sett en fiskmås. Ett sinne lurar de andra helt enkelt.

Saken är den att vi måste få dessa ljud istället för g-krafterna som vi aldrig kan uppleva utan en extremt snordyr simrigg i alla fall.

Jag har rapporterat detta till Sector3. Hoppas bara att de fixar det snart.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme